bugi / problemy techniczne (gry) - sprzęt i technologie
Serwery PoE 2 stanęły na starcie, ale największy chaos już opanowano. Na Steam grają tysiące
Michał Harat, 6 grudnia 2024, 23:18
Wczesny dostęp do Path of Exile 2 wystartował, a serwery gry zapłonęły, szturmowane przez ponad milion graczy. Jak przewidywali twórcy, nie obyło się bez problemów.
Twórcy MSFS 2024 zapowiadają wieloletnie ulepszanie gry. Nazywają ją „najbardziej zaawansowaną i dopracowaną symulacją w historii cyklu”
Jakub Błażewicz, 26 listopada 2024, 11:40
Twórcy Microsoft Flight Simulator 2024 podziękowali graczom i wygłosili ważne słowa.
Windows 11 24H2 nie współpracuje z grami Ubisoftu. Star Wars Outlaws jedną z ofiar błędów aktualizacji
Zbigniew Woźnicki, 25 listopada 2024, 10:13
Aktualizacja Windowsa 11 24H2 sprawia kolejne problemy. Microsoft wstrzymał instalację dla komputerów, na których zainstalowane są gry Ubisoftu.
STALKER 2 wzięty w obronę. „Metacritic zachęca deweloperów do tworzenia bezpiecznych, nudnych gier”, twierdzi weteran Arkane Studios
Krzysztof Kałuziński, 24 listopada 2024, 16:40
Założyciel Arkane Studios skrytykował średnie ocen w serwisie Metacritic, utrzymując, że cierpią przez nie znakomite gry, które w dniu premiery borykają się z błędami. Kontrowersyjne wpisy dewelopera podzieliły graczy.
Okropna premiera MSFS 2024 efektem 85% negatywnych recenzji na Steam. Gracze ładują grę nawet 3 godziny lub restartują aplikację i muszą robić wszystko od nowa
Michał Harat, 20 listopada 2024, 08:50
Premiera Microsoft Flight Simulator 2024 zdecydowanie nie należy do udanych. Gracze mają całą masę powodów do frustracji.
Deweloper No Man's Sky docenił zaangażowanie jednego z fanów gry i naprawił jego 611-godzinny zapis rozgrywki
Adrian Werner, 29 października 2024, 12:45
Jeden z deweloperów pracujących nad No Man's Sky pomógł naprawić błąd, który utrudniał rozgrywkę jednemu z oddanych fanów.
Współtwórca Skyrima i Starfielda uważa, że wydawanie gier Bethesdy bez błędów jest niemożliwe
Adrian Werner, 15 października 2024, 15:30
Były pracownik studia Bethesda zabrał głos w kwestii poziomu dopracowania technicznego gier zespołu. Przyznał, że dużo im w tej kwestii brakuje, ale też uważa, że uniknięcie tego w pełni jest niemożliwe.
Twórca Cyberpunk 2077 wyjaśnił, dlaczego na premierę gra straszyła tyloma błędami. Dla CD Projektu RED wybór był prosty
Jakub Błażewicz, 2 października 2024, 10:01
Cyberpunk 2077 miał sporo błędów, ale zespół CD Projekt RED wolał to od innych, poważniejszych problemów, które mogłyby dręczyć tę produkcję na premierę.
Nawet 326 000 osób jednocześnie na Steam na premierę Throne and Liberty. „Ta gra jest dla was - i planujemy uczynić to tak oczywistym, jak to tylko możliwe”
Adrian Werner, 2 października 2024, 09:35
Throne and Liberty zaliczyło udaną premierę na Steamie pod względem wyników aktywności. Odbiór gry psują jednak problemy techniczne, ale autorzy zaczęli już ich naprawianie.
„Nadzieja” MMO Throne and Liberty z mieszanymi recenzjami na Steamie. Gracze wskazują na wielkie problemy z dołączaniem do zabawy
Jakub Błażewicz, 30 września 2024, 14:44
Throne and Liberty może i urzekłoby graczy – gdyby tylko mogli oni dołączyć do gry bez martwienia się, że zabawę przerwą im „katastrofalne” serwery gry.
Aktualizacja PS5 wywołała problemy z grami. Zaczęło się od Final Fantasy XVI, ale lista jest coraz dłuższa
Zbigniew Woźnicki, 17 września 2024, 09:19
Ostatnia aktualizacja systemowa PlayStation 5 negatywnie wpłynęła na działanie wielu gier. Zaczęło się od doniesień graczy Final Fantasy XVI, ale szybko okazało się, że sprawa jest znacznie poważniejsza.
Influencerzy i dziennikarze oskarżeni o rozpowszechnianie fake newsów. Twórca Lollipop Chainsaw RePOP uznał ich działania za „niefortunne”i obiecuje poprawki
Jakub Błażewicz, 16 września 2024, 15:51
Jeden z twórców remastera Lollipop Chainsaw nie jest zachwycony „fake newsami” dotyczącymi gry, ale obiecał też, że gra otrzyma sporo poprawek. Także systemu wiarygodnej fizyki.
CipSoft „popsuł Tibię”. Kultowe MMORPG boryka się z licznymi problemami, a gracze są źli na deweloperów
Michał Harat, 12 września 2024, 18:27
Nowe specyfikacje sprzętowe do Tibii weszły w życie, a wraz z nimi pojawiło się sporo problemów.
Serwery TDU: Solar Crown wyłożyły się już na starcie wczesnego dostępu. Twórcy stabilizują je i obiecują rekompensatę [Aktualizacja #2]
Krzysztof Mysiak, 9 września 2024, 11:05
Dziś ruszył wczesny dostęp do Test Drive Unlimited: Solar Crown dla nabywców gry w najdroższej edycji Gold. Jednak początkowo mało kto był w stanie się bawić przez problemy z serwerami. Kontrowersje wzbudziły też wysokie wymagania sprzętowe.
Black Myth Wukong zapowiada się na fajną grę, chcielibyśmy móc w nią pograć
Anna Garas, 16 sierpnia 2024, 16:00
O tej porze powinna pojawić się nasza recenzja gry Black Myth: Wukong - niestety tak się nie stanie. W wersję recenzencką, którą otrzymaliśmy, zwyczajnie nie dało się grać. Póki co możemy jedynie zaoferować nasze pierwsze wrażenia.
Blizzard znów wyłączył handel między graczami w Diablo 4. Ekonomia gry była rujnowana przez błąd związany z duplikowaniem przedmiotów
Zuzanna Domeradzka, 15 sierpnia 2024, 09:52
Blizzard znów zablokował możliwość wymiany przedmiotami w Diablo 4 przez działania niektórych graczy. Sporo błędów w 5. sezonie rozgrywek niepokoi fanów.
Tylu zmian, co w nowej aktualizacji Minecrafta, nie było już dawno, ale wersja 1.21.20 popsuła humor graczom
Jakub Błażewicz, 14 sierpnia 2024, 14:18
Minecraft: Bedrock Edition otrzymał liczne i dobrze przyjęte usprawnienia. Gdyby tylko studio Mojang przy okazji nie zepsuło dodatków i serwerów graczy….
„Nie zarabiając, nie zapłacimy naszych rachunków”. Twórcy Fallout: London chcą założyć studio i zdradzają, dlaczego musieli zrezygnować z pewnych elementów w swoim ogromnym projekcie
Jakub Błażewicz, 13 sierpnia 2024, 13:50
Twórcy Fallout: London poważnie myślą o założeniu własnego studia, ale chcą też wzbogacić mod o całą niedodaną zawartość. Może poza latającymi (niezamierzenie) koniami.
Arcytrudnego finałowego bossa Elden Ring: Shadow of the Erdtree da się pominąć. Gracz odkrył łatwy do odtworzenia błąd
Zuzanna Domeradzka, 6 sierpnia 2024, 20:58
Pewien gracz odkrył ciekawy błąd w Elden Ring: Shadow of the Erdtree. Dzięki niemu finałowy boss DLC ginie bez walki.
Z jakiegoś powodu gracze WoW-a otrzymują dostęp do postaci, których nigdy nie stworzyli. Aktualizacja przygotowująca grę na dodatek The War Within przyniosła sporo kuriozalnych błędów
Zuzanna Domeradzka, 24 lipca 2024, 17:48
Spora aktualizacja do World of Warcraft, stanowiąca przedsmak dodatku The War Within, jest już dostępna. Wraz z nią do MMO trafiło wiele zastanawiających błędów.
Gracze Helldivers 2 zachwycają się nowo odkrytym błędem i proszą twórców, by go nie usuwali [Aktualizacja: odpowiedź prezesa Arrowhead]
Marcin Bukowski, 10 lipca 2024, 08:45
Społeczność Helldivers 2 odkryła nowy błąd, który okazał się być bardzo przydatny. Zastosowanie w locie emotki nie tylko ratuje życie, ale też zabawnie wygląda.
Deweloper ubolewa z powodu problemów darmowej strzelanki The First Descendant. Wszyscy gracze otrzymają rekompensatę
Kamil Kleszyk, 7 lipca 2024, 10:46
W ramach rekompensaty za problemy trapiące strzelankę The First Descendant, firma Nexon zdecydowała się przekazać wszystkim graczom nagrody zarezerwowane dotychczas dla beta testerów.
Niezałatany bug z Elden Ring ułatwił życie graczom w DLC
Jakub Błażewicz, 27 czerwca 2024, 11:22
Ten błąd z Elden Ring nikomu nie przeszkadzał w podstawowej wersji gry, a w dodatku Shadow of the Erdtree gracze znaleźli dla niego nowe zastosowanie.
Total War są „niegrywalne” przez większość produkcji. Znienawidzony twórca ujawnia kulisy fatalnej premiery Rome 2
Jakub Błażewicz, 26 czerwca 2024, 09:04
Julian McKinlay oberwał za nieporadne AI w Total War: Rome 2. Mimo że, jak twierdzi po ponad 10 latach, nie on odpowiadał za ten stan, a „paskudnie nieprawidłowe zarządzanie” projektem przez szefów Creative Assembly.
Naprawianie Pax Dei trwa, twórcy biorą się za usuwanie kolejnych błędów
Jakub Błażewicz, 21 czerwca 2024, 11:46
Twórcy Pax Dei mają przed sobą sporo pracy, jeśli chcą odzyskać zaufanie graczy po problematycznym debiucie we wczesnym dostępie.
Nowa planeta w Helldivers 2 zachwyca graczy, ale humor psują im crashe
Jakub Błażewicz, 21 czerwca 2024, 10:25
Dżungle planety Gacrux kuszą graczy Helldivers 2, ale na razie obrońcy Demokracji muszą skupić się na na wykonaniu rozkazu (i zignorować Stratagem powodujący crashe).
Błędy w Baldur's Gate 3 mogły sprawić, że część graczy nadal nie odkryła sekretnych dialogów Shadowheart
Jakub Błażewicz, 17 czerwca 2024, 13:55
Gracze Baldur's Gate 3 nie do końca rozumieli, co decyduje o kluczowej edycji w jednym z wątków gry. Po części dlatego, że – jak się okazuje – ów quest jest nieco zbugowany.
Problematyczne zwieńczenie Sagi Światła i Ciemności w Destiny 2. Twórcy ulepszają serwery, gracze doceniają starania
Adrian Werner, 6 czerwca 2024, 09:22
Premiera dodatku Destiny 2: The Final Shape okazała się katastrofą pod względem technicznym, a serwery nie były w stanie obsłużyć tłumów graczy. Bungie wyraża skruchę i ulepsza doświadczenie. Gracze reagują zmianą ocen na Steam.
Gry znikały z kont w aplikacji EA. Wydawca znalazł rozwiązanie problemu
Jakub Błażewicz, 22 maja 2024, 14:34
Użytkownicy pecetowej aplikacji Electronic Arts zauważyli, że z ich kont poznikały różne gry. Firma bada już przyczyny tej usterki.
„99% crashy to wina starych sterowników”. Twórca Manor Lords wskazuje, z czego wynika większość problemów graczy
Maciej Gaffke, 29 kwietnia 2024, 20:20
Gracze narzekają na występujące problemy w strategii Manor Lords. Twórcy wskazują przyczyny kłopotów i proponują rozwiązania.
No Rest for the Wicked ma problemy we wczesnym dostępie, ale poprawki do nowego RPG akcji są w drodze
Jakub Błażewicz, 19 kwietnia 2024, 14:08
Premiera No Rest for the Wicked w Steam Early Access mogła wypaść lepiej. Twórcy zapowiedzieli już istotne poprawki.
Polski survivalowy city builder zalicza niezły, ale problematyczny debiut w Steam Early Access. Pierwszy patch do Infection Free Zone balansuje rozgrywkę
Jakub Błażewicz, 15 kwietnia 2024, 14:04
Prolog Infection Free Zone przyjęto entuzjastycznie, ale debiut polskiej gry o zombie we wczesnym dostępie (skądinąd też udany) wypadł już nieco gorzej.
Niepozorna postać z Baldur's Gate 3 była winna problemów z krótkim odpoczynkiem. Larian musiało nauczyć ją dobrych manier
Kamil Kleszyk, 10 kwietnia 2024, 17:23
Do Baldur’s Gate 3 trafiła kolejna łatka, która jeszcze bardziej dopracowuje zeszłoroczne hitowe RPG Larian Studios. Tym razem deweloperzy wzięli na warsztat jednego z towarzyszy, przez którego gracze nie mogli korzystać z krótkiego odpoczynku.
W zabawie w Helldivers 2 nie przeszkodzą już śniegowe kule. Nowy patch naprawił kuriozalny błąd
Jakub Błażewicz, 9 kwietnia 2024, 12:45
Nowy patch do Helldivers 2 rozbroił zabójcze śnieżki, niewątpliwie będące sabotażem ze strony wrogów Demokracji.
Setki tysięcy graczy Helldivers 2 pokonały Automaty, mimo podstępnych bugów
Jakub Błażewicz, 8 kwietnia 2024, 10:43
Automaty w Helldivers 2 przegrały walkę z Super Ziemią. Setki tysięcy obrońców Demokracji doprowadziło do zwycięstwa ludzkości w walce z robotami w ramach operacji Swift Disassembly.
„Schrzaniliśmy sprawę”, przyznali twórcy popularnej strzelanki, gdy gracze utracili wszystkie postępy. Na szczęście szybko naprawili błąd w Apex Legends
Marcin Przała, 3 kwietnia 2024, 19:58
Deweloperzy ze studia Respawn Entertainment naprawili krytyczny błąd w strzelance Apex Legends, za który zdążyli również przeprosić. Za jego sprawą część graczy utraciła wszystkie poczynione w grze postępy.
Pamiętasz wybuchające samoloty z GTA San Andreas, które pojawiały się znikąd? Twórca wreszcie w pełni wyjaśnił ten kuriozalny błąd
Zuzanna Domeradzka, 3 kwietnia 2024, 18:12
Katastrofy lotnicze w GTA: San Andreas to m.in. wynik błędu. Deweloper dokładnie wyjaśnił, dlaczego samoloty w grze często wlatywały w budynki.
Twórcy Helldivers 2 próbowali naprawić milion kont. Zamiast tego gracze dostali w „prezencie” liczne crashe
Jakub Błażewicz, 21 marca 2024, 13:05
Deweloper Helldivers 2 miał nadzieję naprawić system progresji na „milionach kont”. Zamiast tego gracze narzekają na liczne crashe oraz problemy z Wojną Galaktyczną.
Premiera Star Wars Battlefront Classic Collection to katastrofa. Studio Aspyr wydało oficjalny komunikat
Adrian Werner, 15 marca 2024, 07:39
Star Wars: Battlefront Classic Collection zaliczyło koszmarną premierę na Steamie. Problemy z serwerami się utrzymują, a gracze dalej zwracają grę. Studio Aspyr wystosowało oficjalny komunikat w tej sprawie.
Po 8 latach ze Stardew Valley zniknie kuriozalny błąd. To jedna ze zmian w patchu 1.6, kolejne będą ujawniane każdego dnia
Jakub Błażewicz, 13 marca 2024, 10:34
Eric Barone będzie dzielił się z fanami jedną zmianą z aktualizacji 1.6 każdego dnia aż do jej premiery. Patch naprawi m.in. dość dziwaczny błąd związany ze zbieraniem plonów.
Gracze Last Epoch przemówili. „Bugi” psujące balans gry zostaną usunięte
Jakub Błażewicz, 12 marca 2024, 14:30
Twórcy Last Epoch zapytali graczy i dostali odpowiedź. „Bugi”, przez które niektóre zdolności są niezamierzenie mocne, zostaną usunięte z gry.
Potężna liczba bugów spowodowała, że nowy polski symulator Taxi Life ma „w większości negatywne” oceny na Steam
Jakub Błażewicz, 8 marca 2024, 11:40
Taxi Life: City Driving Simulator mógłby wypaść lepiej od Hairdresser Simulator, gdyby tylko ta polska produkcja nie miała tylu błędów na premierę.
Patch 2.12 do Cyberpunka 2077 naprawia głównie to, co popsuła aktualizacja 2.11
Kamil Kleszyk, 29 lutego 2024, 12:56
Studio CD Projekt RED wypuściło kolejną łatkę do Cyberpunka 2077 oraz rozszerzenia Widmo wolności. Aktualizacja 2.12 skupia się na eliminacji błędów, które do gry i dodatku wprowadził poprzedni patch.
Premiera Final Fantasy VII Rebirth z problemami. Kłopotliwy tryb wydajności i zamieszanie z płytami
Kamil Kleszyk, 29 lutego 2024, 11:28
Nadszedł długo wyczekiwany dzień premiery gry Final Fantasy VII Rebirth. Czy druga część trylogii remake’ów klasyki z 1997 roku zaskarbi sobie serca graczy?
Twórcy Palworld przeprosili za przypadkowe naprawienie niezwykle lubianego błędu
Marcin Przała, 27 lutego 2024, 15:12
Deweloperzy hitowego Palworlda wypuścili niedawno łatkę, która wyeliminowała jeden z błędów, który pozwalał graczom szybko stać się bardzo potężnymi. Niedługo potem za pośrednictwem platformy X przeprosili za tę poprawkę, która miała być „przypadkowa”.
Nie tylko problemy techniczne. Gracze Last Epoch narzekają również na poziom trudności. Mimo to grają wielkie tłumy
Marcin Przała, 26 lutego 2024, 14:56
Mimo problemów technicznych i niskiego poziomu trudności kampanii – który jednak możemy zwiększyć, sięgając po ukryty w grze przedmiot – RPG akcji Last Epoch podbija Steama.
RPG akcji Last Epoch również nie wytrzymuje naporu graczy. Studio przygotowało drobną rekompensatę
Jakub Błażewicz, 22 lutego 2024, 12:43
Last Epoch to kolejny hit 2024 roku, którego popularność zaskoczyła twórców i przygniotła serwery gry.
Premiera Nightingale przyciągnęła tłumy, ale gracze mają wiele zarzutów
Jakub Błażewicz, 21 lutego 2024, 14:27
Nightingale znalazło wielu fanów, lecz pierwsza gra studia założonego przez weteranów BioWare dała graczom sporo powodów do narzekań.
Gracze Tomb Raider 1-3 Remastered pomstują na (nie)poprawione sterowanie i radzą spróbować Lary-czołgu
Maciej Gaffke, 20 lutego 2024, 20:40
W zeszłym tygodniu studio Aspyr dostarczyło nam trzy części Tomb Raidera w zremasterowanej edycji. Od tego czasu w sieci pojawiły się jednak narzekania na niektóre nowe rozwiązania. Wśród nich jest sterowanie Larą Croft.
Patch 6 to plama na honorze Baldur's Gate 3. Larian wyeliminował 2 błędy, które irytowały graczy
Jakub Błażewicz, 20 lutego 2024, 16:48
Patch 6 do Baldur's Gate 3 wprowadził sporo nowości. Niestety, do gry trafiło także wiele nowych błędów.