80 tys. nowych graczy dziennie; PUBG radzi sobie świetnie
Model free-to-play mocno przysłużył się PUBG: Battlegrounds. Gra zyskuje średnio 80 tys. nowych graczy dziennie.
W styczniu tego roku PUBG: Battlegrounds, czyli jedna z najpopularniejszych sieciowych strzelanek, przeszła na model darmowy z mikropłatnościami. Będąca właścicielem marki firma Krafton pochwaliła się danymi, które pokazują, że przesiadka na free-to-play okazała się sporym sukcesem.
- Od momentu zmiany modelu na darmowy z mikropłatnościami PUBG zyskiwało średnio 80 tysięcy graczy dziennie. Oczywiście należy brać pod uwagę, że nie wszyscy z nich pozostają przy grze na dłużej, ale i tak jest to spory sukces.
- Wzrosły przychody z gry.
- Kwoty wydawane średnio przez każdego użytkownika zwiększyły się o 20%.
- Wszystkie te dane zawarto w nowym raporcie finansowym firmy Krafton.
- W pierwszej połowie tego roku firma uzyskała przychody w wysokości 729,5 mln dolarów (wzrost o 3%) oraz zysk na poziomie 338,4 mln dolarów (o 33% więcej niż w roku ubiegłym). Nie podano ile z tych kwot wygenerowało samo PUBG.
Sukces ten osiągnięto pomimo licznych głosów niezadowolenia graczy, którzy bawili się wcześniej w wersję płatną. Na Steamie spośród wszystkich wystawionych grze ocen tylko 56% jest pozytywnych. Odbiór wersji free-to-play powoli się jednak poprawia, gdyż licząc tylko recenzje użytkowników z ostatnich 30 dni 65% z nich chwali PUBG.
Warto na koniec wspomnieć, że w raporcie wymieniono dwa duże nadchodzące projekty firmy Krafton. Pierwszą z nich jest oparte na koreańskich powieściach fantasy RPG Project Windless, a drugim nowa gra znanego z marki Subnautica studia Unknown Worlds, która zostanie zapowiedziana na tegorocznym gamescomie.
- Oficjalna strona gry PUBG: Battlegrounds
- Playerunknown’s Battlegrounds – poradnik do gry
- Recenzja gry Playerunknown’s Battlegrounds – PUBG to fenomen roku, ale nie gra roku