autor: Bartosz Krawcewicz
Gracze World of Warcraft Classic mylą funkcjonalności z bugami
Wielu uczestników zamkniętej bety World of Warcraft Classic nie odróżnia bugów od poprawnie działających elementów produkcji. Z tego powodu firma Blizzard Entertainment przygotowała listę najczęściej zgłaszanych błędów, które tak naprawdę nimi nie są.
W zeszłym tygodniu wystartowała zamknięta wersja beta gry World of Warcraft Classic – tytułu, który stanowi wierne odwzorowanie kultowego MMORPG-a w wersji 1.12 (patch Drums of War) z sierpnia 2006 roku. Dzięki WoW Classic każdy może sprawdzić, jak wyglądały początki popularnej produkcji i jak bardzo wyewoluowała ona przez ostatnie lata. Blizzard nie chciał stworzyć wyidealizowanego obrazu wczesnego World of Warcraft, wobec czego tytuł pozbawiony jest wielu współczesnych udogodnień oraz poprawek, które pojawiły się w późniejszych aktualizacjach: hitboksy Taurenów są za duże, część umiejętności bojowych nie aktywuje się, gdy postać siedzi, cele misji nie pojawiają się na mapie itp.
Beta-testerzy zauważają te wszystkie problemy i zgłaszają je Blizzardowi. Twórcy doskonale wiedzą o tych bugach, jednak nie mają zamiaru ich poprawiać, gdyż według nich stanowią one część oryginalnego doświadczenia. Na oficjalnym forum firmy menedżer społeczności wstawił listę błędów, które zostały umieszczone w WoW Classic celowo. Blizzard prosi graczy, aby przed zgłoszeniem buga upewnili się, czy nie został on tam wymieniony.
Premierę World of Warcraft Classic zaplanowano na 27 sierpnia tego roku. Produkcja będzie dostępna w ramach standardowego abonamentu WoW-a. 13 sierpnia, dla osób z aktywną subskrypcją, udostępniony zostanie kreator postaci pozwalający na stworzenie maksymalnie trzech bohaterów do wersji Classic. Firma Blizzard ogłosiła niedawno plany rozwoju gry, a także podała informacje na temat zawartości PvP.