bugi / problemy techniczne (gry) - sprzęt i technologie (13)
Sterowniki 430.39 Nvidii z błędem powodującym wysokie użycie procesora
Bartosz Świątek, 30 kwietnia 2019, 11:02
W udostępnionych niedawno sterownikach 430.39 dla kart graficznych firmy Nvidia znalazł się błąd, w wyniku którego komputer zbyt mocno obciąża procesor. Koncern przygotował już łatkę, która naprawia problem.
Rainbow Six Siege nagrodzi graczy za znalezione bugi, a twórcy myślą nad kampanią fabularną
Konrad Serafiński, 28 kwietnia 2019, 10:50
Gracze Rainbow Six: Siege mają szansę otrzymać nagrody za znalezienie błędów w grze. Wszystko za sprawą Bug Hunter Program - nowej inicjatywy Ubisoftu. Co więcej, twórcy prawdopodobnie zastanawiają się nad wprowadzeniem do gry trybu fabularnego.
The Division 2 ma problemy po aktualizacji Tidal Basin
Jakub Błażewicz, 8 kwietnia 2019, 17:48
Firma Ubisoft wycofała dzienne i tygodniowe projekty z gry Tom Clancy's The Division 2. Powodem jest luka umożliwiająca wielokrotne pozyskiwanie nagród z tych samych zadań, której dotychczas nie udało się usunąć. Prócz tego gracze donoszą m.in. o problemach z dostępnością specjalistycznej amunicji.
„Tchórzliwa odpowiedź” – dziennikarz o reakcji BioWare na artykuł o Anthem
Jakub Błażewicz, 3 kwietnia 2019, 19:25
Studio BioWare wydało oświadczenie w sprawie artykułu serwisu Kotaku na temat problemów przy produkcji gry Anthem. Jakkolwiek firma odniosła się do niektórych z poruszonych kwestii, Jason Schreier określił tę odpowiedź jako „tchórzliwą”, a także mającą „zasmucić i rozczarować” byłych i obecnych pracowników dewelopera.
Anthem z aktualizacją 1.0.4. Patch popsuł system ekwipunku
Bartosz Świątek, 27 marca 2019, 11:41
Anthem otrzymał wczoraj aktualizację 1.0.4, która wprowadziła do produkcji BioWare szereg zmian i nowości. Niestety, nie wszystko poszło zgodnie z planem – użytkownicy donoszą, że patch popsuł kilka rzeczy w systemie ekwipunku.
Błąd w The Division 2 powoduje 100% obciążenia procesora
Adrian Werner, 25 marca 2019, 13:54
W Tom Clancy's The Division 2 odkryto poważny błąd, który na niektórych pecetach powoduje 100-procentowe obciążenie procesora, pociągając za sobą spowolnienia i przycięcia.
BioWare rozczarowane problematyczną premierą gry Anthem
Bartosz Krawcewicz, 20 marca 2019, 14:05
Casey Hudson ze studia BioWare przyznaje, że twórcy Anthem byli równie mocno zawiedzeni stanem gry w dniu premiery co gracze. Zapewnia, że firma dołoży wszelkich starań, aby wszystkie problemy nękające produkcję zostały jak najszybciej naprawione.
The Division 2 - błąd w grze uniemożliwia korzystanie z niektórych umiejętności
Michał Kułakowski, 15 marca 2019, 20:52
Fani bawiący się z opublikowaną właśnie strzelanką Tom Clancy's The Division 2 odkryli, że przez błędy w grze nie mogą w normalny sposób korzystać z niektórych kluczowych umiejętności swoich postaci.
Gracze Anthem protestują, chcą powrotu buga
Bartosz Świątek, 11 marca 2019, 11:55
Bug w Anthem znacznie ułatwił zdobywanie najmocniejszego – legendarnego i mistrzowskiego – sprzętu. Błąd został już naprawiony, jednak społeczność gry nie jest z tego zadowolona – zdaniem wielu graczy dzięki niemu w produkcję grało się lepiej.
Apex Legends - rozdano już 355 tys. banów za cheaty
Adrian Werner, 10 marca 2019, 11:11
Studio Respawn Entertainment rozdało już ponad 355 tys. banów w grze Apex Legends. Autorzy poinformowali także, że pracują nad systemem zgłaszania cheaterów oraz nad naprawieniem problemów pojawiających się na sprzęcie firmy AMD.
Ostatni update Windows 10 KB4482887 psuje działanie niektórych gier
Krystian Pieniążek, 7 marca 2019, 18:29
Ostatnia aktualizacja do Windowsa 10, o nazwie KB4482887, nie tylko wprowadza szereg poprawek, lecz także przynosi nowe problemy. Jednym z nich jest spadek wydajności w wybranych tytułach, jak choćby Destiny 2.
Anthem powoduje wyłączanie się konsol [Aktualizacja: patch w drodze]
Adrian Werner, 7 marca 2019, 08:11
Problemów Anthem ciąg dalszy. Gra nie tylko zawiesza się na PlayStation 4, ale potrafi doprowadzić nawet do kompletnego wyłączenia konsoli - w taki sam sposób jak awaria prądu.
Apex Legends - gracze analizują hitboksy i wskazują niedociągnięcia
Miłosz Szubert, 26 lutego 2019, 14:10
W Apex Legends istnieje drobny problem z hitboksami. Nie działają one w przypadku wszystkich bohaterów w prawidłowy sposób. Studio Respawn jest świadome tej sytuacji, lecz nie wiadomo na razie, kiedy zostanie ona naprawiona.
Apex Legends - darmowe lootboxy i skórka z Twitch Prime dzięki luce
Miłosz Szubert, 21 lutego 2019, 09:45
W Apex Legends znajduje się drobna luka, dzięki której można zdobyć pięć lootboksów i legendarną skórkę za subskrypcję Twitch Prime bez jej opłacenia. Wystarczy w opcjach uruchamiania wpisać jeden parametr.
Anthem - pierwszy patch przyśpieszy loadingi i naprawi błędy
Adrian Werner, 20 lutego 2019, 09:11
Studio BioWare ujawniło, czego możemy oczekiwać po pierwszym patchu do Anthem, który ukaże się w dniu oficjalnej premiery gry. Dostaniemy m.in. ulepszenia w kwestii wczytywania danych, czytelne statystyki przy ekwipunku oraz liczne poprawki błędów.
Fala banów za zduplikowane przedmioty w Fallout 76
Agnieszka Adamus, 19 lutego 2019, 13:25
Bethesda zdecydowała się na zbanowanie kolejnej grupy użytkowników Fallouta 76. Tym razem ukarano graczy, którzy korzystali z błędu umożliwiającego duplikację przedmiotów. Co najciekawsze, bug ten został naprawiony, jednak za sprawą kolejnych aktualizacji powrócił do gry.
Fallout 76 - gracz wpadł do zakazanej krypty 63… i błaga, by go nie banowano
Bartosz Świątek, 11 lutego 2019, 11:29
Niektórzy gracze przypadkowo trafili do krypty 63 w Fallout 76 – czyli pokoju deweloperskiego, za którego odwiedzenie grozi ban. Jeden z nich, podpisujący się ksywą McStaken, postanowił wystosować ticket, w którym prosi deweloperów, by nie blokowali jego konta.
Axiom Verge z Epic Store nie dało się przejść przez brak pliku „Steam”
Bartosz Krawcewicz, 8 lutego 2019, 20:45
Usuwając biblioteki steamowe ze swojego dzieła, twórca Axiom Verge trochę za bardzo się rozpędził i usunął plik niezbędny do poprawnego działania gry. Wszystko dlatego, że jego nazwa brzmiała identycznie jak nazwa sklepu prowadzonego przez Valve.
Ace Combat 7 na PC to blamaż. Grze brakuje podstawowych funkcjonalności
Jakub Mirowski, 1 lutego 2019, 13:31
Gra Ace Combat 7: Skies Unknown, która 18 stycznia zadebiutowała na PS4 i XONE, teraz trafiła też na komputery. Niestety, poziom PC-towej wersji pozostawia wiele do życzenia - brakuje m.in. wsparcia dla zestawów HOTAS i ultraszerokich monitorów.
Anthem - problematyczny start dema VIP
Adrian Werner, 26 stycznia 2019, 09:12
Wczorajszy start dema VIP gry Anthem nie należał do udanych. Obecnie większość problemów została rozwiązana, ale pierwszych kilkanaście godzin okazało się katastrofą, podczas której normalna rozgrywka była dla wielu graczy niemożliwa.
Fallout 76 – użytkownicy monitorów ultrapanoramicznych rozczarowani nowym patchem
Bartosz Krawcewicz, 13 grudnia 2018, 12:31
Posiadacze monitorów ultrapanoramicznych byli przekonani, że najnowsza łatka do Fallouta 76 wprowadzi długo wyczekiwaną przez nich obsługę rozdzielczości ekranu o proporcjach 21:9. Zawiedli się, bo Bethesda (tradycyjnie) poszła po linii najmniejszego oporu.
DayZ wystartuje bez funkcji trwałego zapisywania stanu gry na serwerach
Bartosz Świątek, 11 grudnia 2018, 12:22
W momencie premiery wersji 1.0 – czyli 13 grudnia – pecetowe DayZ nie zaoferuje możliwości trwałego zapisywania postępów dotyczących środowiska gry (np. zbudowanych baz). Każdy restart serwera będzie przywracał świat do stanu wyjściowego.
Fallout 76 otrzyma w grudniu co najmniej dwa duże patche
Bartosz Świątek, 28 listopada 2018, 10:32
Firma Bethesda Softworks poinformowała, że w grudniu Fallout 76 doczeka się co najmniej dwóch dużych aktualizacji. Patche naprawią kilka uciążliwych bugów i przyniosą ze sobą sporo nowych funkcji.
Bug w Fallout 76 uczynił gracza nieśmiertelnym
Bartosz Świątek, 23 listopada 2018, 13:15
Jeden z użytkowników forum Reddit natrafił na kolejny kuriozalny bug w najnowszej produkcji studia Bethesda - Fallout 76. Błąd powoduje włączenie permanentnej nieśmiertelności.
Fallout 76 - pierwszy patch wprowadza wiele zmian
Adrian Werner, 20 listopada 2018, 11:55
Ukazał się pierwszy popremierowy patch do gry Fallout 76. Przynosi on masę poprawek, zwiększających stabilność gry i komfort rozgrywki. Usunięto również limit FPS-ów, a silnik fizyczny działa niezależnie od tego, ile klatek na sekundę wyświetla nasz komputer.
Inicjatywa FIX PUBG oficjalnie zakończona
Konrad Serafiński, 18 listopada 2018, 10:10
Taką informację przekazał Taeseok Jang, producent wykonawczy ze studia PUBG Corp., w liście otwartym do społeczności na platformie Steam. W wyniku trwającej około 3 miesiące kampanii poprawiono wydajność gry, a także zbanowano 2 miliony oszustów. Teraz twórcy chcą skupić się na stabilności oraz jakości nowych funkcji w PUBG.
12 zwieszek w 5 godzin. Fallout 76 zadebiutował w opłakanym stanie
Bartosz Świątek, 15 listopada 2018, 12:46
Gracze, którzy zdecydowali się na zakup Fallout 76, narzekają na liczne – mniejsze i większe – bugi i problemy techniczne, na które natrafić można w czasie grania. Największym kłopotem zdaje się być (nie)stabilność gry.
Wysoka nagroda dla hakera, który odkrył poważną lukę w sklepie Steam
Krystian Pieniążek, 13 listopada 2018, 19:48
Artem Moskowski (posługujący się pseudonimem „moskowsky”) odkrył bug, który pozwalał deweloperom współpracującym z firmą Valve na generowanie tysięcy darmowych kluczy do dowolnej gry z oferty sklepu Steam. Haker niezwłocznie zgłosił to włodarzom platformy, za co otrzymał wysoką nagrodę (zresztą nie pierwszy raz).
Fallout 76 z limitem 63 FPS-ów i bez opcji konfiguracji FOV
Adrian Werner, 8 listopada 2018, 13:24
Studio Bethesda poinformowało, jakie zmiany zostaną wprowadzone do Fallouta 76 po beta-testach. Obejmują one m.in. wsparcie dla monitorów 21:9 oraz poprawki interfejsu. Zaimplementowano również limit 63 klatek na sekundę.
Fallout 76 na PC zagrożony plagą cheaterów
Krzysztof Sobiepan, 7 listopada 2018, 14:08
Zaniepokojony użytkownik Reddita wskazuje 5 problemów z Falloutem 76, które mają pozwolić na bycie nieśmiertelnym, przenikanie przez ściany, obchodzenie systemów gry czy dostęp do poufnych danych graczy. Bethesda z jednej strony zaprzecza prawdziwości tych informacji, ale.. obiecuje też naprawę rażących błędów?
Problemów Fallouta 76 ciąg dalszy - szybkość ataków zależy od liczby FPS
Konrad Serafiński, 1 listopada 2018, 12:10
Po ostatnich doniesieniach związanych z problemami wersji beta gry Fallout 76 na PC wydawało się, że gorzej już być nie może. A jednak. W nowej produkcji Bethesdy szybkość wykonywania akcji jest zależna od liczby generowanych klatek na sekundę. Fallout 76 to gra dla wielu graczy, dlatego taki błąd może całkowicie zaburzyć balans rozgrywki.
Bug w Fallout 76 kasował grę z dysku, nieocenzurowane Agony i gameplay Diablo 3 na Switch – wieści
Krzysztof Sobiepan, 31 października 2018, 16:08
Dziś piszemy o (nie)oczekiwanym błędzie w becie Fallout 76, który sprawiał, że gra popełniała „samobójstwo”, premierze survival horroru Agony w nieocenzurowanej wersji Unrated oraz materiale z Diablo 3 Eternal Collection w wersji na Nintendo Switch. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
World War 3 z katastrofalnym debiutem we wczesnym dostępie
Adrian Werner, 20 października 2018, 13:59
Wczorajsza premiera polskiej strzelanki World War 3 we wczesnym dostępnie okazała się klęską. Większość graczy nie może się połączyć z serwerami, a Steam został zalany negatywnymi recenzjami.
Gracze przeciwko całkowitej blokadzie regionu w PUBG
Konrad Serafiński, 7 października 2018, 14:50
Wypuszczona niedawno aktualizacja #22 do PUBG sprawiła, że pecetowym graczom zablokowano możliwość wyboru serwera. Teraz uczestnicy dobierani są na podstawie regionu, w którym się znajdują. To nie wszystkie problemy PUBG...
Październikowa aktualizacja Windows 10 wycofana
Konrad Serafiński, 7 października 2018, 11:25
Październikowa aktualizacja systemu Windows 10 zadebiutowała kilka dni temu. Niestety, pojawiające się hurtowo zgłoszenia o błędach sprawiły, że Microsoft zdecydował się na wycofanie najnowszej wersji systemu. Wciąż nie wiemy, kiedy ta powróci.
Pomoc techniczna 2K Games pod ostrzałem posiadaczy NBA 2K19
Amadeusz Cyganek, 24 września 2018, 08:42
Wygląda na to, że NBA 2K19 będzie jednym z największych growych niewypałów tego roku. Po aferze z nadmiernie eksponowanymi mikropłatnościami, czas na problemy pomocy technicznej 2K Games w związku z ogromną ilością skarg na działanie tej koszykarskiej produkcji.
Fortnite na Androidzie z błędem, który zagrażał bezpieczeństwu użytkowników
Adrian Werner, 26 sierpnia 2018, 10:55
W androidowej wersji Fortnite wykryto błąd, który powodował zagrożenie dla bezpieczeństwa urządzeń graczy. Został on szybko naprawiony, ale stał się przykładem ryzyka, jakie powoduje dystrybuowanie gier mobilnych poza serwisem Google Play.
No Man's Sky na GOG bez multiplayera, pełna wersja Sunless Skies w 2019 roku - wieści
Krzysztof Sobiepan, 26 lipca 2018, 15:49
Dziś piszemy o aktualizacji 1.50 w No Man's Sky, która w edycji GOG.com nie zawiera na razie trybu multiplayer, oraz drugim z kolei opóźnieniu premiery pełnej wersji Sunless Skies, tym razem do stycznia 2019 roku. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Wadliwe AI w Aliens: Colonial Marines wynikiem pojedycznej literówki w pliku konfiguracyjnym gry
Michał Kułakowski, 14 lipca 2018, 20:45
Po pięciu latach od premiery gry Aliens: Colonial Marines jeden z jej moderów odkrył, że wadliwie działające AI ksenomorfów wynikało z banalnej literówki. Błąd można naprawić, edytując w notatniku jeden z plików konfiguracyjnych.
Bugi nam nie przeszkadzają?
Krystian Pieniążek, 8 maja 2018, 16:53
Steam to nie tylko miejsce, w którym pecetowi gracze dokonują zakupów i przechowują większość swoich cyfrowych gier. To także dobre źródło informacji na temat tego, co sądzą o współczesnych produkcjach. Zdaniem naukowców opinie wystawiane poszczególnym tytułom świadczą o tym, że twórcy nie muszą przejmować się aż tak bardzo bugami, jak mogłoby się wydawać.
Problemy z instalacją sterowników 397.31 na kartach Nvidia GTX 1060
Bartosz Świątek, 30 kwietnia 2018, 10:02
Kilka dni temu firma Nvidia udostępniła nowy pakiet sterowników dla swoich kart grafiki. Niestety, w niektórych przypadkach drivery nie chcą się poprawnie zainstalować. O problemach donoszą głównie użytkownicy GeForce’ów GTX 1060.
Analiza problemów Wiedźmina 3 na PlayStation 4 z patchem 1.61
Adrian Werner, 29 kwietnia 2018, 11:18
Serwis Digital Foundry udostępnił materiał wideo, który dokładnie pokazuje pogorszenie niektórych elementów oprawy graficznej w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon odpalanej na PlayStation 4 Pro w rozdzielczości 4K i z efektem HDR.
Tekken 7 - problemy z animacją przez Denuvo
Kamil Zwijacz, 15 kwietnia 2018, 10:12
Katsuhiro Harada, reżyser gry Tekken 7, poinformował, że w produkcji pojawiły się problemy z animacją powodowane przez technologię szyfrującą Denuvo.
Patch 1.61 dla Wiedźmina 3 na PS4 stworzył nowe problemy
Bartosz Świątek, 12 kwietnia 2018, 11:58
Udostępniona wczoraj aktualizacja dla Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu w wersji na PS4, dzięki której gra doczekała się m.in. wsparcia HDR, wywołała poważne problemy z wyświetlaniem obiektów na PS4 Pro.
Sea of Thieves - milion graczy w 24 godziny i problemy techniczne
Miłosz Szubert, 22 marca 2018, 10:20
W ciągu pierwszych 24 godzin od premiery w Sea of Thieves zagrało milion graczy. To 3-4 razy więcej niż podczas którychkolwiek beta-testów tytułu. Ponadto studio Rare zabrało głos w sprawie błędów nękających produkcję i ogłosiło trzy przerwy techniczne, podczas których nie będzie można uruchomić gry.
Literówka w kodzie gry przyczyną dziwnego zachowania AI w Civilization VI
Michał Kułakowski, 18 marca 2018, 12:16
Jeden z moderów Sid Meier's Civilization VI odkrył w kodzie gry kilka drobnych literówek, które, jak się okazuje, w niespodziewany sposób mogą wpływać na zachowanie AI. Za sprawą tego banalnego błędu wszyscy komputerowi przeciwnicy w irracjonalny sposób obierają priorytety rozwoju własnej cywilizacji.
Korea potwierdza GTA 5 Premium Edition, PUBG banuje za niewinność i inne wieści
Krzysztof Sobiepan, 8 marca 2018, 13:30
Dziś piszemy o kolejnym potwierdzeniu istnienia tajemniczego GTA V: Premium Edition, komedii pomyłek związanej z ostatnimi działaniami PUBG Corp., ogromnej aktualizacji strzelanki Battalion 1944 i dacie premiery pierwszego epizodu okultystycznej gry przygodowej The Council. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Ubisoftu walka z bugami – SI na straży bezbłędności gier
Jakub Błażewicz, 7 marca 2018, 12:40
Firma Ubisoft pochwaliła się osiągnięciami oddziału La Forge, zajmującego się badaniami i rozwojem sztucznej inteligencji. W trakcie Ubisoft Developer Conference w Montrealu podano przykłady wykorzystania dorobku grupy w Far Cry 5, jak również ujawniono Commit Assistant - narzędzie pozwalające na wcześniejsze wykrycie potencjalnych błędów w grze.
Kingdom Come Deliverance - problemy z zadaniem Rudzielec w tarapatach
Miłosz Szubert, 21 lutego 2018, 11:00
Okazało się, że łatka 1.2.5 do gry Kingdom Come: Deliverance spowodowała więcej problemów, niż ich naprawiła. Gracze donoszą, że po jej zainstalowaniu nie mogą uruchomić zadania Rudzielec w tarapatach (Ginger in a Pickle).
Escape from Tarkov trapią problemy z ogromnymi lagami
Michał Kułakowski, 17 lutego 2018, 16:40
Testy wskazują na to, że znajdującą się obecnie w zamkniętej becie strzelaninę Escape from Tarkov trapią problemy związane nie tylko z wydajnością. W trakcie rozgrywki gracze narażeni są bowiem również na ogromne lagi, które odstają od standardów przyjętych w podobnych grach, nawet przy teoretycznie najbardziej optymalnych ustawieniach sieci.