Rośnie popularność Mordhau, twórcy walczą z niestabilnymi serwerami
Sukces Mordhau w pierwszych dniach od premiery nieco przerósł studio Triternion. Krwawa produkcja rozgrywająca się w średniowieczu ma problemy ze stabilnością serwerów. Twórcy zapowiadają poprawki.
- Producent: Triternion;
- Wydawca: Triternion;
- Gatunek: sieciowa gra akcji;
- Platformy: PC;
- Data premiery: 29 kwietnia 2019 r.
Premiery niezależnych gier sieciowych, które po zapowiedziach zdobywają sporą popularność, potrafią być problematyczne. Boleśnie przekonało się o tym chociażby polskie studio The Farm 51 i jego World War 3, którego debiut w ramach wczesnego dostępu w październiku ubiegłego roku okazał się katastrofą. Podobnych kłopotów nie uniknął również Mordhau. Dynamiczna gra akcji o średniowiecznych rycerzach pojawiła się na PC w ubiegły poniedziałek i niemal z miejsca okazała się ogromnym hitem. Według danych serwisu Steam Charts, liczba osób rywalizujących jednocześnie w tytule cały czas oscyluje wokół 20 tysięcy. Serwery produkcji nie były przygotowane na takie oblężenie i w konsekwencji w pierwszych dniach od premiery zabawę w Mordhau uprzykrzają lagi i problemy ze stabilnością.
Na razie twórcy gry ze studia Triternion przygotowali jedynie prowizoryczne rozwiązanie problemów sieciowych w Mordhau. Wypuścili kilka niewielkich poprawek i zmniejszyli liczbę graczy mogących walczyć ze sobą na jednej mapie z 64 do 48. W pewnym stopniu to pomogło. Niestety, na większą naprawę trzeba będzie chwilę poczekać. Cytując Marko Grgurovica ze studia Triternion (via PC Gamer):
Zajmujemy się tytułem całe dnie oraz noce i widzimy znaczną poprawę. Lecz graczy wciąż przybywa, przez co mamy pod górkę, gdyż jesteśmy niewielkim zespołem z zaledwie dwoma programistami. Obecnie najwyższy priorytet mają nagrody i system progresu, dlatego też zdecydowaliśmy się na obniżenie liczby graczy z 64 do 48, co pomaga nam utrzymać kontrolę nad serwerami, gdy zajmujemy się czymś innym. Dokładniej problemami sieciowymi zajmiemy się w następnej kolejności, a gdy tylko zostaną one naprawione, przywrócimy 64-osobowe bitwy i dodamy jeszcze więcej. Nie jestem na razie w stanie powiedzieć, kiedy stosowne aktualizacje zostaną wydane, lecz zapewniam, że pracujemy nad nimi bez przerwy i na bieżąco monitorujemy sytuację.
Miłośnicy średniowiecza i nietypowych sieciowych gier akcji trzymają kciuki, by Mordhau wyszło nad prostą. Tytuł przyciąga bowiem bardzo dobrze zrealizowanym i niezwykle brutalnym systemem walki, dzięki któremu pojedynki z oponentami są widowiskowe i satysfakcjonujące, oraz rozbudowaną personalizacją bohatera. Dzieło Triternion wypełnia również pustkę po opartym na podobnym pomyśle Chivalry: Medieval Warfare, które mimo początkowej popularności z czasem straciło większość zainteresowania. Co ciekawe, Mordhau już teraz może pochwalić się lepszym rekordem w liczbie ludzi bawiących się jednocześnie od produkcji studia Torn Banner z 2012 roku. W szczytowym okresie w tegorocznym tytule rywalizowało 27 832 graczy. Chivalry osiągnęło wynik o przeszło 2 tysiące gorszy.