autor: Angelika Kałdus
EA z nowym rekordem przychodów, gry-usługi będą dalej rozwijane
Electronic Arts pochwaliło się rekordowymi przychodami, jakie osiągnęło w ubiegłym roku fiskalnym - aż 4 miliardy dolarów pochodzą z gier-usług. CEO Andrew Wilson mówi o dalszym rozwoju tej kategorii.
- EA z nowym rekordem przychodów. Zdecydowana większość środków pochodzi z gier-usług.
- Apex Legends pnie się w górę, FIFA i Madden NFL nadal przynoszą duży zysk; EA z nadzieją myśli o Battlefield 6.
- Przedstawiciele EA chwalą sobie poprzedni rok i mówią o dalszym rozbudowywaniu portfolio gier-usług.
Electronic Arts osiągnęło kolejny rekord sprzedażowy – w ubiegłym roku rozliczeniowym (między 1 kwietnia 2020 roku i 31 marca 2021 roku) przychody netto firmy osiągnęły poziom 5,6 miliarda dolarów (ok. 21,3 mld złotych), z czego 4 miliardy dolarów (ok. 15,2 mld złotych) pozyskano z sieciowych gier-usług i innych źródeł; klasyczna sprzedaż pojedynczych tytułów wygenerowała jedynie 1,6 miliarda dolarów (ok. 6,1 mld złotych). Największą wydajnością w EA może pochwalić się Apex Legends, FIFA 21, czy seria Madden NFL.
W ciągu poprzedniego roku podatkowego Apex Legends pobiło nowe rekordy – najlepszego tygodnia, miesiąca, czy eventu wewnętrznego – a łączny przychód z działalności gry wyniósł już 1 miliard dolarów, i to wcześniej niż przewidywało Electronic Arts. Od wypuszczenia 8. sezonu w styczniu tytuł przyciągał średnio 12 milionów użytkowników w ciągu tygodnia.
EA zdecydowało się pójść w stronę rozwijania gier-usług, a podobne wyniki tylko utwierdzają firmę w przekonaniu, że dobrze zrobiła. Dyrektor generalny Electronic Arts, Andrew Wilson, napisał w oświadczeniu:
Nasze zespoły wykonały niesamowitą pracę w ciągu ostatniego roku, by podarować niezwykłe doświadczenia w tym trudnym czasie dla każdej osoby na świecie. Poprzez ogromne zaangażowanie w rozbudowę naszego portfolio, dostarczyliśmy rekordowy rok dla Electronic Arts. Wkraczamy teraz w nowy rok podatkowy, napędzani ekspansją naszych największych franczyz na więcej platform i nowe szerokości geograficzne.
Blake Jorgensen, dyrektor operacyjny i finansowy EA, określił obecną sytuację gier-usług jako stabilny fundament do wejścia w rok podatkowy 2022. Powiedział również, że firma oczekuje wzrostu w przychodach o kilkanaście procent, biorąc pod uwagę chociażby wydanie Battlefield 6.
- Dragon Age 4 nie będzie grą-usługą. Decyzja Electronic Arts ucieszyła fanów
- Electronic Arts komentuje skandal #EAGate; firma przyznaje się do błędu