Ubisoft planuje tworzyć mniej gier; ma jeszcze jedną niespodziankę na ten rok
Według najnowszego raportu finansowego Ubisoftu firmie nie wiedzie się tak źle, jak zdawała się sugerować. Co więcej, Francuzi mają ponoć asa w rękawie w postaci niezapowiedzianej dotąd gry AAA. Jej premiera ma się odbyć w ciągu roku.
W ostatnich kilkunastu miesiącach Ubisoft anulował Splinter Cell VR, Tom Clancy's Ghost Recon: Frontline i pięć niezapowiedzianych gier (sześć, jeśli Project Q nie był jedną z nich). Firma zaczęła zaciskać pasa, jednocześnie ostrzegając inwestorów, że wyniki finansowe będą dalekie od oczekiwanych.
Z raportu francuskiego koncernu, w którym podsumowano okres od kwietnia do grudnia 2022 roku, wynika jednak, że nie jest aż tak źle. Odnotowano bowiem:
- całkowity przychód rzędu 1,5 miliarda euro – jest to wynik o 6,1% lepszy niż w analogicznym okresie w 2021 r.;
- ostatnie trzy miesiące (od października do grudnia) przyniosły 772,5 mln euro (wzrost o 16% rok do roku);
- spadła jedynie sprzedaż gier, DLC, subskrypcji, wirtualnych przedmiotów etc. – była o 2,6% niższa niż w porównywanym okresie 2021 r. (726,9 mln do 746,1 mln euro).
Co więcej, Ubisoft prawdopodobnie ma jeszcze jakiegoś asa w rękawie. Na spotkaniu z inwestorami miała paść informacja o niezapowiedzianej dotąd grze AAA, która ma zostać wydana do końca marca 2024 roku. Jeśli tak, niewykluczone, że zostanie ona zapowiedziana na tegorocznych targach E3, na których Ubisoft planuje wystąpić – o ile rzeczywiście się one odbędą.
Tym samym w najbliższym roku Francuzi wypuszczą co najmniej siedem „dużych” tytułów. Zakładając brak obsuw, będą to:
- Assassin’s Creed: Mirage;
- Avatar: Frontiers of Pandora;
- Skull and Bones (do siedmiu razy sztuka?);
- The Crew Motorfest;
- Tom Clancy's The Division: Resurgence;
- Tom Clancy's Rainbow Six Mobile.
Ponadto w produkcji są także Far Cry 7 (prawdopodobnie), remake Prince of Persii: Piasków Czasu, Beyond Good & Evil 2 oraz kilka odsłon serii Assassin’s Creed, która to zaliczyła 30-procentowy wzrost liczby graczy od kwietnia do grudnia 2022 r., ustanawiając tym samym nowy rekord. O podobny odsetek zwiększyła się liczba graczy Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege. Skupienie się na dużych markach oraz mniejsza liczba gier wydawanych w ciągu roku mają być sposobem Ubisoftu na poprawienie notowań.