Pierwszego dnia na Steam sprzedali 174 egzemplarzy Arma 2. 15 lat później Czesi z Bohemia Interactive mówią o „potędze cyfrowej dystrybucji”
Prezes Bohemia Interactive ujawnił statystyki sprzedaży gier studia na Steamie. Zwrócił przy tym uwagę na to, jak silna jest cyfrowa dystrybucja.
Nie da się ukryć, że Steam to platforma, która daje deweloperom spore możliwości. Umieszczenie na niej swojej produkcji nie należy do najtrudniejszych zadań, a społeczność, do której w ten sposób trafiamy, jest ogromna. Dość wspomnieć, że we wrześniu bawiło się na niej ponad 38 milionów graczy jednocześnie. O sile Steama na własnej skórze przekonał się Marek Spanel, prezes studia Bohemia Interactive, który podzielił się ciekawymi statystykami.
Wyniki Bohemia Interactive na Steamie
Jak poinformował w poście w serwisie X, początki wcale nie były kolorowe. W dniu premiery Army 2 na Steamie, tj. 1 czerwca 2009 roku, gra sprzedała się tylko w 174 kopiach. Oczywiście platforma Valve nie była wówczas tak duża, jak jest teraz – według strony SteamDB w szczytowym momencie bawiły się na niej niecałe 2 miliony osób. Niemniej wynik Army 2 i tak jest dość niski.
Spanel zestawił to jednak z dzisiejszymi danymi Bohemia Interactive, które robią zdecydowanie większe wrażenie.
- Sprzedaż produktów studia przez Steam – 40 933 454 egzemplarzy.
- Aktywacja produktów studia przez klucze – 6 327 383 egzemplarze.
- Łączna liczba sprzedanych produktów – 47 260 837 egzemplarzy.
Piętnaście lat później chcę pochwalić Valve za stworzenie platformy, która łączy deweloperów z graczami na całym świecie. Oto potęga cyfrowej dystrybucji!
Sporą rolę w tych wynikach z pewnością odegrały gry Arma 3 oraz DayZ. Taktyczna strzelanka nawet ponad 10 lat po premierze potrafi rozejść się w 700 tysiącach egzemplarzy w miesiąc. Z kolei DayZ to globalny hit, który obecnie jest w swoim najlepszym momencie i rekordową liczbę jednocześnie grających osób – 78 937 – osiągnął zaledwie wczoraj. Jest to oczywiście zasługa świeżo wydanego dodatku Frostline.