Rośnie sprzedaż gier w cyfrowej dystrybucji; świetna forma Rainbow Six Siege
Najnowszy raport grupy SuperData przynosi ciekawe informacje na temat kondycji dystrybucji cyfrowej. Wynika z niego, że pomimo blisko czterech lat na karku gra Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege wciąż trzyma się świetnie, a Crash Team Racing Nitro-Fueled zaliczyło doskonały start.
Grupa analityczna SuperData podzieliła się raportem z czerwcowymi wynikami dystrybucji cyfrowej (mowa zarówno o sprzedawanych produkcjach, jak i o mikropłatnościach oraz abonamentach) na światowym rynku. Jak się okazuje, w porównaniu z szóstym miesiącem 2018 roku, w tej kategorii mieliśmy do czynienia z 2-procentowym wzrostem przychodów, które wyniosły 9,2 mld dolarów.
Rynek mobilny zanotował przy tym wynik o 7% lepszy, niż miało to miejsce w analogicznym miesiącu zeszłego roku, podczas gdy konsole poradziły sobie o 2% gorzej, z kolei komputery osobiste – o 9%. Winę za taki stan rzeczy ponosi słabnąca kondycja takich gier, jak Fortnite i Overwatch, a także serii Grand Theft Auto czy Call of Duty.
Ponadto ujawniono, że doskonały debiut zaliczyła produkcja Crash Team Racing Nitro-Fueled, która w czerwcu trafiła w ręce 552 tysięcy graczy. Sprawia to, że pod względem sprzedaży w miesiącu debiutu, jest ona drugą w historii grą wyścigową wydaną na konsole; pierwsze miejsce dzierży The Crew 2 od Ubisoftu.
Poza tym należy zauważyć, że w doskonałej formie jest Tom Clancy's Rainbow Six: Siege – czerwiec był dla tego tytułu najlepszym miesiącem pod względem liczby aktywnych graczy i szóstym pod względem przychodów wygenerowanych przez mikrotransakcje; te ostatnie wzrosły w czerwcu o 50% w porównaniu z majem bieżącego roku i o 9% – z czerwcem 2018. Łączny przychód z mikropłatnościi wygenerowany przez tę pozycję wynosi obecnie 36,8 mln dolarów.
Z drugiej strony mamy Overwatcha, którego łączne przychody z mikropłatności przekroczyły już miliard dolarów, co dotychczas udało się sześćdziesięciu czterem tytułom, w tym sześciu sygnowanym logo firmy Activision Blizzard.
Poniżej prezentujemy zestawienia gier, które w czerwcu wygenerowały największy przychód w dystrybucji cyfrowej.
Gry pecetowe
# | Gra: |
1. | League of Legends |
2. | Dungeon Fighter Online |
3. | Fantasy Westward Journey Online II |
4. | Crossfire |
5. | Fortnite |
6. | World of Tanks |
7. | World of Warcraft |
8. | FIFA Online 3 |
9. | Dota 2 |
10. | Roblox |
Gry konsolowe
# | Gra: |
1. | Fortnite |
2. | FIFA 19 |
3. | Call of Duty: Black Ops III |
4. | NBA 2K19 |
5. | Grand Theft Auto V |
6. | Mortal Kombat 11 |
7. | MLB The Show 19 |
8. | Devil May Cry 5 |
9. | Tom Clancy’s The Division 2 |
10. | Days Gone |
Gry mobilne
# | Gra: |
1. | Honour of Kings |
2. | Pokemon GO |
3. | Clash of Clans |
4. | Candy Crash Saga |
5. | Perfect World |
6. | Game for Peace |
7. | Monster Strike |
8. | Homescapes |
9. | Puzzle & Dragons |
10. | Clash Royale |