Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 maja 2019, 10:55

Rośnie popularność Mordhau, twórcy walczą z niestabilnymi serwerami

Sukces Mordhau w pierwszych dniach od premiery nieco przerósł studio Triternion. Krwawa produkcja rozgrywająca się w średniowieczu ma problemy ze stabilnością serwerów. Twórcy zapowiadają poprawki.

MORDHAU W SKRÓCIE:
  1. Producent: Triternion;
  2. Wydawca: Triternion;
  3. Gatunek: sieciowa gra akcji;
  4. Platformy: PC;
  5. Data premiery: 29 kwietnia 2019 r.

Premiery niezależnych gier sieciowych, które po zapowiedziach zdobywają sporą popularność, potrafią być problematyczne. Boleśnie przekonało się o tym chociażby polskie studio The Farm 51 i jego World War 3, którego debiut w ramach wczesnego dostępu w październiku ubiegłego roku okazał się katastrofą. Podobnych kłopotów nie uniknął również Mordhau. Dynamiczna gra akcji o średniowiecznych rycerzach pojawiła się na PC w ubiegły poniedziałek i niemal z miejsca okazała się ogromnym hitem. Według danych serwisu Steam Charts, liczba osób rywalizujących jednocześnie w tytule cały czas oscyluje wokół 20 tysięcy. Serwery produkcji nie były przygotowane na takie oblężenie i w konsekwencji w pierwszych dniach od premiery zabawę w Mordhau uprzykrzają lagi i problemy ze stabilnością.

Mordhau ma problemy ze stabilnością serwerów. - Rośnie popularność Mordhau, twórcy walczą z niestabilnymi serwerami - wiadomość - 2019-05-02
Mordhau ma problemy ze stabilnością serwerów.

Na razie twórcy gry ze studia Triternion przygotowali jedynie prowizoryczne rozwiązanie problemów sieciowych w Mordhau. Wypuścili kilka niewielkich poprawek i zmniejszyli liczbę graczy mogących walczyć ze sobą na jednej mapie z 64 do 48. W pewnym stopniu to pomogło. Niestety, na większą naprawę trzeba będzie chwilę poczekać. Cytując Marko Grgurovica ze studia Triternion (via PC Gamer):

Zajmujemy się tytułem całe dnie oraz noce i widzimy znaczną poprawę. Lecz graczy wciąż przybywa, przez co mamy pod górkę, gdyż jesteśmy niewielkim zespołem z zaledwie dwoma programistami. Obecnie najwyższy priorytet mają nagrody i system progresu, dlatego też zdecydowaliśmy się na obniżenie liczby graczy z 64 do 48, co pomaga nam utrzymać kontrolę nad serwerami, gdy zajmujemy się czymś innym. Dokładniej problemami sieciowymi zajmiemy się w następnej kolejności, a gdy tylko zostaną one naprawione, przywrócimy 64-osobowe bitwy i dodamy jeszcze więcej. Nie jestem na razie w stanie powiedzieć, kiedy stosowne aktualizacje zostaną wydane, lecz zapewniam, że pracujemy nad nimi bez przerwy i na bieżąco monitorujemy sytuację.

Miłośnicy średniowiecza i nietypowych sieciowych gier akcji trzymają kciuki, by Mordhau wyszło nad prostą. Tytuł przyciąga bowiem bardzo dobrze zrealizowanym i niezwykle brutalnym systemem walki, dzięki któremu pojedynki z oponentami są widowiskowe i satysfakcjonujące, oraz rozbudowaną personalizacją bohatera. Dzieło Triternion wypełnia również pustkę po opartym na podobnym pomyśle Chivalry: Medieval Warfare, które mimo początkowej popularności z czasem straciło większość zainteresowania. Co ciekawe, Mordhau już teraz może pochwalić się lepszym rekordem w liczbie ludzi bawiących się jednocześnie od produkcji studia Torn Banner z 2012 roku. W szczytowym okresie w tegorocznym tytule rywalizowało 27 832 graczy. Chivalry osiągnęło wynik o przeszło 2 tysiące gorszy.

  1. Oficjalna strona gry Mordhau

Miłosz Szubert

Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

więcej