Wiemy, ile EGS wydało na darmowe gry przez 9 miesięcy; sama Subnautica to 5,3 miliona złotych
W dokumentach, które wyciekły przy okazji procesu sądowego pomiędzy firmami Epic Games i Apple, pojawiły się informacje, ile ta pierwsza zapłaciła za produkcje rozdawane za darmo na jej platformie przez pierwsze dziewięć miesięcy tej akcji. Łącznie kwota, którą musiała wydać przez ten okres, jest bliska 12 milionom dolarów.
W ostatnich godzinach tematem rozpalającym media branżowe oraz dużą część miłośników elektronicznej rozrywki, są informacje, które znalazły się w dokumentach będących częścią sądowej batalii między firmami Epic Games a Apple. Dowiedzieliśmy się między innymi o praktykach Sony, zarobkach Fortnite czy potencjalnych kolejnych produkcjach ekskluzywnych dla Epic Games Store. To jednak jeszcze nie wszystko. W aktach przygotowanych przez ekipę z Karoliny Północnej znalazły się także dane mówiące, ile zapłaciła ona za produkcje, które zostały rozdane za darmo na jej platformie w okresie od grudnia 2018 roku do września 2019 roku.
Jak możemy zobaczyć na powyższym tweecie opublikowanym przez Simona Carlessa z agencji GameDiscoverCo, za wszystkie pozycje rozdawane bezpłatnie na swojej platformie w omawianym okresie Epic Games musiało zapłacić wydawcom i twórcom łącznie blisko 12 milionów dolarów (około 45,5 miliona złotych). Najwięcej, bo 1,5 miliona dolarów (około 5,7 miliona złotych), poszło w ręce Warner Bros. Games za możliwość sprezentowania kolekcji Batman: Arkham. Zestaw ten odebrało łącznie prawie 6,5 miliona użytkowników Epic Games Store (z czego niecałe 614 tysięcy nowych).
Na drugim miejscu w tym zestawieniu znalazła się Subnautica, która jako pierwsza została udostępniona za darmo w Epic Games Store. Na szansę jej rozdania Epic Games wydał 1,4 miliona dolarów (ponad 5,3 miliona złotych). Tytuł przygarnęło 4,6 miliona graczy (w tym 804 tysiące nowych użytkowników platformy EGS).
Podium zamyka Mutant Year Zero: Road to Eden. Opcja rozdania tego tytułu za darmo kosztowała Epic Games równy milion dolarów (około 3,8 miliona złotych). Przypisało go do swoich kont nieco ponad 3 miliony użytkowników Epic Games Store (w tym blisko 198 tysięcy nowych).
Patrząc na przytoczoną listę, można jeszcze zobaczyć dwie całkiem interesujące rzeczy. Po pierwsze, darmowe rozdawnictwo Metro 2033 Redux nie kosztowało Epic Games absolutnie nic. Natomiast po drugie, największą porażką dla firmy z Cary, jeśli chodzi o pierwsze 9 miesięcy całej tej akcji, było Celeste. Zapłaciła ona za możliwość bezpłatnego oddania w ręce graczy tej pozycji 750 tysięcy dolarów (około 2,8 miliona złotych), a przyciągnęła zaledwie 62,5 tysiąca nowych użytkowników (co oznacza, że jeden kosztował Epic Games aż 12 dolarów).
Podsumowując, gdy przeliczymy dane zamieszczone na omawianej liście, wyjdzie nam, że od grudnia 2018 roku do września 2019 roku za jednego nowego użytkownika pozyskanego dzięki rozdawanej za darmo grze firma Epic Games musiała zapłacić średnio 2,37 dolara. Nie jest to suma wygórowana, lecz należy pamiętać, że niekoniecznie wszyscy zarejestrowani użytkownicy są skorzy do późniejszego wydawania pieniędzy. Tak czy inaczej jak na razie Epic Games Store przynosi straty, lecz Tim Sweeney, prezes Epic Games, zapewnia, że jest to inwestycja w przyszłość i dalszy rozwój platformy.