Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 maja 2021, 18:07

Capcom z rekordowymi zarobkami czwarty rok z rzędu

Capcom znowu ma za sobą rekordowy rok. Dzięki sukcesom serii Resident Evil i Monster Hunter oraz wciąż rosnącej sprzedaży cyfrowej firma odnotowała (po raz czwarty z rzędu) rekordowe zarobki.

Capcom opublikował raport finansowy za rok fiskalny zakończony 31 marca. Firma stanowczo nie może narzekać, bo po raz czwarty z rzędu japoński wydawca ma za sobą rekordowe 12 miesięcy. Przez ten czas sprzedaż zwiększyła się o 16,8%, do ponad 95 miliardów jenów (około 3,2 miliarda złotych), a zysk operacyjny firmy wzrósł o ponad połowę (do 34,6 mld jenów, czyli prawie 1,2 mld zł). Jednak najwyraźniej to wciąż za mało dla Capcomu, który przewiduje bicie rekordów także w kolejnym roku fiskalnym. Zapewne na entuzjazm spółki wpłynęły ciepłe przyjęcie i świetna sprzedaż Resident Evil Village.

Choć, rzecz jasna, „ósmy” Resident Evil nie pomógł firmie w minionym roku fiskalnym, to i tak seria walnie przyczyniła się do sukcesu Capcomu. Resident Evil 2 w nowych szatach wciąż znajduje kolejnych nabywców, a odświeżone Resident Evil 3 osiągnęło sprzedaż na poziomie 3,9 mln egzemplarzy. To jednak nic w porównaniu z sukcesem innej produkcji z katalogu wydawcy. Do końca marca do sklepów trafiły 4 mln kopii Monster Hunter: Rise, mimo że gra zadebiutowała w ostatnim tygodniu miesiąca, a i to tylko na jednej platformie. Również Monster Hunter: World nie narzeka na popularność dzięki rozszerzeniu Iceborne. W raporcie wspomniano też o dobrym wyniku Devil May Cry 5 na konsolach dziewiątej generacji.

Warto zaznaczyć, że Capcom nadal zamierza skupić się głównie na rynku cyfrowym. Trudno się dziwić, skoro już w poprzednim raporcie znalazła się wzmianka, jakoby „wirtualne” egzemplarze gier stanowiły blisko 80% wszystkich kopii sprzedawanych przez wydawcę. Również w podsumowaniu minionego roku fiskalnego wspomniano o większej sprzedaży (o ponad 25%) i zyskach operacyjnych (o 53,1%) z rynku cyfrowego w porównaniu z poprzednimi dwunastoma miesiącami. Po części można to wytłumaczyć trwającą pandemią, która zapewne przyczyniła się też do znacznie gorszych wyników gier na automatach (zwłaszcza pod względem zysku operacyjnego, który w skali roku zmniejszył się o 87,7%).

  1. Oficjalna strona firmy Capcom
  2. Oficjalna strona gry Resident Evil Village
  3. Recenzja Resident Evil Village - nie tylko randka z Lady Dimitrescu
  4. Resident Evil Village - poradnik do gry
  5. 11 gier z najlepszą grafiką w 2021 roku
  6. Gry 2021 roku, na które najbardziej czekamy – wybór redakcji

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej