Pierwszy kwartał 2022 był dla CD Projektu dwa razy lepszy niż Q1 2021
Grupa CD Projekt zaliczyła ponad dwa razy lepszy pierwszy kwartał w roku 2022 niż 2021. Niemała w tym zasługa studia CD Projekt Red i sprzedaży gry Cyberpunk 2077.
Z podsumowania raportu finansowego grupy CD Projekt za pierwszy kwartał 2022 roku dowiedzieliśmy się nie tylko, kiedy ruszy kampania marketingowa dotycząca fabularnego rozszerzenia do Cyberpunka 2077, czy że Wiedźmin 4 znajduje się na etapie preprodukcji. Polska firma przybliżyła również swoją sytuację finansową, która jest ponad dwukrotnie lepsza niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Ponad dwukrotny wzrost zysku
W pierwszych trzech miesiącach 2022 r. grupa CD Projekt wypracowała 216,15 mln zł przychodów. To „zaledwie” o ok. 19 mln zł więcej niż w pierwszym kwartale 2021 r. – ale przy mniejszym o ponad 9 mln zł koszcie ich uzyskania. Dlatego też przychód spółki ze sprzedaży wszelkiego rodzaju produktów wzrósł ze 135,36 mln zł w okresie od stycznia do marca 2021 roku do 168,52 mln zł w analogicznym okresie 2022 r.
Pomniejszając go m.in. o koszty operacyjne oraz podatek, zysk netto grupy CD Projekt w pierwszym kwartale 2022 r. wyniósł 68,92 mln zł i stanowi 31,9% ogólnej sumy przychodów. To ponad dwukrotnie więcej niż w pierwszych trzech miesiącach 2021 r.
Zasługa Cyberpunka 2077
Jak zapewnił wiceprezes zarządu ds. finansowych w naszej rodzimej spółce, Piotr Nielubowicz, duża w tym zasługa świetnej sprzedaży Cyberpunka 2077 – zwłaszcza na konsolach, co wynika z wypuszczenia „next-genowego” patcha (pojawił się 15 lutego). Nic więc dziwnego, że aż 68,85 mln zł z powyższej sumy wypracowało studio CD Projekt Red.
GOG prawie pod kreską
Znacznie gorzej radzi sobie platforma GOG.com. Przychód, jaki wygenerowała w pierwszym kwartale 2022 roku, jest co prawda całkiem spory – wynosi dokładnie 40,39 mln zł – lecz po odliczeniu wszystkich poniesionych wydatków zapewniła ona jedynie 152 tys. zł zysku netto.