Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 października 2023, 12:52

Wydawca Resident Evil 4 zarabia krocie, zyski wyższe o 50% w stosunku do ubiegłego roku

Najnowszy raport finansowy Capcomu pokazuje, że japoński producent i wydawca ma się naprawdę dobrze. Firma zarobiła 50% więcej niż w zeszłym roku.

Źródło fot. Capcom
i

Capcom to jeden z najstarszych producentów i wydawców na rynku gier, który działa nieprzerwanie już od kilku dekad. Japońska firma opublikowała raport finansowy, z którego płynie jasny komunikat: „zarabiamy krocie”.

Złote góry Capcomu

Raport podsumowuje wyniki finansowe uzyskane w pierwszych sześciu miesiącach 2024 roku fiskalnego (czyli od 1 kwietnia do 30 września 2023 roku). Wynika z niego, że w stosunku do 2022 roku:

  • przychód urósł o 52,7% i wyniósł 497,9 mln dolarów,
  • zysk zwiększył się o 56,7% i wyniósł 168,1 mln dolarów.

Z innych ciekawych informacji można wyszczególnić to, że w okresie kwiecień – wrzesień 2023 roku firma sprzedała 22,6 mln egzemplarzy gier (wzrost o 1,3 mln rok do roku). Przy okazji poinformowano, że wydany 24 marca tego roku Resident Evil 4 Remake znalazł już niemal 5,5 miliona nabywców.

Wydawca Resident Evil 4 zarabia krocie, zyski wyższe o 50% w stosunku do ubiegłego roku - ilustracja #1

Źródło: Capcom

Równie interesująco prezentują się wyniki całych franczyz. Tutaj liderem jest seria Resident Evil, która sprzedała się łącznie w liczbie 150 mln kopii. Na kolejnych miejscach uplasowały się takie cykle jak Monster Hunter (95 mln), Street Fighter (52 mln) czy Mega Man (41 mln).

Więcej szczegółów na temat finansów japońskiej firmy znajdziecie w dokumencie opublikowanym przez Capcom, który znajduje się pod tym linkiem.

Michał Ciężadlik

Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

więcej