autor: Michał Zegar
Game Pass, PS Plus i inne abonamenty siłą napędową rynku gier wg DFC
Według firmy DFC Intelligence subskrypcje growe są jednym z głównym motorów napędowych branży. Przychód z nich ma stanowić znaczną część tegorocznych wpływów z gier, szacowanych na 72 miliardy dolarów.
Firma analityczna DFC Intelligence opublikowała najnowszą prognozę odnośnie kondycji branży growej (dzięki, GamesIndustry.biz). Z jej szacunków wynika, że przychody z gier na konsole i komputery PC w bieżącym roku mają wynieść 72 miliardy dolarów, co oznacza wzrost o 5% w porównaniu z rekordowym zeszłym rokiem.
Subskrypcje motorem napędowym branży
Wbrew pozorom to nie duże premiery są głównym czynnikiem mającym stać za tym wzrostem, a zwiększający się popyt na subskrypcje Microsoftu, Sony, Nintendo i innych wydawców.
Oczekuje się, że jedna trzecia przychodów z oprogramowania/usług w sektorze gier konsolowych przypadnie Microsoftowi, Sony i Nintendo za sprawą ich subskrypcji growych: Game Pass, Switch Online i PlayStation Plus, które to niedawno przeszło swoisty lifting.
Inne ciekawostki z raportu
Firmy pokroju Electronic Arts w roku fiskalnym 2022 osiągnęły 71% swoich cyfrowych przychodów z płatności z gier-usług.
Choć większość graczy konsolowych wciąż jest bardziej przychylnych sprzętowi Sony, Microsoft ma duże szanse zawojować rynek w roku fiskalnym 2022/2023, w którym to japoński gigant spodziewa się dostarczyć „tylko” 18 milionów PlayStation 5.
Karty przedpłacone PS Plus kupisz tutaj
ZASTRZEŻENIE
Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów, których oferty prezentowane są powyżej. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby wybrać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.