Roblox zarabia coraz więcej – w drodze nowe funkcje
Autorzy gry Roblox zapowiedzieli wprowadzenie do swojego dzieła szeregu nowinek mających usprawnić pracę domorosłych projektantów. Mowa o ulepszonym oświetleniu, nowych teksturach podłoża i przeniesieniu programu Roblox Studio do tak zwanej „chmury”.
W zeszłym tygodniu informowaliśmy Was o tym, że Roblox, czyli swoisty „wirtualny plac zabaw” umożliwiający tworzenie własnych gier, przekroczył barierę stu milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, wyprzedzając nawet szalenie popularnego Minecrafta. Dzisiaj natomiast mamy kolejne wieści z obozu firmy Roblox Corporation, która przygotowuje nowe narzędzia dla projektantów amatorów, a także ujawniła, że dzieła tych ostatnich są na najlepszej drodze do tego, by w 2019 roku przynieść im sto milionów dolarów przychodu z mikrotransakcji (via TechCrunch).
Nowe narzędzia, które zostaną oddane w ręce domorosłych deweloperów, mają uatrakcyjnić ich dzieła pod względem wizualnym (ale nie tylko). Autorzy pracują nad poprawą oświetlenia i nowymi teksturami podłoża, a także nad zaawansowanymi systemami matchmakingu, dobierającymi graczy w oparciu o ich umiejętności.
Poza tym Roblox Corporation zamierza do końca bieżącego roku wdrożyć obsługę tak zwanej „chmury”, do której trafią wszystkie narzędzia wchodzące w skład programu Roblox Studio. Celem, jaki przyświeca twórcom, jest usprawnienie pracy projektantów poprzez lepszą koordynację działań, kooperację w czasie rzeczywistym oraz szybki dostęp do wszystkich najważniejszych plików. Ostatnią zapowiedzianą nowinką jest tak zwany Developer Marketplace, w którym domorośli deweloperzy będą mogli sprzedać tworzone przez siebie modele czy choćby plug-iny.
- Oficjalna strona internetowa gry Roblox
- Nie tylko Minecraft – darmowe i płatne gry, które mogą go zastąpić