autor: Michał Kułakowski
AC Valhalla przynosi rekordowe przychody Ubisoftowi; nowe informacje o ważnych markach francuskiej firmy
Według opublikowanego właśnie raportu finansowego, ostatni rok okazał się jednym z najlepszych w historii Ubisoftu. Spółka odnotowała imponujące przychody oraz duży wzrost zainteresowania swoimi produktami. Na pierwszy plan wysuwa się marka Assassin's Creed, która dzięki AC: Valhalla pobiła dotychczasowe rekordy sprzedaży.
Nie jest tajemnicą, że globalna pandemia wpłynęła niezwykle pozytywnie na zyski największych producentów oraz wydawców gier, co udowodniły wieści dochodzące w ostatnich miesiącach z biur Sony, Microsoftu czy Nintendo i Activision. Nie inaczej było w przypadku Ubisoftu. Według opublikowanego właśnie raportu finansowego francuskiej spółki na rok fiskalny 2020 (okres od 1 kwietnia 2020 do 31 marca 2021 roku), odnotowała ona rekordowe przychody oraz wzmocnione zainteresowanie jej grami.
W minionym roku fiskalnym przychody ze sprzedaży produktów Ubisoftu wyniosły w sumie 2,2 mld euro. Wzrosły one w porównaniu z 2019 rokiem o ponad 39 procent. Na sumę tę złożyła się nie tylko bezpośrednia dystrybucja gier. Aż 780 milionów euro wygenerowały wszelkiego rodzaju mikrotransakcje (wzrost o 11 procent względem poprzedniego roku). Z grami Ubisoftu bawiło się w sumie 141 milionów osób na całym świecie, zarówno na konsolach, jak i na komputerach PC.
Najciekawsze wieści związane są na pewno z marką Assassin's Creed, której jeszcze kilka lat temu wieszczono powolną śmierć. Za sprawą premiery Assassin's Creed: Valhalla seria zanotowała w ostatnich dwunastu miesiącach drastyczny wzrost przychodów, bijąc tym samym aż o 50 procent poprzedni rekord ustanowiony w roku fiskalnym 2012.
W tym samym czasie Ubisoft zarejestrował wzmocniony popyt na najnowsze odsłony serii Just Dance, a także „dwucyfrowy przyrost bazy graczy” w sieciowym Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. Powody do zadowolenia przyniosła również seria Tom Clancy's The Division, w 2020 roku ogólna liczba jej graczy przekroczyła pułap 40 milionów. Z tego też powodu Ubisoft planuje dalsze inwestycje w jej rozwój. W najbliższych miesiącach Tom Clancy's The Division 2 otrzyma kolejne DLC, a nieco później na fanów czeka dostępny również na smartfonach spin-off free-to-play Tom Clancy's The Division: Heartland oraz film aktorski i nowa powieść.
Francuski gigant zadowolony jest również z solidnej sprzedaży Immortals: Fenyx Rising oraz innych produkcji ze swojego przepastnego katalogu. W roku fiskalnym 2021 spółka planuje premiery kilku znaczących gier. Mowa tu o Riders Republic, Tom Clancy's Rainbow Six: Quarantine, wspomnianym już Tom Clancy's The Division: Heartland, a także o Far Cry 6 i Roller Champions.
Kreśląc plany na nieco dalszą przyszłość, szefostwo spółki wspomina o nowych grach/markach, takich jak Skull & Bones (premiera uległa przesunięciu i nastąpi w roku 2022 lub 2023), Avatar, a także o pierwszym projekcie Ubisoftu w uniwersum Star Wars. Trzeba też podkreślić, że wśród wymienionych tytułów znajduje się również Beyond Good & Evil 2. Potwierdza to więc wcześniejsze wieści, że na losy gry nie wpłynęło negatywnie odejście ze studia jej pomysłodawcy Michela Ancela.