Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 kwietnia 2024, 12:04

PUBG wprowadza kopanie rowów i destrukcję otoczenia. Towarzyszą temu liczne zmiany na mapach

Wielka aktualizacja do PUBG wprowadza jedną z obiecanych nowości zaplanowanych na 2024 rok: możliwość (ograniczonego) niszczenia otoczenia.

Źródło fot. PUBG Corp. Krafton.
i

Do PUBG: Battlegrounds trafiła wielka aktualizacja 29.1 z istotnymi zmianami. Na razie tylko na PC – w przyszłym tygodniu patch pojawi się także na konsolach.

Poza zmianami w rotacji map aktualizacja wprowadza zapowiedzianą zmianę: od teraz gracze na pecetach mogą niszczyć elementy środowiskowe. W ten sposób można stworzyć zaimprowizowane osłony, przy czym maksymalna „głębokość destrukcji” to 1,3 metra. Miejcie też na uwadze, że elementy zrobione z cegły, betonu lub skały nie są podatne na uszkodzenia.

Wersja 29.1 to także nowa broń, do tego pasująca tematycznie: kilof, który – obok materiałów wybuchowych – jest jednym z narzędzi pozwalających na destrukcję otoczenia. Oczywiście można go też wykorzystać w walce wręcz.

Miejcie przy tym na uwadze, że to pierwsza część tego systemu. Twórcy planują umożliwić również niszczenie budynków.

Łatka wprowadza również pewne zmiany w mechanikach gry. Strefa EMP (zakłócająca działanie urządzeń elektronicznych) będzie pojawiać się rzadziej, a po wstępnym ogłoszeniu gracze będą mieć więcej czasu na ewakuację.

Poprawiono też niektóre wyzwania i inteligencję botów, zmieniono lokacje na mapach (m.in. dodając mosty i osłony oraz zastępując lub modyfikując niektóre obiekty) oraz wprowadzono usprawnienia systemu strzelania. To ostatnie oznacza wzmocnienie i osłabienie wybranych broni w oparciu o opinie graczy.

Oczywiście nie zabrakło także nowych skórek oraz pomniejszych usprawnień. Pełną listę zmian znajdziecie na oficjalnej stronie gry.

  1. PUBG: Battlegrounds – poradnik do gry

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej