Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 marca 2020, 12:40

Świetna sprzedaż DayZ oraz Arma 3 w 2019 roku

Studio Bohemia Interactive pochwaliło się wynikami finansowymi za 2019 rok. Czeskiej firmie udało się uzyskać przychód rzędu 68 milionów dolarów, m.in. dzięki wciąż dobrej sprzedaży DayZ oraz Arma III.

Świetna sprzedaż DayZ oraz Arma 3 w 2019 roku - ilustracja #1
Czeski deweloper ma za sobą udany rok.

Firma Bohemia Interactive pochwaliła się wynikami finansowymi za 2019 rok. W minionych dwunastu miesiącach do nabywców trafiło łącznie 4,5 miliona kopii gier czeskiego zespołu, które przyniosły studiu „wybitny” przychód w wysokości 68 milionów dolarów. Największa w tym zasługa Arma III, które w minionych dwunastu miesiącach znalazło kolejne 2,6 miliona nabywców. Tym samym trzecia część cyklu realistycznych strzelanek osiągnęła łączną sprzedaż 5,5 miliona egzemplarzy (oraz 9,7 mln DLC).

Tak wyglądał 2019 rok dla zespołu Bohemia Interactive Studio.

Dobrze wypadło też DayZ, od zeszłego roku dostępne również na konsolach PlayStation 4 i Xbox One. W 2019 roku grę zakupiono 1,1 mln razy, co daje łączną sprzedaż na poziomie 5,8 mln egzemplarzy. Wstydu nie przyniosło też duże rozszerzenie Livonia, które w ciągu miesiąca od premiery trafiło do około 400 tysięcy nabywców. Poza tym pochwalono się popularnością darmowej strzelanki Vigor. Tytuł początkowo był dostępny w ramach programu Xbox Game Preview, ale po premierze w sierpniu zdążyło go sprawdzić łącznie 4 miliony użytkowników Xboksa One (o 700 tysięcy więcej niż we wczesnym dostępie).

Te liczby mogą nie powalać w zestawieniu z wynikami branżowych gigantów, ale dla praskiego zespołu jest to powód do dumy. Firma dopiero co obchodziła dwudziestolecie istnienia i – wedle słów jej przedstawiciela – ukończyła wszystkie opracowywane projekty, co wraz z ich świetną sprzedażą sprawia, że Czesi mogą uznać swoje 20. urodziny za bardzo udane. Jednocześnie deweloper myśli już o przyszłości. Rok 2020 ma być rewolucyjny dla Bohemia Interactive, w czym sporą rolę odegra nowy silnik Enfusion. Technologia opracowywana od kilku lat skorzysta z gotowych skryptów deweloperskich (na podobieństwo Unreal Engine), co nie tylko ułatwi twórcom pracę nad kolejnymi projektami, ale też da większą swobodę moderom niż oparty na twardym kodowaniu Real Virtuality Engine.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej