Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 września 2021, 21:49

Cyberpunk 2077 na PS5 i XSX/S pod koniec roku; zyski CD Projekt powyżej oczekiwań

CD Projekt poradził sobie znacznie lepiej w pierwszej połowie 2021 roku, niż przewidywali giełdowi analitycy. Firma zapewniła też, że Cyberpunk 2077 na PlayStation 5 i Xboxy Series X/S ukaże się w prawdziwie nextgenowym wydaniu jeszcze w 2021 roku.

Grupa CD Projekt opublikowała podsumowanie wyników finansowych za okres od stycznia do czerwca 2021 roku. Przychód ze sprzedaży zwiększył się z 364 do 470,62 milionów złotych względem analogicznego okresu w ubiegłym roku. Pomógł w tym przede wszystkim drugi kwartał 2021 r., w którym zysk netto CD Projektu okazał się o 125% wyższy, niż wskazywały prognozy analityków (72,6 mln zł zamiast przewidywanych 32,3 mln), i wzrósł o 32,4% z roku na rok. To z kolei było zasługą zarówno Cyberpunka 2077, jak i Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu.

Piotr Nielubowicz, wiceprezes zarządu ds. finansowych, podsumował też najważniejsze wydarzenia z minionego półrocza. Przypomniał o planach „transformacji” studia CD Projekt RED, dotychczasowych aktualizacjach Cyberpunka 2077 oraz przygotowywaniu wersji tegoż na konsole dziewiątej generacji. Dedykowane wydania na PlayStation 5 i Xboxy Series X/S mają pojawić się pod koniec roku, aczkolwiek nie podano dokładnej daty.

Grupa CD Projekt zapewniła też, że nad rozwojem (czy też naprawianiem) podstawowej wersji gry nadal pracuje około 40% zespołu, a kolejne 25% jest zaangażowane w produkcję pierwszego z zaplanowanych dużych dodatków.

Serwisowanie Cyberpunka w czasie transformacji studia i w trybie pracy zdalnej, który w znacznej mierze wciąż u nas obowiązuje, jest trudniejsze, ale dajemy z siebie wszystko. Poza kolejnymi aktualizacjami pracujemy obecnie nad innymi projektami, w tym nad dedykowanymi na konsole nowej generacji wersjami Cyberpunka 2077 i Wiedźmina 3 oraz nad dodatkiem do Cyberpunka.

Wykres obrazujący zaangażowanie CD Projektu w odmienne projekty; żółtym kolorem oznaczono Cyberpunka 2077 i wersje na PS5 i XSX/S, błękitnym – pierwszy dodatek. Źródło: Grupa CD Projekt.

Poza tym platforma GOG.com ponownie odnotowała lekki spadek przychodów (ze 109,79 do 106,33 mln zł). CD Projekt wspomniał też o dalszych planach rozwoju. Te obejmują – rzecz jasna – przenoszenie marek należących do firmy na kolejne „media i formaty”, ale też „poszerzanie kompetencji technologicznych” (czego efektem miał być m.in. zakup kanadyjskiego studia Digital Scapes).

  1. Oficjalna strona Grupy CD Projekt
  2. Oficjalna strona gry Cyberpunk 2077
  3. Cyberpunk 2077 na PS4 to katastrofa. Miałeś spalić miasto, nie konsolę, samuraju
  4. Recenzja gry Cyberpunk 2077 – samuraju, masz świetne RPG do ogrania
  5. Cyberpunk 2077 – poradnik do gry

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej