autor: Bartosz Świątek
Facebook Q2 2019 - kary karami, skandale skandalami, a kasy coraz więcej
Wygląda na to, że problemy wizerunkowe i skandale nieszczególnie szkodzą Facebookowi. Koncern przedstawił raport z wyników finansowych w drugim kwartale 2019 roku. Firma wygenerowała blisko 16,9 mld przychodu - o 28% więcej niż rok temu. Jest to jeden z najlepszych wyników w ostatnich latach.
W SKRÓCIE:
- Facebook zanotował 16,9 mld dol. przychodu w Q2 2019;
- to jeden z najlepszych kwartałów firmy w ostatnich latach;
- z portali / aplikacji koncernu każdego miesiąca korzystało 2,41 mld osób.
Firma Facebook przestawiła swoje wyniki finansowe za drugi kwartał 2019 r. Problemy wizerunkowe, afery i kontrowersje najwyraźniej nie szkodzą gigantowi, który zarobił więcej, niż spodziewali się analitycy. Przychody wyniosły niemal 16,9 mld dolarów, co jest wynikiem o 28% lepszym od tego, który udało się wypracować w analogicznym okresie zeszłego roku (warto przy tym odnotować, że niemal połowę tych pieniędzy zarobiono w USA i Kanadzie). To jeden z najlepszych kwartałów koncernu Marka Zuckerberga w ostatnich latach.
Dobrze prezentują się także statystyki obrazujące liczbę użytkowników. W minionym kwartale 1,59 mld osób korzystało z portali / aplikacji koncernu (mowa nie tylko o Facebooku, ale też Instagramie i WhatsAppie) każdego dnia, zaś 2,41 mld logowało się co najmniej raz na miesiąc. Oznacza to, że w skali miesiąca firma przeciętnie zarabia na pojedynczej osobie 7,05 dolara. Popularnością cieszy się również wzorowana na Snapchacie funkcja Stories na Facebooku, której używa codziennie 500 milionów użytkowników - to o tyle ważne, że zdaniem niektórych ekspertów, bez nowych “ficzerów” flagowy portal Marka Zuckerberga zacznie tracić użytkowników na rzecz innych usług oferowanych przez giganta.
Warto odnotować, że Federalna Komisja Handlu (ang. Federal Trade Commission) niedawno nałożyła na omawiany koncern rekordową karę w wysokości 5 miliardów dolarów, w związku ze sposobem obsługi danych użytkowników. Wymieniona kwota jest wynikiem ugody pomiędzy Facebookiem a FTC. Firma zdążyła już odłożyć pieniądze na ten cel - zgromadzono je w zaledwie pół roku.