Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikZręcznościowePCSwitchiOSXONEWPAND
Okładka Knock-knock (WP)
OkładkaKnock-knock (WP)

Knock-knock

Knock-knock to wyprodukowany przez rosyjski zespół Ice-Pick Lodge dwuwymiarowy horror, w którym zabawa przypomina makabryczną wersję berka. Każdej nocy naszym zadaniem jest dotrwanie w nawiedzonym domu do świtu. Przeszkodzić nam w tym próbują hordy potworów.

Zręcznościowe | horror | 2D | crowdfunding | indie | singleplayer

Knock-knock Premiera

4paź2013

PC

6mar2014

iOS

29maj2014

AND

16wrz2014

WP

23sie2017

XONE

31paź2018

Switch

Knock-knock to zwariowana dwuwymiarowa gra zręcznościowa osadzona w klimatach horroru. Jest to produkcja moskiewskiego studia Ice-Pick Lodge, które wyrobiło sobie markę tworząc kompletnie zakręcone projekty pokroju Pathologic, Tension czy Cargo! Quest for Gravity.

Gracze wcielą się w nastoletniego chłopca przemierzającego pokoje nawiedzonego domu, stojącego samotnie w wielkim, ciemnym lesie. Od niedawna do miejsca tego ściągają różnego sortu potwory, chcąc zabawić się z chłopcem w przerażającą wersję berka, w której stawką jest jego życie i poczytalność.

Knock-knock to gra dwuwymiarowa, w której sterujemy wspomnianym chłopcem. Każdej nocy naszym zadaniem jest dotrwanie do świtu i jednocześnie zachowanie zdrowych zmysłów. Nieproszeni goście będą powoli zbliżali się do domu i szukali wejścia. Otworzą okna, zrobią dziury w ścianach lub zniszczą drzwi. Takie wyrwy w obronie trzeba szybko załatać, gdyż inaczej zostaniemy wręcz zalani hordami koszmarnych przybyszy. Ponadto, nasz bohater jest słaby fizycznie i psychicznie, dlatego bezpośrednia konfrontacja z monstrami jest fatalnym pomysłem. Zamiast tego trzeba się przed nimi ukrywać i w razie potrzeby wykorzystać jedyną broń, jaką posiadamy przeciwko potworom, czyli światło. Chłopiec wyposażony jest w małą lampę, ale nie wystarczy ona do przeżycia. Zamiast tego trzeba dbać o to, aby jak najwięcej pomieszczeń w domu było oświetlonych, co uniemożliwia potworom wejście. Szkopuł tkwi w tym, że każde włączone światło po pewnym czasie zgaśnie. Zabawa polega więc na nerwowych podróżach po domu, łataniu wyrw w obronie i włączaniu świateł. Chłopiec nie jest jednak wybitnym sprinterem i porusza się powoli. Czyni to rozgrywkę bardziej strategiczną, gdyż często nie da się zrobić wszystkiego. Zamiast tego trzeba wybrać, jaki problem jest najbardziej palący.

Autorzy przygotowali zarówno liczną obsadę różnorodnych maszkar, z których każda ma własne umiejętności i wymaga odrębnej taktyki, jak również szeroki wybór pomocnego ekwipunku, który każdej nocy rozrzucany jest losowo po domu. Zabawę uatrakcyjnia fakt, że gracz samodzielnie może projektować nawiedzone domostwo. Każdy dodatkowy pokój zwiększa poziom zdrowia chłopca oraz ułatwia mu unikanie maszkar. Wszystkiemu temu towarzyszy rozbudowana fabuła. W czasie zabawy odkrywać będziemy kolejne informacje i części większej układanki, które ostatecznie pozwolą nam na poznanie prawdy o domu i nawiedzających go istotach.

Ostatnia modyfikacja 22 grudnia 2014

Tryb gry: single player  

Rozmiar aplikacji: średnia (50 do 500 MB)

Ocena użytkowników: 4,4 / 10 na podstawie 169 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI Knock-knock

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra może przestraszyć młodsze dzieci.
PC
iOS
AND
WP
XONE
Switch