Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 września 2024, 12:29

Baszucki chce, by jego popularna, kreatywna gra przyciągała miliard osób dziennie. Plan wydaje się szalony; co 8 człowiek na świecie musiałby grać w Roblox

Prezes Roblox celuje w miliard aktywnych użytkowników dziennie. Jest to niesamowicie ambitny plan, któremu na dzień dzisiejszy daleko do spełnienia.

Źródło fot. Roblox Corporation
i

Podczas niedawnego Roblox Developers Conference prezes firmy, David Baszucki, ujawnił swój aktualny cel, który bez dwóch zdań jest niesamowicie ambitny. Twórca chce bowiem, aby w jego grze każdego dnia bawił się miliard użytkowników. Żeby wskazać, o jak dużej skali tu mówimy, przypomnijmy, że według ostatniego raportu ONZ na Ziemi żyje aktualnie 8,2 miliarda ludzi. W Robloxa grałby zatem codziennie co ósmy człowiek.

Miliard graczy dziennie

Rynek gier jest ogromny: 3,4 miliarda ludzi gra w gry, a branża generuje ponad 180 miliardów dolarów rocznego przychodu. Jako naszym kolejnym kamieniem milowym na drodze do miliarda użytkowników dziennie, dzielimy się ambitnym celem: wierzymy, że 10% wszystkich przychodów z gier na świecie będzie przepływać przez ekosystem Roblox i będzie dystrybuowane w obrębie naszej społeczności.

Choć Roblox już w tej chwili jest ogromną grą, daleko mu do tak absurdalnie wysokiej poprzeczki. Baszucki przekazał bowiem, że obecnie tytuł uruchamia dziennie 79,5 miliona osób, z czego 58% ma 13 lat lub więcej. W perspektywie osiągnięcia wspomnianych 10% wszystkich przychodów, wierzy on, iż firmie uda się zwiększyć liczbę aktywnych użytkowników do 300 milionów.

W drodze do 10% przychodów z treści gier wierzymy, że osiągniemy około 300 milionów aktywnych użytkowników dziennie. Wierzymy, że około 80% tych osób przyjdzie do Robloxa, aby wspólne grać, a reszta aby robić zakupy, konsumować rozgrywkę, uczyć się lub po prostu komunikować się między sobą.

Twórca nie podał jednak, dlaczego uważa, że tak duża liczba jest w ogóle możliwa do osiągnięcia, przez co wydaję się ona nieco oderwana od rzeczywistości. Możliwe, że chciał w ten sposób po prostu zrobić konkretne wrażenie na inwestorach.

Nowe funkcje

Niemniej ogłoszono również kilka nowych narzędzi, które rzeczywiście mogą przyczynić się do wzrostu liczby graczy. Są to m.in.:

  1. Party – służące do grupowania się, komunikacji i poruszania się po doświadczeniach wraz z innymi użytkownikami;
  2. funkcja „What’s Playing”, pozwalająca na wyszukiwanie popularnych utworów w grze i powiązanych z nimi doświadczeń;
  3. partnerstwo z DistroKid, ułatwiające artystom przesyłanie swojej muzyki.

Trudno powiedzieć, czy cel Baszuckiego ma jakiekolwiek szanse na realizację. Dotarcie do miliarda użytkownik dziennie brzmi jak istne szaleństwo i na dzień dzisiejszy nie wydaje się być niczym innym. Niemniej nawet i bez tego Roblox to bardzo dobrze prosperujący biznes.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej