„Schrzaniliśmy sprawę”, przyznali twórcy popularnej strzelanki, gdy gracze utracili wszystkie postępy. Na szczęście szybko naprawili błąd w Apex Legends
Deweloperzy ze studia Respawn Entertainment naprawili krytyczny błąd w strzelance Apex Legends, za który zdążyli również przeprosić. Za jego sprawą część graczy utraciła wszystkie poczynione w grze postępy.
Część graczy popularnej strzelanki Apex Legends mogła doświadczyć nie lada szoku po tym, jak przy okazji jednej z ostatnich aktualizacji straciła wszelkie postępy uzyskane w grze. Niektórzy poskarżyli się w sieci, że w jednym momencie pożegnali się z setkami poziomów, skórkami oraz wirtualną walutę, czyli rzeczami, na które albo wydali niemałą fortunę, albo „pracowali” latami.
Szczęście w nieszczęściu, że nagłe „wyzerowanie” kont w Apex Legends było jedynie wynikiem (nie)zwyczajnego błędu ze strony deweloperów, a nie kolejnym zmasowanym atakiem hakerskim. Twórcy ze studia Respawn Entartaiment dość szybko zorientowali się w zaistniałej sytuacji i za pośrednictwem mediów społecznościowych posypali głowę popiołem, jednocześnie informując o czasowym wyłączeniu serwerów gry.
Schrzaniliśmy sprawę! Aby rozwiązać problem utraty danych kontach, tymczasowo wyłączamy serwery Apex.
Nie obawiajcie się! Wdrażamy szybką poprawkę, aby przywrócić skasowane postępy i zawartość, ale gracze nie będą mogli zalogować się do gry w tym czasie. […] przyjmijcie nasze przeprosiny i podziękowania za cierpliwość!
W momencie pisania tej wiadomości Apex Legends znów „hula”, a problem z utratą danych miał zostać częściowo zażegnany za sprawą awaryjnej łatki. Deweloperzy wciąż pracują nad rozwiązaniem, które przywróciłoby postępy, jakie gracze osiągnęli w ostatnich 24 godzinach.
Choć sprawa najprawdopodobniej wkrótce zostanie w pełni rozwiązana – na korzyść graczy – to w sytuacjach takich jak ta stale powraca to samo pytanie. Czy płacąc prawdziwe pieniądze za wirtualną zawartość, jesteśmy jej właścicielem, czy może tak naprawdę jedynie ją wypożyczamy na czas nieokreślony?