EA zarabia krocie na grach-usługach. Apex Legends Mobile przebiło oczekiwania
EA pochwaliło się wynikami finansowymi. Większość biznesu firmy stanowią obecnie gry-usługi, ale wydawca podkreśla wagę produkcji singleplayer w swojej strategii rozwoju.
Firma Electronic Arts opublikowała raport z wynikami finansowymi.
- Przychody za miniony kwartał wyniosły 1,299 mld dolarów i było o 3% niższe niż w drugim kwartale 2021 r.
- Przychody okres od 1 lipca 2021 roku do 31 czerwca 2022 rok wyniosły 7,478 mld dolarów, co stanowi wzrost o 22% w porównaniu z poprzednim analogicznym okresem.
- Na gry-usługi przypada obecnie 73% wszystkich przychodów wydawcy. Ten segment zanotował 20-procentowy wzrost w objętym raportem 12-miesięcznym okresie.
- Liczba aktywnych kont we wszystkich grach EA wynosi już prawie 600 mln.
- Nadal bardzo szybko rozwija się FIFA Ultimate Team. Firma zanotowała 40-procentowy wzrost popularności tego trybu pod względem dziennej i tygodniowej aktywności graczy w porównaniu z ubiegłym rokiem.
- Miniony kwartał był rekordowym dla FIFA Mobile – zarówno pod względem przychodów, jak i liczby graczy dziennie.
- Firma pochwaliła się, że Apex Legends Mobile radzi sobie lepiej niż prognozowano, choć nie podano konkretnych liczb.
- Przychody z gier mobilnych w drugim kwartale tego roku wyniosły 314 mln dolarów i były o 15% wyższe niż w analogicznym okresie 2021 r. Za ten wzrost odpowiada właśnie FIFA Mobile oraz premiera Apex Legends Mobile.
Przychody EA z podziałem na platformy
W drugim kwartale 2022 roku
Platforma | Przychody w drugim kwartale 2022 roku. | Zmiana w porównaniu drugim kwartałem 2021 roku: |
Konsole | 637 mln dolarów | -8% |
Gry mobilne | 314 mln dolarów | +15% |
PC i inne | 348 mln dolarów | -6% |
Za okres 1 lipca 2021 roku do 31 czerwca 2022
Platforma | Przychody w drugim kwartale 2022 roku. | Zmiana w porównaniu drugim kwartałem 2021 roku: |
Konsole | 4,5 mld dolarów | +15% |
Gry mobilne | 1,2 mld dolarów | +49% |
PC i inne | 1,6 mld dolarów | +26% |
Jak widać, gry mobile są najszybciej rozwijającym się działem firmy.
Gry singleplayer wciąż są ważne dla EA.
Gry-usługi wydawcy radzą sobie wyśmienicie, ale podczas prezentacji wyników finansowych podkreślono, że produkcje dla pojedynczego gracza wciąż są istotną częścią biznesu firmy.
Plany wydawnicze EA w kwestii projektów singleplayer są ambitne. W styczniu 2023 roku ukaże się remake Dead Space, a w jakiś czas po nim na rynku zadebiutuje Star Wars Jedi: Survivor.
W dalszych planach są również Dragon Age: Dreadwolf oraz Mass Effect 5.