bugi / problemy techniczne (gry) - sprzęt i technologie (14)
Fortnite: Battle Royale - wyeliminowano bug dający niesprawiedliwą przewagę
Miłosz Szubert, 15 stycznia 2018, 10:40
Deweloperzy z Epic Games naprawili bug, który pozwalał na wpadnięcie pod mapę i bezproblemowe eliminowanie innych graczy w Fortnite: Battle Royale. Studio będzie teraz analizowało wszystkie przypadki osób, które zostały zbanowane za użycie tego błędu.
Fortnite z problemami przez błędy w procesorach Intela
Kamil Zwijacz, 6 stycznia 2018, 11:15
Doczekaliśmy się nowych informacji o problemach Spectre i Meltdown w procesorach Intela. Okazało się, że choć normalni użytkownicy mogą spać w miarę spokojnie, to pośrednio może im się oberwać przez problemy z serwerami, np. w grach sieciowych takich jak Fortnite.
Nowe sterowniki AMD z poprawkami gier na DirectX 9
Jakub Błażewicz, 5 stycznia 2018, 10:28
Firma AMD udostępniła wersję alfa aktualizacji sterowników Adrenaline. Wczesna wersja patcha 18.1.1 skupia się na likwidacji problemów z uruchamianiem gier opartych na DirectX 9, w tym serii Command & Conquer oraz Wiedźmina: Edycji Rozszerzonej
AMD nie naprawi błędu z grami na DirectX 9? [news zaktualizowany]
Jakub Błażewicz, 3 stycznia 2018, 10:01
W sieci wciąż pojawiają się doniesienia na temat problemów z działaniem starszych gier na układach graficznych firmy AMD po instalacji sterowników Adrenaline. Niestety, producent najwyraźniej nie zamierza zająć się tą kwestią. [Aktualizacja: zmiana stanowiska "czerwonych"]
PUBG z problemami na Xboksie One
Grzegorz Chmielewski, 13 grudnia 2017, 11:30
Bijąca wszelkie rekordy gra PlayerUnknown’s Battlegrounds zadebiutowała wczoraj we wczesnym dostępie na Xboksie One. Konsolowemu debiutowi towarzyszą jednak niemałe turbulencje – gracze narzekają na słabe działanie i niski poziom dopracowania produkcji.
Assassin's Creed Origins doczekał się popremierowego downgrade'u
Kamil Zwijacz, 23 listopada 2017, 09:26
Firma Ubisoft wypuściła łatkę 1.05 do gry Assassin's Creed Origins. W założeniach miała ona poprawić wydajność w produkcji, ale okazało się, że pogorszyła oprawę graficzną.
Wieści ze świata (Call of Duty: WWII, Project Hospital, Dead Cells, Hollow Knight) 14/11/2017
Krzysztof Sobiepan, 14 listopada 2017, 13:11
Dziś piszemy o opóźnionej walucie premium w strzelance Call of Duty: WWII i przypadkowym odkręceniu kurka z podwójnym XP przy jej premierze, zapowiedzi gry Project Hospital (spadkobiercy Theme Hospital), dużej aktualizacji do roguelike’a Dead Cells oraz o przesunięciu debiutu Hollow Knight w edycji na Nintendo Switch. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Pecetowe NiOh: Complete Edition bez obsługi myszki
Adrian Werner, 3 listopada 2017, 12:42
Twórcy pecetowej wersji NiOh: Complete Edition zdecydowali się na mocno nietypowe rozwiązanie i nie zaimplementowali opcji sterowania myszką. Wydanie na PC kontrolować będzie można wyłącznie za pomocą pada lub samej klawiatury.
Destiny 2 z problemami na PlayStation 4 Pro; gracze narzekają też na niektóre zmiany
Krystian Pieniążek, 7 września 2017, 18:45
Wczoraj miała miejsce światowa premiera gry Destiny 2 na konsolach. Najnowsze dzieło studia Bungie Software nie ustrzegło się problemów – niektórzy gracze skarżą się na przykład na szwankujące serwery, podczas gdy inni doświadczyli irytujących „zawieszek”; fani narzekają też na zmianę w możliwościach personalizacji swoich awatarów.
Turniej For Honor okazał się pokazem błędów technicznych i problemów z balansem rozgrywki
Adrian Werner, 13 sierpnia 2017, 15:50
Fatalnie wypadł zakończony właśnie turniej For Honor. Przez całe zawody uczestnicy bezlitośnie wykorzystywali błędy techniczne i problemy ze zbalansowaniem, boleśnie pokazując, jak wciąż niedopracowana pozostaje ta gra.
Car Mechanic Simulator 2018 – twórcy przepraszają za błędy
Łukasz Mitka, 31 lipca 2017, 12:00
Car Mechanic Simulator 2018 miał powtórzyć sukces swoich dwóch poprzedników. Miał, gdyż gra zbiera masę negatywnych recenzji na platformie Steam (obecnie tytuł może „poszczycić” się mieszaną opinią wśród recenzentów). Gra zawiera tak wiele błędów i niedociągnięć, że deweloperzy oficjalnie za nią przeprosili.
Dlaczego Mass Effect: Andromeda jest najniżej ocenianą grą BioWare'u?
Łukasz Szliselman, 8 czerwca 2017, 10:43
Od premiery szumnie zapowiadanego Mass Effect: Andromeda, wielu fanów zastanawia się, co poszło nie tak. Dlaczego studio BioWare zdecydowało się wypuścić tak niedopracowaną grę? Znamy już odpowiedź.
Friday the 13th: The Game trapione problemami z serwerami
Adrian Werner, 30 maja 2017, 10:30
Zeszłotygodniowa premiera Friday the 13th: The Game nie poszła do końca zgodnie z planem twórców. Grę trapią duże problemy z serwerami, a gracze narzekają na błędy techniczne i skromną zawartość.
Prey – patch do wersji PC jeszcze w tym tygodniu
Krzysztof Sobiepan, 11 maja 2017, 11:06
Podczas rozgrywki w strzelankę Prey niektórzy użytkownicy napotkali uniemożliwiające postęp problemy techniczne z plikami zapisu. Wydawca jest świadomy wagi problemu i jeszcze w tym tygodniu ma udostępnić aktualizację edycji PC w systemie Steam Beta.
Sniper: Ghost Warrior 3 - trwają prace nad skróceniem czasów wczytywania mapy
Kamil Zwijacz, 29 kwietnia 2017, 10:21
Marek Tymiński, szef firmy CI Games, ujawnił, że studio pracuje nad poprawieniem błędów i niedoróbek nękających strzelankę Sniper: Ghost Warrior 3, w tym skróceniem czasów wczytywania się mapy.
Sniper: Ghost Warrior 3 wczytuje się pięć minut
Kamil Zwijacz, 24 kwietnia 2017, 19:25
Jutro na konsolach PlayStation 4 i Xbox One oraz PC-tach ukaże się strzelanka Sniper: Ghost Warrior 3. Okazało się, że polska produkcja ma problem z początkowym wczytywaniem poziomów - czas oczekiwania wynosi około pięciu minut.
Conan Exiles - FunCom wprowadza system nagród za zgłaszanie błędów
Jakub Błażewicz, 31 marca 2017, 08:15
Studio FunCom ujawniło szczegóły programu mającego pomóc w wyłapywaniu luk w mechanizmach rozgrywki w Conan Exiles. Twórcy obiecują wypłacać nawet do 500 dolarów za wskazanie poważnych usterek w działaniu gry. Ponadto ostatnia aktualizacja wprowadziła trebusze.
Mass Effect: Andromeda – twórcy ujawnią „najbliższe plany” 4 kwietnia
Krzysztof Sobiepan, 30 marca 2017, 09:06
Studio BioWare zamierza w przyszłym tygodniu omówić najbliższe plany dla gry Mass Effect: Andromeda. Oby było wśród nich sporo poprawek…
Mass Effect: Andromeda - premierowy patch bez poprawek animacji twarzy
Kamil Zwijacz, 17 marca 2017, 08:59
Ian Soon Frazier, wiodący projektant gry Mass Effect: Andromeda, wyjawił, że premierowy patch nie zawiera poprawek animacji twarzy. Niewykluczone jednak, że w jednej z przyszłych aktualizacji element ten zostanie naprawiony.
Forza Horizon 3 - problemy z aktualizacją .37.2 i debiut Rockstar Energy Car Pack
Kamil Zwijacz, 4 stycznia 2017, 12:42
Studio Playground Games wypuściło dodatek Rockstar Energy Car Pack, wprowadzający do gry Forza Horizon 3 kilka nowych pojazdów. Jednocześnie wydano aktualizację, która psuje zapisane stany gry i... zdradza plany na przyszłe DLC.
Ubisoft odpowiada na zarzuty w sprawie Assassin's Creed: The Ezio Collection
Kamil Zwijacz, 24 listopada 2016, 14:57
Kilka dni temu sieć obiegł materiał wideo opublikowany w serwisie Polygon, wytykający błędy Assassin's Creed: The Ezio Collection, a właściwie to zremasterowanego Assassin's Creed II. Firma Ubisoft postanowiła zabrać głos w sprawie.
Assassin's Creed: The Ezio Collection niedopracowane. Ubisoft znowu się nie popisał
Kamil Zwijacz, 18 listopada 2016, 10:18
W serwisie Polygon opublikowano porównanie graficzne gry Assassin’s Creed II z Xboksa 360 z nową wersją ze składanki Assassin's Creed: The Ezio Collection przeznaczonej na Xboksa One. Okazało się, że jedna z postaci NPC jest co najmniej dziwna, system wspinaczki uległ pogorszeniu, a do tego nie brakuje błędów.
Premiera Dishonored 2
Adrian Werner, 11 listopada 2016, 09:47
Wysyp dużych premier trwa w najlepsze. Dzisiaj do sprzedaży trafiła gra Dishonored 2, czyli kontynuacja popularnej produkcji studia Arkane z 2012 roku. Wersja pecetowa ma pewne problemy techniczne i wydawca przygotował poradnik, jak sobie z nimi radzić do czasu wypuszczenia stosownych aktualizacji.
Nowy zwiastun gry i problemy techniczne Dishonored 2 na PC
Patryk Batko, 9 listopada 2016, 20:18
Zła passa Bethesda Softworks trwa nadal. Po wielu usterkach w The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition, przyszedł czas na Dishonored 2. Pierwsze wrażenia graczy nie napawają optymizmem.
Udźwiękowienie The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition wypada gorzej niż w oryginale
Kamil Zwijacz, 30 października 2016, 15:27
Niedawno miała miejsce premiera gry The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition, czyli ulepszonej wersji słynnego RPG-a z 2011 roku. Okazało się jednak, że udźwiękowienie produkcji w wersji na konsolę Xbox One i PC-ty wypada gorzej niż w oryginalnej produkcji, ze względu na skompresowane pliki. Bethesda zapewniła jednak, że pracuje już nad rozwiązaniem problemu.
Mafia III - błędy i glitche na zabawnym materiale wideo
Kamil Zwijacz, 10 października 2016, 11:02
Na kanale CrowbCat w serwisie YouTube opublikowano kilkuminutowe nagranie ukazujące szereg rozmaitych błędów z Mafii III - "nowej gry z wczesnego dostępu" od studia Hangar 13.
Mafia III debiutuje na rynku; problemy techniczne wersji PC
Jakub Błażewicz, 7 października 2016, 10:40
Dziś debiutuje gra Mafia III na PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Jak na razie nie doczekaliśmy się żadnych recenzji, ale internauci donoszą o problemach technicznych w wersji pecetowej, jak również o zablokowaniu prędkości wyświetlania obrazu na 30 klatkach na sekundę. Twórcy z Hangar 13 zapowiedzieli już stosowny patch, naprawiający największe problemy wydania PC.
Forza Horizon 3 na PC z nowym zabezpieczeniem DRM i problemami technicznymi
Jakub Błażewicz, 27 września 2016, 11:00
W sieci pojawiają się informacje na temat spadków wydajności, z jakimi spotykają się posiadacze pecetowego wydania gry Forza Horizon 3. Twórcy obiecują rozwiązanie tej kwestii w następnym patchu. Tymczasem jako przyczynę tych problemów część graczy wskazuje nowo wprowadzone zabezpieczenie, w dodatku mające uniemożliwiać tworzenie fanowskich modyfikacji.
Problemy z BioShock: The Collection na PC
Kamil Zwijacz, 17 września 2016, 11:15
Zremasterowane wersje dwóch pierwszych odsłon serii BioShock w wersji na komputery osobiste sprawiają graczom rozmaite problemy. Deweloperzy nie opublikowali jeszcze żadnej łatki, więc fani sami muszą sobie radzić z napotkanymi kłopotami.
ReCore – pierwsze recenzje; tytuł ma spore problemy z wydajnością
Michał Kułakowski, 12 września 2016, 19:15
W sieci zaczęły ukazywać się pierwsze recenzje ReCore, a więc przygodowej gry akcji, za której powstanie odpowiada Keiji Inafune, współtwórca serii Mega Man. Krytycy wydają się podzieleni co do nowej produkcji, ale w dużej części wyrażają chłodne opinie. Pojawiły się także niepokojące informacje o problemach z wydajnością tytułu.
Deus Ex: Rozłam Ludzkości - problemy z aktywacją PC-towej wersji [news zaktualizowany]
Kamil Zwijacz, 23 sierpnia 2016, 15:56
PC-towcy, którzy nabyli Deus Ex: Rozłam Ludzkości, mogą nie mieć powodów do zadowolenia. W przypadku polskiego wydania gry okazało się bowiem, że program generujący klucz na platformę Steam (autorstwa firmy Denuvo) nie działa prawidłowo w systemie Windows 7.
No Man's Sky – problemy techniczne wersji na PC
Maciej Kowalczyk, 13 sierpnia 2016, 08:14
Po wielu latach oczekiwania, No Man's Sky w końcu zadebiutował na komputerach osobistych. Premiera nie obyła się jednak bez nieprzyjemnych niespodzianek – użytkownicy platformy Steam wystawili grze tysiące negatywnych recenzji, a wszystko przez problemy z płynnością i słabą optymalizację PC-towego portu.
Batman: The Telltale Series – problemy techniczne wersji na PC [Aktualizacja]
Maciej Kowalczyk, 5 sierpnia 2016, 09:11
Wczorajsza premiera Batman: The Telltale Series nie obyła się bez nieprzyjemnych niespodzianek – przynajmniej na PC. Około jedna trzecia recenzji gry na Steamie jest negatywna, a głównym zarzutem wobec nowej produkcji Telltale są liczne problemy techniczne. [Aktualizacja: Telltale Games wypuściło patch]
Wieści ze świata (Overwatch, Resident Evil 7, PlanetSide) 4/7/2016
Krzysztof Mysiak, 4 lipca 2016, 13:48
Dziś piszemy o nadchodzących poprawkach trybu Rywalizacji w Overwatch, popularności wersji demo Resident Evil 7 (Beginning Hour) oraz o wyłączeniu serwerów PlanetSide i nagraniu pokazującym ostatnie chwile „życia” tej gry. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Wiedźmin 3: Krew i wino - problemy z polską wersją językową [news zaktualizowany]
Kamil Zwijacz, 31 maja 2016, 19:14
Jak donoszą gracze na forum CD Projekt RED i w sklepie GOG.com, Wiedźmin 3: Krew i wino na PC ma problemy z poprawnym działaniem w przypadku zabawy w innej wersji językowej niż angielska. [Aktualizacja #2: deweloper dodał polskie głosy do instalatorów dostępnych w GOG.com]
Tom Clancy's The Division - zadebiutowała aktualizacja 1.2, a wraz z nią DLC Konflikt
Kamil Zwijacz, 25 maja 2016, 11:25
Firma Ubisoft dotrzymała słowa i wypuściła aktualizację 1.2, zawierającą darmowe rozszerzenie Konflikt do gry Tom Clancy's The Division. Niestety, okazało się, że patch kasuje postacie niektórym graczom.
Jak naprawić Total War: Warhammer? Kilka sposobów na problemy z działaniem gry
Łukasz Szliselman, 24 maja 2016, 13:43
Niestety premiera Total War: Warhammer do gładkich nie należy. Gracze zgłaszają liczne problemy z uruchomieniem i działaniem gry. Sprawdźcie kilka sztuczek, które pomogą Wam rozpocząć zabawę i tymczasowo rozwiązać pewne bolączki techniczne.
Dark Souls III - From Software wycofuje aktualizację 1.04.1
Jakub Błażewicz, 17 maja 2016, 13:24
Kilka dni temu firma From Software udostępniła patch 1.04.1, mający rozwiązywać dolegliwości związane z hakerami. Niestety, aktualizacja spowodowała też masowe zacinanie się gry i twórcy zdecydowali się na tymczasowe wycofanie łatki do czasu jej naprawienia.
Czy People Can Fly usunie Games for Windows LIVE z Bulletstorma na PC?
Łukasz Szliselman, 13 maja 2016, 13:01
Pecetowe wydanie Bulletstorm wciąż jest powiązane z fatalnie działającą usługą Games for Windows LIVE, co spotyka się z ostrą krytyką graczy. Zapytaliśmy prezesa studia People Can Fly o to, czy produkcja zostanie w końcu odcięta od dogorywającej platformy sieciowej firmy Microsoft.
DayZ otrzymał nowy renderer – chmury groźniejsze niż zombie?
Szymon Liebert, 5 maja 2016, 11:36
Nadszedł wielki dzień dla fanów DayZ, gdyż Bohemia Interactive wypuściła aktualizację wprowadzającą nowy renderer, który zapewnia lepszą optymalizację i oprawę wizualną. Niestety wdrożenie technologii jest okupione masą błędów – najzabawniejszy z nich ponoć może sprawić, że liczba klatek animacji spadnie do zera przy włączonych chmurach.
Wieści ze świata (Kerbal Space Program, Dark Souls, RuneScape) 20/4/2016
Krzysztof Mysiak, 20 kwietnia 2016, 14:34
Dziś piszemy o wielkim patchu 1.1 do Kerbal Space Program, problemach pierwszego Dark Souls na PC i o ładniejszej grafice w RuneScape dzięki przesiadce na nowy silnik. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Quantum Break - twórcy obiecują naprawienie wersji PC
Jakub Błażewicz, 14 kwietnia 2016, 11:00
Studio Remedy Entertainment podsumowało problemy pecetowej wersji gry Quantum Break. Oprócz obietnicy naprawienia problemów m.in. z płynnością wyświetlania obrazu, w tekście znalazły się także tymczasowe rozwiązania niektórych dolegliwości trapiących tę produkcję.
Dark Souls III - czy pójdzie na moim sprzęcie?
Kamil Zwijacz, 13 kwietnia 2016, 11:25
Od wczoraj fani serii Dark Souls cieszą się najnowszą odsłoną, ale niestety nie wszyscy. Okazało się bowiem, że gra cierpi na pewne problemy techniczne, więc po raz kolejny prosimy Was o pomoc w tworzeniu bazy informacji o tym, jak produkcja radzi sobie na różnych konfiguracjach sprzętowych.
Wieści ze świata (n-Space, HoloLens, Xbox One, Titanfall 2, Turok, PvZ Garden Warfare 2) 31/3/2016
Krzysztof Mysiak, 31 marca 2016, 14:53
Dziś piszemy o upadku studia n-Space (współtwórców Sword Coast Legends), rozesłaniu do deweloperów gogli HoloLens, nowych grach dostępnych na XOne dzięki wstecznej kompatybilności, powiększeniu zespołu Respawn Entertainment (Titanfall 2), wydaniu remasterów Turoka i Turoka 2 na XOne i o problemach technicznych Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 na PC. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Spintires – wydawca i deweloper zaprzeczają plotkom o sabotażu gry
Michał Kułakowski, 3 marca 2016, 18:56
Wydawca oraz deweloper symulatora samochodów ciężarowych Spintires zaprzeczają wczorajszym plotkom o celowym sabotażu gry. Przyczyną problemów, które dotykają właścicieli tytułu, mają być błędnie działające zabezpieczenia antypirackie.
Spintires – deweloper sabotuje grę po zaostrzeniu sporu z wydawcą [news zaktualizowany]
Michał Kułakowski, 2 marca 2016, 19:45
Spintires, popularny symulator samochodów ciężarowych, jest obecnie niegrywalny po tym, jak gracze wykryli w grze liczne błędy i bugi, ponoć umieszczone w kodzie celowo przez jej autora. Deweloper od ponad roku spiera się z wydawcą tytułu o należne mu rzekomo pieniądze. [Aktualizacja: Spintires zostało wycofane ze sprzedaży na Steamie]
Far Cry Primal debiutuje na PC; komputerowy port z problemami technicznymi
Jakub Mirowski, 1 marca 2016, 10:37
Gra Far Cry Primal trafiła dziś na PC, w tydzień po premierze na PlayStation 4 oraz Xboksie One. Niestety, pierwsze recenzje gracze sugerują, że mamy do czynienia z kolejnym nieudanym portem, który w wielu przypadkach nawet nie chce się uruchamiać.
Street Fighter V potyka się o własne serwery – problemy Capcomu na premierę
Szymon Liebert, 17 lutego 2016, 10:35
Street Fighter V nie działa tak, jak chcieliby tego fani i firma Capcom – gracze zgłaszają problemy z serwerami na PC i PlayStation 4. Japoński producent przeprosił już społeczność i zapewnił, że trwają prace nad poprawieniem infrastruktury sieciowej.
FNaF World falstartem – twórca Five Nights at Freddy's obiecuje poprawę
Szymon Liebert, 25 stycznia 2016, 10:41
Twórca FNaF World, czyli pobocznej odsłony Five Nights at Freddy's, przyznał, że gra zaliczyła falstart i brakuje w niej wielu elementów. Deweloper, który sam przyspieszył premierę gry o cały miesiąc, przeprosił fanów i obiecał, że wszystko naprawi kolejnymi aktualizacjami. FNaF World już doczekał się łatki z paroma nowościami.
Fallout 4 na PC z patchem 1.2 blokuje mody
Jakub Błażewicz, 8 grudnia 2015, 13:00
Firma Bethesda opublikowała patch 1.2 dla pecetowego wydania gry Fallout 4. Jeszcze w tym tygodniu łatka trafi na konsole, a oprócz naprawienia niektórych problemów nie pozwala ona na korzystanie z modów.