Baszucki chce, by jego popularna, kreatywna gra przyciągała miliard osób dziennie. Plan wydaje się szalony; co 8 człowiek na świecie musiałby grać w Roblox
Prezes Roblox celuje w miliard aktywnych użytkowników dziennie. Jest to niesamowicie ambitny plan, któremu na dzień dzisiejszy daleko do spełnienia.

Podczas niedawnego Roblox Developers Conference prezes firmy, David Baszucki, ujawnił swój aktualny cel, który bez dwóch zdań jest niesamowicie ambitny. Twórca chce bowiem, aby w jego grze każdego dnia bawił się miliard użytkowników. Żeby wskazać, o jak dużej skali tu mówimy, przypomnijmy, że według ostatniego raportu ONZ na Ziemi żyje aktualnie 8,2 miliarda ludzi. W Robloxa grałby zatem codziennie co ósmy człowiek.
Miliard graczy dziennie
Rynek gier jest ogromny: 3,4 miliarda ludzi gra w gry, a branża generuje ponad 180 miliardów dolarów rocznego przychodu. Jako naszym kolejnym kamieniem milowym na drodze do miliarda użytkowników dziennie, dzielimy się ambitnym celem: wierzymy, że 10% wszystkich przychodów z gier na świecie będzie przepływać przez ekosystem Roblox i będzie dystrybuowane w obrębie naszej społeczności.
Choć Roblox już w tej chwili jest ogromną grą, daleko mu do tak absurdalnie wysokiej poprzeczki. Baszucki przekazał bowiem, że obecnie tytuł uruchamia dziennie 79,5 miliona osób, z czego 58% ma 13 lat lub więcej. W perspektywie osiągnięcia wspomnianych 10% wszystkich przychodów, wierzy on, iż firmie uda się zwiększyć liczbę aktywnych użytkowników do 300 milionów.
W drodze do 10% przychodów z treści gier wierzymy, że osiągniemy około 300 milionów aktywnych użytkowników dziennie. Wierzymy, że około 80% tych osób przyjdzie do Robloxa, aby wspólne grać, a reszta aby robić zakupy, konsumować rozgrywkę, uczyć się lub po prostu komunikować się między sobą.
Twórca nie podał jednak, dlaczego uważa, że tak duża liczba jest w ogóle możliwa do osiągnięcia, przez co wydaję się ona nieco oderwana od rzeczywistości. Możliwe, że chciał w ten sposób po prostu zrobić konkretne wrażenie na inwestorach.
Nowe funkcje
Niemniej ogłoszono również kilka nowych narzędzi, które rzeczywiście mogą przyczynić się do wzrostu liczby graczy. Są to m.in.:
- Party – służące do grupowania się, komunikacji i poruszania się po doświadczeniach wraz z innymi użytkownikami;
- funkcja „What’s Playing”, pozwalająca na wyszukiwanie popularnych utworów w grze i powiązanych z nimi doświadczeń;
- partnerstwo z DistroKid, ułatwiające artystom przesyłanie swojej muzyki.
Trudno powiedzieć, czy cel Baszuckiego ma jakiekolwiek szanse na realizację. Dotarcie do miliarda użytkownik dziennie brzmi jak istne szaleństwo i na dzień dzisiejszy nie wydaje się być niczym innym. Niemniej nawet i bez tego Roblox to bardzo dobrze prosperujący biznes.