Najbliższe plany wydawnicze Ubisoftu. PS4 najpopularniejsze, PC goni konkurenta
Firma Ubisoft podzieliła się swoimi planami wydawniczymi na najbliższą przyszłość. Poza tym francuski gigant podsumował udział poszczególnych platform i regionów w sprzedaży swoich gier.
- Ameryka Północna i Europa to najważniejsze rynki dla firmy Ubisoft;
- PlayStation 4 jest dla francuskiego giganta najważniejszą platformą, choć po piętach depczą jej komputery osobiste;
- Uplay najlepsze ma wciąż przed sobą.
Daniel Ahmad, czyli zajmujący się branżą gier wideo starszy analityk w firmie Niko Partners, podzielił się za pośrednictwem serwisu Twitter najważniejszymi fragmentami raportu dotyczącego planów wydawniczych firmy Ubisoft na okres od stycznia do marca 2020. Francuski gigant nie tylko oddał w ręce graczy nowe pozycje, lecz również zamierza rozwijać duże produkcje ze swojego portfolio, a także udostępni dwie nowe gry abonentom usługi Google Stadia. Poza tym dowiedzieliśmy się, jaki udział w sprzedaży gier firmy w ostatnich miesiącach miały poszczególne regiony i platformy. Wśród tych pierwszych prym wiodły Stany Zjednoczone, natomiast na liście tych drugich brylowało PlayStation 4.
Plany Ubisoftu
Omówienie planów firmy Ubisoft na okres od stycznia do marca 2020 należy rozpocząć od nowych gier, które zasiliły już jej portfolio. Na ich liście nie znajdziemy niestety kandydatów na globalne hity – mowa bowiem o takich pozycjach, jak Wheel of Fortune i Jeopardy!, a także o wydanym niedawno Might & Magic Chess Royale, czyli auto battlerze dostępnym na komputerach osobistych i urządzeniach mobilnych.
Bardziej interesująco prezentują się plany rozwoju już wydanych, dużych produkcji francuskiego giganta. Wśród nich znajduje się bowiem czwarty rok wsparcia dla For Honor, trzeci epizod do gry Tom Clancy’s The Division 2, a także piąty rok zmagań w Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege. Poza tym na liście znajdziemy pierwszą przygodę do gry Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint, czyli Deep State.
Co zaś tyczy się produkcji, które do końca przyszłego miesiąca mają pojawić się w ofercie usługi Stadia – mowa o Tom Clancy’s The Division 2 oraz The Crew 2.
Udziały w sprzedaży gier Ubisoftu
Przejdźmy więc do tego, jaki udział w sprzedaży gier francuskiego giganta mają poszczególne regiony i platformy. W ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy Ameryka Północna miała blisko połowę (a dokładnie – 48%) z nich. Na drugim miejscu uplasowała się Europa (z wynikiem 34%), z kolei szeroko pojęta „reszta świata” odnotowała najgorszy rezultat (18%). Warto odnotować, że choć w analogicznym okresie zeszłego roku „układ sił” był podobny, to jednak Stany Zjednoczone miały nad Starym Kontynentem nieco mniejszą przewagę. Nie zmienia to jednak faktu, że najwyraźniej są to dwa najważniejsze rynki zbytu dla omawianego koncernu.
Teraz przyjrzymy się wynikom sprzedaży gier Ubisoftu na poszczególnych platformach w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy. Niekwestionowanym zwycięzcą jest tutaj PlayStation 4, które zdobyło 31% udziałów; dalej mamy komputery osobiste (z wynikiem 27%), Xboksa One (17%), Nintendo Switch (9%), platformy mobilne (9%) oraz szeroko pojęte „inne” (z wynikiem 7%). Ciekawostką jest fakt, że w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku, tylko Xbox One nie zdołał umocnić swojej pozycji, oddając pozostałym platformom trzy punkty procentowe w zestawieniu.
Nieco inaczej mają się sprawy, jeśli weźmiemy pod lupę tylko ostatni kwartał. Jak się bowiem okazuje, w trzecim kwartale roku fiskalnego 2020 największy udział w sprzedaży gier Ubisoftu miały komputery osobiste, które zdołały wyprzedzić PlayStation 4. Najbliższe miesiące pokażą czy ta tendencja się utrzyma.
Kilka innych liczb
Ponadto firma Ubisoft poinformowała, że w roku kalendarzowym 2019 gracze łącznie spędzili 4,5 miliarda godzin przy jej produkcjach wydanych na komputery osobiste i konsole. Tymczasem w 2016 roku liczba „przegranych” godzin wynosiła tylko 2 miliardy. Poza tym Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege sprawdziło już 55 milionów graczy, Just Dance 2020 sprzedaje się lepiej, niż poprzednia część serii w analogicznym okresie od premiery, a dochody pochodzące z Uplay z ostatnich dziewięciu miesięcy wzrosły o 73% w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku.