Świetny kwartał dla EA i Activision - gotówka płynęła strumieniami
Ukazały się raporty finansowe firm Activision i Electronic Arts. Obie zarabiają doskonale, głównie na dystrybucji cyfrowej, która odpowiada za zdecydowaną większość przychodów obu wydawców.
Firmy Activision i Electronic Arts opublikowały nowe raporty finansowe. Obaj wydawcy zanotowali bardzo dobre wyniki, zwłaszcza w dystrybucji cyfrowej.
Electronic Arts
- w FIFA 20 zagrało ponad 25 mln graczy;
- Madden NFL 20 ma największe poziomy aktywności w historii serii;
- Apex Legends było najczęściej pobieraną grą F2P na PS4 w 2019 r.;
- każdy kolejny kwartał roku rozliczeniowego 2020 przynosił wzrost liczby grających w The Sims 4 w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.
W roku rozliczeniowym 2020, czyli okresie od 1 kwietnia 2019 r. do 31 marca 2020 r., EA wypracowało 5,5 mld dolarów przychodu, co stanowi spory wzrost w porównaniu z 4,95 mld dolarów w roku rozliczeniowym 2019. Z kolei zysk operacyjny wyniósł 1,5 mld dolarów.
Warto wspomnieć także o wzroście znaczenia dystrybucji cyfrowej, na którą przypadło 4,3 mld dolarów, czyli zdecydowana większość wszystkich pieniędzy zarobionych przez firmę w roku rozliczeniowym 2020. Jeśli chodzi o ostatni kwartał minionego roku rozliczeniowego, przychody wyniosły 1,39 mld dolarów, co jest wynikiem wyższym od prognoz analityków.
W kategorii cyfrowej konsole są niezmiennie najlepiej zarabiającą platformą sprzętową dla EA. Na drugim miejscu znalazł się PC, a dopiero na trzecim – urządzenia mobilne. Co ciekawe, ta ostatnia grupa również rośnie wolniej niż dwie poprzednie, więc kolejność na podium raczej szybko się nie zmieni.
- Star Wars Jedi: Fallen Order to już marka, liczba graczy imponuje
- The Sims 4 - następny dodatek to Eco Lifestyle
- Electronic Arts – strona oficjalna
Activision
Z kolei raport Activision ograniczył się tylko do pierwszego kwartału obecnego roku kalendarzowego. W tym okresie firma uzyskała 1,79 mld dolarów przychodu, co jest kwotą trochę niższą niż 1,83 mld z pierwszych trzech miesięcy 2019 r. Wzrost zanotowano za to w przychodach ze źródeł cyfrowych (z 1,39 mld do 1,44 mld dolarów).
Szefostwo firmy ma powody do zadowolenia, gdyż uzyskane wyniki przebiły prognozy analityków. W raporcie podkreślono, że koronawirus spowodował wzrost zainteresowania większością marek wydawcy.
Gry Activision mają 102 mln miesięcznych użytkowników. Z kolei w przypadku produkcji studia Blizzard są to 32 mln. Warto dodać, że w pierwszym kwartale tego roku zanotowano wzrost aktywności w World of Warcraft, Hearthstone oraz Overwatch.