8 gier mobilnych, w tym PUBG Mobile, zarobiło ponad miliard dolarów w 2021 roku
Dobiegający końca rok okazał się wyjątkowo udany dla rynku mobilnego. Aż osiem gier uzyskało przychody przekraczające miliard dolarów.
Grupa analityczna Sensor Tower opublikowała ciekawe podsumowanie wyników rynku mobilnego w tym roku. Okazuje się, że w 2021 r. aż osiem gier dostępnych w App Store i Google Play uzyskało przychody przekraczające miliard dolarów. Dla porównania – w zeszłym roku ta sztuka udała się tylko pięciu produkcjom.
Najlepiej zarabiające gry mobilne w 2021 roku
# | Gra: | Przychód uzyskany w 2021 roku: |
1. | 2,8 mld dolarów | |
2. | 2,8 mld dolarów | |
3. | 1,8 mld dolarów | |
4. | 1,3 mld dolarów | |
5. | 1,3 mld dolarów | |
6. | 1,2 mld dolarów | |
7. | 1,2 mld dolarów | |
8. | 1,1 mld dolarów |
Liderami rynku mobilnego w 2021 roku były PUBG Mobile i Honor of Kings. Każda z tych gier zarobiła ok. 2,8 mld dolarów. Różnica między nimi była minimalna, ale odrobinę lepiej poradziło sobie PUBG Mobile. Ta strzelanka battle royale uzyskała wzrost przychodów o 9% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Z kolei w przypadku Honor of Kings skok wyniósł 14,7%.
W PUBG Mobile i inne gry firmy Tencent można komfortowo grać na PC, ze sterowaniem myszką i klawiaturą, dzięki oficjalnemu emulatorowi GameLoop:
Na trzecim miejscu znalazło się Genshin Impact z wynikiem 1,8 mld dolarów, a na czwartym Roblox z 1,3 mld. Należy pamiętać, że te liczby dotyczą jedynie wersji mobilnych. W obu przypadkach pełne przychody są w rzeczywistości jeszcze wyższe, gdyż owe tytuły dostępne są także na pecetach i konsolach.
Analitycy podkreślają udany rozwój Genshin Impact. Gdy we wrześniu zadebiutowała aktualizacja 2.1, tygodniowe przychody wzrosły o 500% w porównaniu do siedmiu dni sprzed premiery patcha. Warto wspomnieć także, że dla Pokemon GO 2021 rok jest najlepszym w historii.
Co ciekawe, analitycy Sensor Tower sądzą, że do końca grudnia jeszcze jedna gra może przekroczyć próg miliarda dolarów. Chodzi o Uma Musume Pretty Derby, które do tej pory uzyskało już 965 mln dolarów. Jest to tym bardziej imponujące, że produkcja zadebiutowała w lutym tego roku i nadal dostępna jest wyłącznie w Japonii.
Analitycy prognozują, że łączne przychody rynku mobilnego (licząc tylko gry dostępne w App Store i Google Play) wyniosą w tym roku 89,6 mld dolarów, czyli o 12,6% więcej niż w 2020 r.