wyniki finansowe - sprzęt i technologie (3)
Dwarf Fortress zarobiło miliony po wejściu na Steam
Michał Ciężadlik, 2 lutego 2023, 14:42
Wsparcie fanów dla Dwarf Fortress wydaje się nie mieć granic. Na początku grudnia gra trafiła na Steama – od tego czasu gracze wsparli ją niebotyczną sumą pieniędzy.
Xbox zanotował gorszy okres, Microsoft tłumaczy spadki
Adrian Werner, 25 stycznia 2023, 12:42
Miniony kwartał nie był najlepszy dla firmy Microsoft. Gorsze wyniki odnotowano m.in. w dziale gier.
CD Projekt z lepszą wyceną na giełdzie niż Ubisoft
Jakub Błażewicz, 13 stycznia 2023, 12:52
Grupa CD Projekt znów jest warta więcej na giełdzie niż Ubisoft. Pytanie tylko, czy to bardziej sukces Polaków, czy raczej porażka Ubisoftu?
Europa w dołku, sprzedaż gier spadła o 7%
Adrian Werner, 12 stycznia 2023, 14:30
Poznaliśmy wyniki europejskiego rynku gier za 2022 rok. Sprzedaż gier spadła, ale za to gracze chętniej kupowali nowe produkcje.
Ubisoft w kryzysie, wielki wydawca miał zostać wyśmiany
Sonia Selerska, 12 stycznia 2023, 13:25
Opóźnienie premiery Skull and Bones otworzyło puszkę pandory Ubisoftu. Zmarnowane pieniądze, odmowy fuzji, strach inwestorów - to tylko część z problemów francuskiej firmy.
Ubisoft zaciska pasa, kasuje trzy gry i znów opóźnia Skull and Bones
Agnieszka Adamus, 11 stycznia 2023, 20:16
Ubisoft jest rozczarowany sprzedażą swoich ostatnich gier, więc szuka oszczędności, skupia się na największych markach i kasuje trzy niezapowiedziane projekty. Dodatkowo przesunął premierę Skull and Bones - już po raz szósty...
„Uśmiercili” grę 2 miesiące po premierze; sprzedaż nie spełniła oczekiwań
Marcin Przała, 10 stycznia 2023, 12:08
Symulator wyścigów Formuły 1 zaliczył kiepski debiut. Produkcja studia Frontier Developments spisała się pod względem finansowym gorzej, niż oczekiwano. Twórcy za słabą sprzedaż gry winią „wrażliwość graczy na cenę”.
Polacy uzupełniają swoje kolekcje hitów Sony - top 10 PL
Adrian Werner, 30 grudnia 2022, 12:54
W 50. tygodniu 2022 roku w Polsce najlepiej sprzedawały się takie gry, jak FIFA 22, Ghost of Tsushima, God of War: Ragnarok czy The Last of Us: Part II.
Największe hity 2022 roku na Steam
Adrian Werner, 30 grudnia 2022, 09:34
Valve podsumowało mijający rok na Steamie. Dowiedzieliśmy się jakie produkcje zarobiły najwięcej, jak również jakie cieszyły się największą popularnością.
Need for Speed trzyma się w Polsce mocno - top 10 PL
Adrian Werner, 27 grudnia 2022, 13:03
W 49. tygodniu roku w Polsce najlepiej sprzedawały się takie gry, jak FIFA 23, Red Dead Redemption 2, God of War: Ragnarok, GTA 5 czy seria Need for Speed.
Już prawie nikt nie kupuje gier w pudełkach na PC; branża na minusie w 2022
Zuzanna Domeradzka, 20 grudnia 2022, 18:32
Rynek gier na PC w 2022 roku uzyskał wyższy przychód niż w poprzednim. Mimo to gracze wciąż wydają więcej na tytuły mobilne, a cała branża growa jest na minusie. Zobaczcie podsumowanie tego roku na podstawie dostępnych danych analitycznych.
Czekali na sukces gry 20 lat, zostali milionerami i nikt nie ma im tego za złe
Adrian Werner, 13 grudnia 2022, 10:31
Komercyjne Dwarf Fortress uczyniło twórców gry milionerami. Zamierzają oni oszczędnie wydawać te pieniądze, gdyż mają w planach rozwijanie gry przez długie lata, a być może nawet do końca życia.
Wiedźmin 4 przyspiesza, Cyberpunk 2077 zwalnia - nowy raport CDP
Agnieszka Adamus, 28 listopada 2022, 19:45
Wyniki finansowe grupy CD Projekt RED za trzeci kwartał 2022 roku dają do zrozumienia, że rozwój Cyberpunka 2077 zwalnia. Coraz większe fundusze idą za to na Wiedźmina 4.
Rynek gier traci mimo wzrostu liczby graczy; wiemy, co może być powodem
Wiktor Szczęsny, 22 listopada 2022, 10:00
Branża gamingowa w ciągu ostatnich dwóch lat znacząco zwiększyła swoje zasięgi. W efekcie graczy z roku na rok jest coraz więcej. Jednocześnie wartość rynku w 2022 roku istotnie się skurczyła. Sytuacja zatem nie jest prosta.
Lepiej opóźnić, niż ponieść porażkę; to klucz do sukcesu Take-Two
Zuzanna Domeradzka, 8 listopada 2022, 17:58
Wraz z udostępnieniem przewidywań wyników finansowych Take-Two na najbliższy rok głos zabrał prezes firmy. Według niego opóźnienia gier wcale nie są takie złe.
Japonia pokazała siłę, rynek PC podwoił tam swoją wartość w 3 lata
Adrian Werner, 7 listopada 2022, 11:39
Gry pecetowe coraz lepiej radzą sobie w Japonii. W ciągu kilku lat przychody z nich wzrosły dwukrotnie.
Diablo Immortal żyłą złota dla Blizzarda; jak tu nie robić takich gier
Krzysiek Kalwasiński, 3 listopada 2022, 17:00
Diablo Immortal w kilka miesięcy od premiery wygenerowało ogromne zyski dla Blizzarda i NetEase. Nic dziwnego, że produkcji w podobnym modelu biznesowym przybywa.
Alan Wake 2 bez niespodzianek, Remedy realizuje założenia
Kamil Kleszyk, 2 listopada 2022, 15:58
Studio Remedy ujawniło najnowszy raport finansowy. Dowiedzieliśmy się z niego m.in., na jakim etapie prac znajdują się aktualne projekty fińskiego zespołu. Niestety, na efekty przyjdzie nam trochę poczekać.
Total War to potężna seria, mamy nowe dane sprzedaży
Jakub Błażewicz, 28 października 2022, 12:13
Raport finansowy firmy SEGA nie pozostawia wątpliwości: Sonic to wciąż maskotka firmy, ale Total War pozostaje jedną z najpopularniejszych serii wydawcy.
Xbox Series S chwalony przez Microsoft, konsola i Game Pass napędzają sprzedaż
Sonia Selerska, 26 października 2022, 13:20
Podsumowanie pierwszego kwartału 2023 roku fiskalnego oraz najnowsze wypowiedzi CEO Microsoftu pokazują kierunek, ku któremu zmierza Xbox. Gigant bije kolejne rekordy, stawiając wartość usług i konsol ponad gry.
Tencent stracił setki miliardów dolarów, chiński gigant się chwieje
Zuzanna Domeradzka, 22 października 2022, 13:33
Największy chiński gigant technologiczny został prześcignięty w swojej ojczyźnie. Tencent stracił w ostatnich latach ponad 650 miliardów dolarów.
Xbox Game Pass przynosi mnóstwo pieniędzy, znamy kwotę
Kamil Kleszyk, 10 października 2022, 09:51
Microsoft ujawnił brazylijskim urzędnikom wpływy, jakie firma generuje z subskrypcji Xbox Game Pass. Kwota robi wrażenie.
CD Projekt RED szykuje ofensywę, next-genowy Cyberpunk 2077 napędza firmę
Jakub Błażewicz, 7 września 2022, 18:50
Pierwsza połowa 2022 roku okazała się całkiem udana dla CD Projektu, który obecnie skupia się na nowych projektach oraz aktualizacji Wiedźmina 3 na PS5 i XSX/S.
Oto potęga free-to-play; darmowa gra zarobiła najwięcej w lipcu w USA
Kamil Kleszyk, 20 sierpnia 2022, 11:25
Ostatnie miesiące dla korporacji Warner Bros. to pasmo ciągłych porażek. Pocieszeniem dla firmy z pewnością może być niebywały sukces gry MultiVersus. Darmowa bijatyka wyprzedziła m.in. Elden Ring pod kątem zarobków w lipcu w USA.
Elden Ring nie zwalnia i zarabia fortunę dla wydawcy
Jakub Błażewicz, 18 sierpnia 2022, 14:30
Elden Ring nadal trafia na rynek w milionach egzemplarzy, co zapewniło firmie Bandai Namco znakomite wyniki finansowe na początek nowego roku fiskalnego.
80 tys. nowych graczy dziennie; PUBG radzi sobie świetnie
Adrian Werner, 14 sierpnia 2022, 06:57
Model free-to-play mocno przysłużył się PUBG: Battlegrounds. Gra zyskuje średnio 80 tys. nowych graczy dziennie.
Polacy kupują praktycznie tylko gry Rockstara i EA - top 10 PL
Adrian Werner, 9 sierpnia 2022, 14:14
W 30. tygodniu tego roku w Polsce w top 10 największych bestsellerów tylko dwie gry nie było opatrzone logiem Rockstar Games lub EA.
Dla Take-Two pudełka nie istnieją, a Zynga goni Rockstara
Adrian Werner, 9 sierpnia 2022, 13:27
Z raportu finansowego Take-Two Interactive wyłania się obraz firmy w pełni koncentrującej się na dystrybucji cyfrowej i mikropłatnościach.
Kot i Człowiek-Pająk wciąż nie dają szans rywalom na Steamie
Adrian Werner, 8 sierpnia 2022, 10:36
Miniony tydzień nie przyniósł dużych zmian na liście bestsellerów Steam. Nadal dominowały gry Stray oraz Marvel's Spider-Man. Dzięki dużym przecenom do top 10 powróciło także kilka starszych projektów.
Wyniki Nintendo to po prostu brak słów; Japończycy są bezkonkurencyjni
Przemysław Dygas, 3 sierpnia 2022, 11:11
Nintendo podzieliło się wynikami sprzedaży Switcha oraz gier stworzonych z myślą o tej konsoli. Przedstawione liczby robią wrażenie.
EA zarabia krocie na grach-usługach. Apex Legends Mobile przebiło oczekiwania
Adrian Werner, 3 sierpnia 2022, 09:03
EA pochwaliło się wynikami finansowymi. Większość biznesu firmy stanowią obecnie gry-usługi, ale wydawca podkreśla wagę produkcji singleplayer w swojej strategii rozwoju.
Diablo Immortal przyspiesza i zarabia coraz więcej; to „zasługa” Chin
Kamil Kleszyk, 28 lipca 2022, 19:00
Diablo Immortal za nic ma krytykę. Produkcja, którą wielu znienawidziło za wszechobecne mikropłatności, stała się prawdziwą maszynką do zarabiania pieniędzy. Po premierze w Chinach gra Blizzarda przebiła „magiczną” barierę 100 milionów dolarów przychodów.
65 miliardów dolarów w pół roku, rynek mobilny bije rekord
Jakub Błażewicz, 14 lipca 2022, 11:13
Rynek mobilny zwolnił, ale i tak pobił kolejny rekord. Użytkownicy (w tym gracze) wciąż wydają miliardy dolarów na aplikacje w App Store i Google Play.
Gracze płaczą, ale płacą; Diablo Immortal zarabia miliony dolarów
Jakub Błażewicz, 4 lipca 2022, 16:52
Diablo Immortal tonie w morzu krytyki, ale i pieniędzy. Po miesiącu gra nadal zarabia dla firmy Blizzard Entertainment milion dolarów dziennie.
Steam ma nowy hit, wielki powrót gry o łowcach
Adrian Werner, 4 lipca 2022, 11:38
Monster Hunter: Rise – Sunbreak okazało się wielkim przebojem na Steamie, wynosząc podstawową wersję gry na nowe poziomy popularności.
Capcom zachwycony siłą Steam i rynku PC
Adrian Werner, 30 czerwca 2022, 10:54
Firma Capcom pochwaliła się imponującym wzrostem sprzedaży gier na PC.
CD Projekt wypłaci 100 mln zł swoim akcjonariuszom; trzech z nich otrzyma 24 mln
Michał Zegar, 29 czerwca 2022, 15:55
Na wczorajszym walnym zgromadzeniu CD Projekt zapadła decyzja, na mocy której firma wypłaci 100,74 mln zł akcjonariuszom spółki. Około 24 mln trafi do trzech głównych udziałowców i członków zarządu.
Game Pass, PS Plus i inne abonamenty siłą napędową rynku gier wg DFC
Michał Zegar, 28 czerwca 2022, 21:55
Według firmy DFC Intelligence subskrypcje growe są jednym z głównym motorów napędowych branży. Przychód z nich ma stanowić znaczną część tegorocznych wpływów z gier, szacowanych na 72 miliardy dolarów.
Szef Ubisoftu zrezygnował z części wynagrodzenia, powodem sytuacja w firmie
Przemysław Dygas, 24 czerwca 2022, 10:25
Szef Ubisoftu Yves Guillemot zrezygnował z części swojego wynagrodzenia. Powodem podjęcia decyzji są konsekwencje problemów w firmie.
Maj był dobrym miesiącem dla nowych gier na Steamie
Adrian Werner, 22 czerwca 2022, 10:22
Maj obfitował w udane premiery na Steamie. Poza przebojowym V Rising bardzo dobrze poradziły sobie również gry My Time at Sandrock, We Were Here Forever, Warhammer 40,000: Chaos Gate - Daemonhunters, Songs of Conquest oraz Little Witch in the Woods.
Diablo Immortal zarobiło miliony dolarów; największy przychód ma z USA
Kamil Kleszyk, 17 czerwca 2022, 18:39
Mimo dosyć chłodnego przyjęcia Diablo Immortal przez graczy, darmowy hack’n’slash w ciągu dwóch tygodni od premiery zapewnił studiu Blizzard Entertainment i firmie NetEase obfite przychody.
Pierwszy kwartał 2022 był dla CD Projektu dwa razy lepszy niż Q1 2021
Hubert Śledziewski, 26 maja 2022, 21:28
Grupa CD Projekt zaliczyła ponad dwa razy lepszy pierwszy kwartał w roku 2022 niż 2021. Niemała w tym zasługa studia CD Projekt Red i sprzedaży gry Cyberpunk 2077.
CD Projekt pikuje na giełdzie, sprzedaż Cyberpunka 2077 z gorszą prognozą
Jakub Błażewicz, 24 maja 2022, 18:47
Raport DM BOŚ nie przewiduje większych sukcesów ani dla grupy CD Projekt na giełdzie, ani dla gry Cyberpunk 2077 na rynku.
PSN przynosi Sony fortunę; z usługi korzysta coraz więcej graczy
Przemysław Dygas, 23 maja 2022, 12:32
Sony podzieliło się ze światem swoimi wynikami finansowymi. PlayStation Network przynosi firmie olbrzymie przychody.
Sprzedaż Elex 2 rozczarowuje wydawcę
Michał Zegar, 19 maja 2022, 18:25
Gra Elex 2 nie spełniła oczekiwań finansowych zarządu Embracer Group. Co więcej, szwedzka spółka straciła w ostatnich miesiącach prawie pół miliarda dolarów. Planuje jednak wydać 25 tytułów AAA w ciągu najbliższych lat.
Gry to największe medium rozrywkowe świata, wskazuje raport Take-Two
Adrian Werner, 18 maja 2022, 09:01
W raporcie finansowym firmy Take-Two znalazło się sporo ciekawych informacji o ogólnej kondycji rynku gier oraz kierunkach jego rozwoju.
Dying Light 2 zwróciło się w miesiąc, 2022 ma być rekordowy dla Techlandu
Kamil Kleszyk, 17 maja 2022, 11:50
Techland, polski producent gier, spodziewa się, że dzięki fantastycznemu odbiorowi Dying Light 2 zakończy rok z rekordowymi wynikami.
GTA 6 nie jest potrzebne Take-Two, bo GTA 5 wciąż zarabia miliony
Adrian Werner, 17 maja 2022, 08:40
Dzięki raportowi finansowemu firmy Take-Two dowidzieliśmy się, że sprzedaż Grand Theft Auto 5 przekroczyła 165 mln egzemplarzy.
Remedy ma na głowie aż 5 projektów; raport z prac nad Control 2 i innymi
Krzysiek Kalwasiński, 14 maja 2022, 12:53
Remedy Entertainment pracuje obecnie aż nad pięcioma projektami. Raport finansowy firmy mówi o postępie prac nad grami Control 2, Alan Wake 2 i innymi.
Switch w 5 lat przebił ponad 8-letni wynik sprzedaży PS4 w USA
Adrian Werner, 14 maja 2022, 07:13
W kwietniu w USA najlepiej sprzedającą się konsolą było Nintendo Switch, a wśród gier bezkonkurencyjne okazało się LEGO Star Wars: The Skywalker Saga.