Ni no Kuni: Cross Worlds z lepszym debiutem niż Pokemon GO
RPG Ni no Kuni: Cross Worlds zaliczył jeden z najlepszych mobilnych debiutów w historii. Gra przekroczyła próg 100 mln dolarów szybciej niż takie tuzy jak Pokemon GO czy Genshin Impact.
- Ni no Kuni: Cross Worlds w 11 dni od premiery zarobiło 101,3 mln dolarów,
- gra szybciej przekroczyła próg 100 mln dolarów niż Pokemon GO i mobilne wersje Genshin Impact,
- w okresie 10-20 czerwca Ni no Kuni: Cross Worlds było drugą najlepiej zarabiającą grą mobilną na świecie.
10 czerwca na rynku zadebiutowała gra Ni no Kuni: Cross Worlds, czyli mobilne RPG będące spin-offem popularnego konsolowego cyklu. Premiera okazała się gigantycznym sukcesem. Przez 11 pierwszych dni produkcja wygenerowała 101,3 mln dolarów przychodu. Jak wielkie jest to osiągnięcie, najlepiej oddaje fakt, że Pokemon GO na przekroczenie progu stu milionów dolarów potrzebowało 12 dni, a Genshin Impact (na iOS i Androidzie) – 13 dni.
Wszystkie te dane pochodzą od analitycznej grupy Sensor Tower. Według niej w okresie 10-20 czerwca Ni no Kuni: Cross Worlds było drugą najlepiej zarabiającą grą mobilną na świecie. Lepiej poradziło sobie tylko Honor of Kings, które w ciągu tych 11 dni przyniosło 102,3 mln dolarów przychodów.
We wspomnianym okresie Ni no Kuni: Cross Worlds było najlepiej zarabiającym mobilnym RPG. Na drugim miejscu znalazło się Uma Musume: Pretty Derby z 36 milionami dolarów, a na trzecim - Fate/Grand Order z 35 mln. Czwartą pozycję zajęło Fantasy Journey: Westward (25 mln dolarów). Tym samym Ni no Kuni: Cross Worlds przyniosło większy przychód niż trzy kolejne największe RPG-i razem wzięte, co najlepiej ilustruje, jak wielkim wydarzeniem była premiera tej gry.
Sukces Ni no Kuni: Cross Worlds jest tym bardziej imponujący, że na razie gra dostępna jest wyłącznie w Azji. Największym hitem produkcja okazała się w Japonii. Gracze z Kraju Kwitnącej Wiśni odpowiadali bowiem za 45,6 mln dolarów przychodu (45%) z pierwszych jedenastu dni.
Ni no Kuni: Cross Worlds dostępny jest na urządzeniach z systemami iOS i Android. Gra korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami. Na rynkach zachodnich produkcja ma zadebiutować w pierwszej połowie przyszłego roku.