autor: Bartosz Świątek
Gracze Anthem protestują, chcą powrotu buga
Bug w Anthem znacznie ułatwił zdobywanie najmocniejszego – legendarnego i mistrzowskiego – sprzętu. Błąd został już naprawiony, jednak społeczność gry nie jest z tego zadowolona – zdaniem wielu graczy dzięki niemu w produkcję grało się lepiej.
W SKRÓCIE:
- w wyniku buga znacznie ułatwiono zdobywanie najlepszego sprzętu w Anthem;
- gracze uznali błąd za celowe działanie mające na celu poprawienie rozgrywki, jednak bug został szybko naprawiony;
- społeczność gry protestuje i domaga się przywrócenia poprzedniego stanu rzeczy.
Od swojej premiery w połowie lutego, Anthem – sieciowa strzelanka science fiction autorstwa studia BioWare – boryka się ze sporymi problemami i jest przedmiotem różnego rodzaju krytyki. Niektóre z zarzutów dotyczą tego, w jaki sposób w omawianym tytule działa ekwipunek. Zdaniem wielu graczy, sprzęt wypadający z wrogów jest źle zaprojektowany i nieciekawy, co w przypadku tzw. „looter shootera” ma duży wpływ na przyjemność czerpaną z zabawy.
Deweloperzy są świadomi problemu i podejmują działania mające na celu jego wyeliminowanie – ich kroki nie zawsze spotykają się jednak z akceptacją społeczności. Niedługo przed opublikowaniem ostatniej dużej łatki (trafiła na serwery 9 marca), niektórzy gracze odnotowali, że zdecydowanie częściej trafiają na legendarne i mistrzowskie przedmioty. Choć BioWare w żaden sposób nie potwierdziło tej zmiany i oficjalnie nie była ona częścią planowanych aktualizacji, większość użytkowników ucieszyła się, dochodząc do wniosku, że studio po cichu przyznało im rację i od teraz zdobywanie najmocniejszego sprzętu będzie łatwiejsze. Niestety, niedługo później okazało się, że był to jedynie bug, który bardzo szybko został naprawiony.
Gracze nie przyjęli najlepiej decyzji twórców – w sekcji forum reddit poświęconej Anthem pojawiły się liczne żarty i mniej lub bardziej cywilizowane prośby/żądania o przywrócenie dotychczasowego stanu rzeczy. Niektórzy proponują nawet swoisty strajk. Reagując na sytuację, Chad Robertson z BioWare – odpowiedzialny za działanie usług sieciowych – przyznał, że system ekwipunku wciąż jest daleki od ideału. Planowane są dalsze modyfikacje, które pojawią się w kolejnych miesiącach.
Z jednej strony, irytacja graczy jest zrozumiała. Dopieszczanie wyglądu i skuteczności swojego pancerza wspomaganego to kwestia niezwykle istotna – decyduje o tym, czy ludziom będzie chciało się spędzać niezliczone godziny w Anthem, czy też produkcja szybko im się znudzi. Z drugiej strony… proste podwyższenie częstotliwości wypadania najpotężniejszych przedmiotów prawdopodobnie nie jest optymalnym rozwiązaniem i ostatecznie mogłoby mieć dokładnie taki sam skutek, jak brak jakichkolwiek zmian.
Anthem jest dostępne na komputerach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Gra posiada polską wersję językową (kinową – z napisami).
Dzięki firmie Electronic Arts Polska nasz poradnik do gry Anthem otwarty jest dla wszystkich czytelników GRYOnline.pl. Znajdziecie w nim wiele przydatnych informacji, w tym mapy, sekrety i porady na start. Zapraszamy!