Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

wyniki finansowe - sprzęt i technologie (5)

Final Fantasy XIV największym hitem kasowym w historii serii
Final Fantasy XIV największym hitem kasowym w historii serii

Adrian Werner, 14 października 2021, 10:08

Cykl Final Fantasy składa się głównie z gier dla pojedynczego gracza. Okazuje się jednak, że największym przebojem kasowym w historii marki stało się MMORPG Final Fantasy XIV.

Facebook w sześć godzin stracił miliardy - skutki największej awarii od lat?
Facebook w sześć godzin stracił miliardy - skutki największej awarii od lat?

Arkadiusz Strzała, 6 października 2021, 15:15

Facebook doświadczył potężnej awarii. Niedostępne były też Messenger, WhatsApp oraz serwis Instagram. Giełdowy kurs akcji poleciał w dół, jednak problemy techniczne były tylko jedną z przyczyn.

Apple zarobiło na grach więcej niż Microsoft, Sony i Nintendo razem wzięte
Apple zarobiło na grach więcej niż Microsoft, Sony i Nintendo razem wzięte

Michał Ciężadlik, 5 października 2021, 16:34

Apple nie produkuje gier wideo, a pomimo tego zarabia na nich najwięcej na globalnym rynku. Wszystko dzięki App Store, które zapewnia firmie duże zyski.

Genshin Impact lepszy niż Pokemon GO i Roblox na rynku mobilnym
Genshin Impact lepszy niż Pokemon GO i Roblox na rynku mobilnym

Adrian Werner, 2 października 2021, 09:27

W ciągu pierwszego roku od premiery mobilna wersja Genshin Impact przyniosła 2 mld dolarów przychodu. To obecnie trzecia najlepiej zarabiająca produkcja w App Store i Google Play, gdzie wyprzedza m.in. Pokemon GO i Roblox.

Genshin Impact: patch 2.1 w tydzień przyniósł twórcom ponad 150 mln dolarów
Genshin Impact: patch 2.1 w tydzień przyniósł twórcom ponad 150 mln dolarów

Hubert Śledziewski, 12 września 2021, 12:55

W ciągu tygodnia od wydania, patch 2.1 do gry Genshin Impact przyniósł firmie miHoYo ponad 150 milionów dolarów przychodu. Mimo starań twórców, kolejne informacje na temat aktualizacji 2.2 wyciekły do sieci.

Braki czipów to najlepsze, co mogło spotkać Samsunga i innych producentów podzespołów
Braki czipów to najlepsze, co mogło spotkać Samsunga i innych producentów podzespołów

Krystian Rzepecki, 3 września 2021, 10:07

Samsung, TSMC i inni producenci układów scalonych kolejny raz uzyskali wysokie przychody, pomimo braków w dostępności czipów na rynku. Jak to możliwe?

Cyberpunk 2077 na PS5 i XSX/S pod koniec roku; zyski CD Projekt powyżej oczekiwań
Cyberpunk 2077 na PS5 i XSX/S pod koniec roku; zyski CD Projekt powyżej oczekiwań

Jakub Błażewicz, 1 września 2021, 21:49

CD Projekt poradził sobie znacznie lepiej w pierwszej połowie 2021 roku, niż przewidywali giełdowi analitycy. Firma zapewniła też, że Cyberpunk 2077 na PlayStation 5 i Xboxy Series X/S ukaże się w prawdziwie nextgenowym wydaniu jeszcze w 2021 roku.

PC to tylko 14% rynku gier w Europie; FIFA 21 najlepiej sprzedającą się grą
PC to tylko 14% rynku gier w Europie; FIFA 21 najlepiej sprzedającą się grą

Ignacy Ziarkiewicz, 26 sierpnia 2021, 11:21

Federacje ISFE i EGDF opublikowały wspólny raport, podsumowujący sytuację europejskiej branży gier w 2020 roku. Dowiedzieliśmy się m.in., że najlepiej sprzedającą się grą na Starym Kontynencie była FIFA 21.

Humankind i Naraka zdominowały Steam, ale tylko jedna z tych gier zyskuje na popularności
Humankind i Naraka zdominowały Steam, ale tylko jedna z tych gier zyskuje na popularności

Adrian Werner, 23 sierpnia 2021, 09:44

Humankind było największym bestsellerem ubiegłego tygodnia na Steamie. Na prawdziwy fenomen wyrasta jednak gra Naraka: Bladepoint, która z dnia na dzień zyskuje na popularności.

Naraka: Bladepoint zarządziło na Steamie
Naraka: Bladepoint zarządziło na Steamie

Adrian Werner, 16 sierpnia 2021, 09:38

Naraka: Bladepoint szturmem podbija Steam. Gra była największym bestsellerem ubiegłego tygodnia, a liczba osób grających bije rekordy dnia na dzień.

Epic Games Store przyniesie zyski najwcześniej w 2027 roku
Epic Games Store przyniesie zyski najwcześniej w 2027 roku

Paweł Musiolik, 7 sierpnia 2021, 08:41

Epic Games stracił na swoim sklepie prawie 500 milionów dolarów. Sądowy spór z Apple przynosi nowe informacje na temat skali finansowej klapy, jaką jest do tej pory EGS.

Pierwsze exclusive'y Epic Games to porażka finansowa; tylko jedna gra przyniosła zysk
Pierwsze exclusive'y Epic Games to porażka finansowa; tylko jedna gra przyniosła zysk

Michał Ciężadlik, 6 sierpnia 2021, 14:05

Upublicznione dokumenty z procesu pomiędzy Epic Games a Apple ujawniają kolejne ciekawe dane. Według najnowszych informacji jedyną grą na wyłączność, która przyniosła zysk Epicowi w pierwszej fali exclusive’ów, było Satisfactiory.

Sprzedaż gier Nintendo nie pozostawia złudzeń: twórcy Mario grają w swojej własnej lidze
Sprzedaż gier Nintendo nie pozostawia złudzeń: twórcy Mario grają w swojej własnej lidze

Ignacy Ziarkiewicz, 5 sierpnia 2021, 12:47

Nintendo opublikowało wyniki finansowe za drugi kwartał 2021 roku. Gry firmy sprzedają się w milionach egzemplarzy.

EA będzie rozwijać serię Mass Effect; sukces Edycji legendarnej
EA będzie rozwijać serię Mass Effect; sukces Edycji legendarnej

Adrian Werner, 5 sierpnia 2021, 11:34

Firma Electronic Arts poinformowała, że Mass Effect: Edycja legendarna sprzedał się nawet lepiej, niż zakładały to prognozy wydawcy.

EA zarabia krocie na grach-usługach
EA zarabia krocie na grach-usługach

Jakub Błażewicz, 5 sierpnia 2021, 10:35

Gry-usługi pokroju Apex Legends i trybu FUT w FIF-ie 21 to nadal żyła złota dla Electronic Arts. Tymczasem wydawca odnotowuje coraz mniejsze przychody ze sprzedaży swoich tytułów.

The Ascent największym komercyjnym sukcesem Curve Digital w historii
The Ascent największym komercyjnym sukcesem Curve Digital w historii

Adrian Werner, 5 sierpnia 2021, 09:35

The Ascent zaliczyło najlepszy debiut w historii firmy Curve Digital. Cyberpunkowe RPG akcji małego szwedzkiego zespołu sprzedaje się wyśmienicie i budzi duże zainteresowanie.

Wiedźmin: Pogromca potworów w tydzień przyniósł ponad 2 mln złotych
Wiedźmin: Pogromca potworów w tydzień przyniósł ponad 2 mln złotych

Ignacy Ziarkiewicz, 30 lipca 2021, 12:09

Według szacunków firmy Sensor Tower, Wiedźmin: Pogromca potworów w tydzień od premiery osiągnął przychód ponad 2 mln złotych i został pobrany co najmniej milion razy. Czy twórcom uda się utrzymać popularność produkcji?

Xbox Series X/S to najszybciej sprzedające się konsole w historii Microsoftu
Xbox Series X/S to najszybciej sprzedające się konsole w historii Microsoftu

Ignacy Ziarkiewicz, 28 lipca 2021, 10:50

Konsole Xbox Series X/S od premiery w zeszłym roku osiągają bardzo dobre wyniki sprzedażowe – szacuje się, że do tej pory zakupiono już 6,5 miliona sztuk.

Wiedźmin i Cyberpunk mocno wspierają budżet Polski; CDP jednym z największych płatników podatków
Wiedźmin i Cyberpunk mocno wspierają budżet Polski; CDP jednym z największych płatników podatków

Ignacy Ziarkiewicz, 26 lipca 2021, 14:43

CD Projekt znalazł się na liście 40 największych płatników podatków w Polsce. W 2020 roku firma zapłaciła państwu około 201 mln zł.

Samsung śpi na pieniądzach. Czemu ich nie wydaje?
Samsung śpi na pieniądzach. Czemu ich nie wydaje?

Konrad Sarzyński, 22 lipca 2021, 11:30

Samsung Electronics od kilku lat nie dokonał dużej inwestycji, kumulując kapitał. Obecnie firma posiada na kontach 182 mld dolarów, których na razie nie planuje wydać.

5 miliardów w 5 lat; Pokemon GO zarabia góry pieniędzy
5 miliardów w 5 lat; Pokemon GO zarabia góry pieniędzy

Przemysław Dygas, 7 lipca 2021, 09:02

Mija właśnie 5 lat od premiery Pokemon GO. Pomimo upływu czasu gra nadal generuje olbrzymie zyski i pozostaje światowym fenomenem.

Ni no Kuni: Cross Worlds z lepszym debiutem niż Pokemon GO
Ni no Kuni: Cross Worlds z lepszym debiutem niż Pokemon GO

Adrian Werner, 1 lipca 2021, 11:57

RPG Ni no Kuni: Cross Worlds zaliczył jeden z najlepszych mobilnych debiutów w historii. Gra przekroczyła próg 100 mln dolarów szybciej niż takie tuzy jak Pokemon GO czy Genshin Impact.

CD Projekt z trzykrotnie mniejszym zyskiem netto - nowe sprawozdanie finansowe
CD Projekt z trzykrotnie mniejszym zyskiem netto - nowe sprawozdanie finansowe

Angelika Kałdus, 31 maja 2021, 20:21

CD Projekt odnotował spadek zysków w I kwartale 2021 roku w porównaniu do tego samego okresu rozliczeniowego z zeszłego roku.

3 tys. dolarów co minutę - oto ile zarobił Ultimate Team dla EA
3 tys. dolarów co minutę - oto ile zarobił Ultimate Team dla EA

Jakub Błażewicz, 28 maja 2021, 14:13

Pakiety Ultimate Team nadal przynoszą Electronic Arts ogromne pieniądze. Według sprawozdania finansowego firmy tylko w zeszłym roku przychód z lootboksów w seriach sportowych pokroju FIFA wyniósł ponad półtora miliarda dolarów.

Dla Dungeons & Dragons 2020 rok był najlepszym w historii
Dla Dungeons & Dragons 2020 rok był najlepszym w historii

Adrian Werner, 21 maja 2021, 12:03

Dungeons & Dragons przeżywa złoty okres. 2020 rok był najlepszym w historii marki. Podano także, ile osób bawi się w tę grę i liczba ta imponuje.

Grupa Embracer wydaje dwa razy więcej na prowizje niż na tworzenie gier
Grupa Embracer wydaje dwa razy więcej na prowizje niż na tworzenie gier

Hubert Śledziewski, 20 maja 2021, 22:01

Grupa Embracer, do której należą m.in. Deep Silver i Gearbox Software, wykazała w raporcie finansowym za 2021 rok, że wydaje dwa razy więcej pieniędzy na prowizje za sprzedaż swoich gier niż na nie same.

GTA 5 wciąż sprzedaje się niesamowicie. RDR2 i Civilization również imponują
GTA 5 wciąż sprzedaje się niesamowicie. RDR2 i Civilization również imponują

Adrian Werner, 19 maja 2021, 10:11

Poznaliśmy wyniki finansowe Take-Two Interactive oraz zaktualizowane wyniki sprzedaży m.in. GTA 5, RDR 2 oraz serii Civilization.

Branża gier zaliczy spadek w 2021 roku - nowy raport Newzoo
Branża gier zaliczy spadek w 2021 roku - nowy raport Newzoo

Angelika Kałdus, 17 maja 2021, 12:56

Newzoo twierdzi, że rynek gier odnotuje spadek przychodów względem zeszłego roku. Powodami takich założeń są m.in. polityka Apple czy deficyt chipów.

Yakuza 7 największym przebojem w historii serii
Yakuza 7 największym przebojem w historii serii

Adrian Werner, 13 maja 2021, 11:42

Firma Sega pochwaliła się, że Yakuza 7 stała się największym przebojem w historii cyklu. Sukces ten, jak również wzrost popularności marki poza Japonią, ma być owocem m.in. wydania gry od razu na wiele platform sprzętowych równocześnie.

EA z nowym rekordem przychodów, gry-usługi będą dalej rozwijane
EA z nowym rekordem przychodów, gry-usługi będą dalej rozwijane

Angelika Kałdus, 12 maja 2021, 12:21

Electronic Arts pochwaliło się rekordowymi przychodami, jakie osiągnęło w ubiegłym roku fiskalnym - aż 4 miliardy dolarów pochodzą z gier-usług. CEO Andrew Wilson mówi o dalszym rozwoju tej kategorii.

AC Valhalla przynosi rekordowe przychody Ubisoftowi; nowe informacje o ważnych markach francuskiej firmy
AC Valhalla przynosi rekordowe przychody Ubisoftowi; nowe informacje o ważnych markach francuskiej firmy

Michał Kułakowski, 11 maja 2021, 21:04

Według opublikowanego właśnie raportu finansowego, ostatni rok okazał się jednym z najlepszych w historii Ubisoftu. Spółka odnotowała imponujące przychody oraz duży wzrost zainteresowania swoimi produktami. Na pierwszy plan wysuwa się marka Assassin's Creed, która dzięki AC: Valhalla pobiła dotychczasowe rekordy sprzedaży.

Nadchodzi złota era dla gier - rynek wyprzedza filmy, sport i muzykę
Nadchodzi złota era dla gier - rynek wyprzedza filmy, sport i muzykę

Angelika Kałdus, 11 maja 2021, 12:00

Rynek gier wyprzedził branżę filmową - jego wartość w 2020 roku sięgnęła prawie 180 miliardów dolarów - a generacja Z ceni go bardziej od sportu.

Capcom z rekordowymi zarobkami czwarty rok z rzędu
Capcom z rekordowymi zarobkami czwarty rok z rzędu

Jakub Błażewicz, 10 maja 2021, 18:07

Capcom znowu ma za sobą rekordowy rok. Dzięki sukcesom serii Resident Evil i Monster Hunter oraz wciąż rosnącej sprzedaży cyfrowej firma odnotowała (po raz czwarty z rzędu) rekordowe zarobki.

Epic Games Store wydał miliard dolarów na tytuły ekskluzywne
Epic Games Store wydał miliard dolarów na tytuły ekskluzywne

Bartosz Świątek, 5 maja 2021, 11:39

Firma Epic Games wydała już ponad miliard dolarów na tytuły ekskluzywne dla sklepu Epic Games Store. Jest to element strategii zakładającej przejęcie nawet połowy rynku gier PC.

Wiemy, ile EGS wydało na darmowe gry przez 9 miesięcy; sama Subnautica to 5,3 miliona złotych
Wiemy, ile EGS wydało na darmowe gry przez 9 miesięcy; sama Subnautica to 5,3 miliona złotych

Miłosz Szubert, 4 maja 2021, 18:20

W dokumentach, które wyciekły przy okazji procesu sądowego pomiędzy firmami Epic Games i Apple, pojawiły się informacje, ile ta pierwsza zapłaciła za produkcje rozdawane za darmo na jej platformie przez pierwsze dziewięć miesięcy tej akcji. Łącznie kwota, którą musiała wydać przez ten okres, jest bliska 12 milionom dolarów.

Wiemy, ile Epic Games zarobiło na Fortnite
Wiemy, ile Epic Games zarobiło na Fortnite

Bartosz Świątek, 4 maja 2021, 14:01

Dzięki dokumentom ujawnionym w procesie sądowym pomiędzy firmami Epic Games i Apple dowiedzieliśmy się, jakie przychody zapewnia swoim twórcom jedna z najpopularniejszych gier na świecie – Fortnite.

11 bit studios - rośnie budżet nowej gry. W planach kolejne projekty
11 bit studios - rośnie budżet nowej gry. W planach kolejne projekty

Bartosz Świątek, 29 kwietnia 2021, 12:36

Dzięki kolejnemu raportowi finansowemu firmy 11 bit studios dowiedzieliśmy się, jak przebiegają prace nad nowymi tytułami. Deweloperzy pracują aż nad trzema projektami.

Xbox radzi sobie świetnie - Microsoft chwali się wynikami
Xbox radzi sobie świetnie - Microsoft chwali się wynikami

Adrian Werner, 28 kwietnia 2021, 10:59

Raport finansowy firmy Microsoft pokazał świetne wyniki działu Xbox. Zanotowano duże wzrosty przychodu ze sprzedaży konsol, gier i usług.

Mody do Minecrafta to wielki biznes, zarobiły już majątek
Mody do Minecrafta to wielki biznes, zarobiły już majątek

Adrian Werner, 28 kwietnia 2021, 10:17

Sprzedaż modów do Minecrafta okazała się bardzo intratnym biznesem. Kwoty i liczby uzyskane w oficjalnym sklepiku robią ogromne wrażenie.

Użytkownicy GOG-a preferują gry single player i RPG. Zobacz statystyki platformy
Użytkownicy GOG-a preferują gry single player i RPG. Zobacz statystyki platformy

Karol Laska, 27 kwietnia 2021, 18:48

Firma CD Projekt przedstawiła statystyki dotyczące GOG-a na podstawie raportu za rok 2020. Na ich podstawie można stwierdzić, że platforma poradziła sobie w tym okresie naprawdę przyzwoicie.

Wiedźmin 3 w 2020 roku osiągnął drugi najlepszy wynik
Wiedźmin 3 w 2020 roku osiągnął drugi najlepszy wynik

Karol Laska, 22 kwietnia 2021, 19:03

Wiemy, jak poradził sobie Wiedźmin 3: Dziki Gon od strony finansowej w 2020 roku w porównaniu do poprzednich lat. Grupa CD Projekt może być zadowolona z osiągniętych wyników.

CI Games chwali się wynikami; znamy sprzedaż Sniperów
CI Games chwali się wynikami; znamy sprzedaż Sniperów

Bartosz Świątek, 20 kwietnia 2021, 12:23

W opublikowanym niedawno raporcie finansowym polska spółka CI Games podsumowała 2020 rok. Firma wypracowała w tym okresie 7,1 mln zysku. W dokumencie pojawiły się też informacje na temat sprzedaży poszczególnych gier.

Cyberpunk 2077 zapewnił CD Projektowi rekordowe zyski w 2020 roku
Cyberpunk 2077 zapewnił CD Projektowi rekordowe zyski w 2020 roku

Adrian Werner, 16 kwietnia 2021, 09:40

CD Projekt pochwalił się rekordowymi wynikami finansowymi za 2020 rok. Przychody wyniosły ponad 2 mld złotych, a zysk przekroczył 1,1 mld zł.

Epic zabezpieczył miliard dolarów na rozwój, w tym 200 mln od Sony
Epic zabezpieczył miliard dolarów na rozwój, w tym 200 mln od Sony

Karol Laska, 13 kwietnia 2021, 16:52

Firma Epic Games otrzymała od swoich inwestorów naprawdę pokaźny zastrzyk gotówki w postaci 1 miliarda dolarów. Na tę kwotę złożyło się między innymi Sony.

SpaceX dokłada tysiąc dolarów do każdego terminala Starlink
SpaceX dokłada tysiąc dolarów do każdego terminala Starlink

Bartosz Świątek, 12 kwietnia 2021, 11:42

Starlink – internet oferowany przez firmę Elona Muska SpaceX – nie jest tanią usługą, ale wygląda na to, że sprzęt wymagany do odbierania sygnału i tak jest klientom sprzedawany ze stratą.

Tim Sweeney zadowolony z Epic Games Store. Straty to inwestycja
Tim Sweeney zadowolony z Epic Games Store. Straty to inwestycja

Bartosz Świątek, 12 kwietnia 2021, 10:56

Prezes Epic Games – Tim Sweeney - skomentował na Twitterze kwestię tracenia pieniędzy przez platformę Epic Games Store. Jego zdaniem jest to inwestycja, dzięki której sklep rozwija się i dociera do graczy.

Epic Games Store to jak na razie jedna wielka strata finansowa
Epic Games Store to jak na razie jedna wielka strata finansowa

Paweł Musiolik, 10 kwietnia 2021, 09:15

Dokumenty sądowe w sprawie Epic Games vs Apple przynoszą mnóstwo interesujących informacji. Okazuje się, że Epic Games Store przynosi jak na razie same straty i nieprędko to się zmieni.

Deweloper z Chin zarabia więcej niż Activision, EA i Take-Two
Deweloper z Chin zarabia więcej niż Activision, EA i Take-Two

Hubert Śledziewski, 3 kwietnia 2021, 16:02

TiMi Studios, deweloper gry mobilnej Honor of Kings, osiągnął w 2020 roku większy przychód niż takie tuzy branży jak Activision, Electronic Arts czy Take-Two Interactive.

Nowa strategia nie pomogła. CD Projekt mocno w dół na giełdzie
Nowa strategia nie pomogła. CD Projekt mocno w dół na giełdzie

Jakub Błażewicz, 31 marca 2021, 17:48

31 marca okazał się fatalny dla akcji firmy CD Projekt. Nowa strategia firmy oraz aktualizacja 1.2 do gry Cyberpunk 2077 były bowiem rozczarowaniem dla inwestorów.

Zobacz, ile co sekundę zarabia Amazon, Microsoft i Apple
Zobacz, ile co sekundę zarabia Amazon, Microsoft i Apple

Konrad Sarzyński, 25 marca 2021, 15:38

W sieci pojawił się raport pokazujący, ile największe amerykańskie firmy zarabiają na sekundę. Apple, Microsoft, Google czy Facebook znalazły się w czołówce, zaskakuje jednak słaby wynik Amazona.