Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 maja 2019, 12:45

autor: Adrian Werner

Mortal Kombat 11 z najlepszym cyfrowym debiutem w historii marki

Dzięki raportowi SuperData dowiedzieliśmy się, że do końca kwietnia gra Mortal Kombat 11 znalazła 1,8 mln nabywców w dystrybucji cyfrowej. To ponad czterokrotnie lepszy debiut niż w przypadku Mortal Kombat X. Coraz większe spadki przychodów notuje natomiast Apex Legends.

Mortal Kombat 11 zaliczył wyśmienity debiut. - Mortal Kombat 11 z najlepszym cyfrowym debiutem w historii marki - wiadomość - 2019-05-22
Mortal Kombat 11 zaliczył wyśmienity debiut.

Grupa analityczna SuperData opublikowała raport z wynikami dystrybucji cyfrowej na światowym rynku gier za kwiecień tego roku. Ta kategoria, obejmująca nie tylko sprzedaż samych produkcji, ale również mikropłatności oraz abonamenty, przyniosła 8,86 mld dolarów, czyli o 7% więcej niż w czwartym miesiącu 2018 r.

W kategorii gier pecetowych zanotowano 4-procentowy spadek. Spowodowała go słabsza sprzedaż płatnych produkcji, gdyż segment free-to-play zwiększył przychody. Natomiast konsole mogły się pochwalić 17-procentowym wzrostem.

Mortal Kombat 11 zaliczył najlepszy cyfrowy debiut w historii marki. W dystrybucji cyfrowej zakupiono ponad 1,8 mln egzemplarzy gry. W analogicznym okresie Mortal Kombat X znalazło 400 tysięcy nabywców. Tak duży skok jest głównie zasługą wzrostu znaczenia sprzedaży cyfrowej na konsolach.

Apex Legends wypadło z pierwszej dziesiątki najlepiej zarabiających tytułów zarówno na PC, jak i konsolach. W kwietniu strzelanka przyniosła 24 mln dolarów, czyli niemalże czterokrotnie mniej niż lutym. Słabo radzą sobie gry Overwatch oraz Hearthstone. Zaliczyły one wzrost z miesiąca na miesiąc dzięki wydaniu nowej zawartości, ale w porównaniu z kwietniem 2018 r. ich przychody były odpowiednio o 15 i 37% mniejsze.

Powody do zadowolenia mają za to autorzy serii NBA 2K. W ubiegłym miesiącu gracze wydali na mikropłatności w grach z tej marki o 101% więcej niż w czwartym miesiącu 2018 roku. To największy wzrost, jaki seria zanotowała od trzech lat.

Firma SuperData tradycyjnie udostępniła również zestawienia gier, które w kwietniu wygenerowały największy przychód w dystrybucji cyfrowej.

Gry pecetowe

#

Gra:

1.

League of Legends

2.

Dungeon Fighter Online

3.

Fantasy Westward Journey Online II

4.

Crossfire

5.

Fortnite

6.

World of Tanks

7.

Tom Clancy's The Division 2

8.

Sekiro: Shadows Die Twice

9.

Hearthstone

10.

Counter-Strike: Global Offensive

Gry konsolowe

#

Gra:

1.

Mortal Kombat 11

2.

Fortnite

3.

Sekiro: Shadows Die Twice

4.

MLB: The Show 19

5.

FIFA 19

6.

Days Gone

7.

Devil May Cry 5

8.

NBA 2K19

9.

Super Smash Bros. Ultimate

10.

Tom Clancy's The Division 2

Gry mobilne

#

Gra:

1.

Honour of Kings/Arena of Valor

2.

Perfect World Mobile

3.

Fate/Grand Order

4.

Candy Crush Saga

5.

Clash of Clans

6.

Pokemon GO

7.

Homescapes

8.

Puzzle & Dragons

9.

Mafia City

10.

Monster Strike

  1. SuperData – strona oficjalna
  2. Recenzja gry Mortal Kombat 11 – przyczajony smok, ukryty grind
  3. Mortal Kombat 11 - poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej