autor: Bartosz Świątek
Fallout 76 - gracz wpadł do zakazanej krypty 63… i błaga, by go nie banowano
Niektórzy gracze przypadkowo trafili do krypty 63 w Fallout 76 – czyli pokoju deweloperskiego, za którego odwiedzenie grozi ban. Jeden z nich, podpisujący się ksywą McStaken, postanowił wystosować ticket, w którym prosi deweloperów, by nie blokowali jego konta.
W SKRÓCIE:
- niektóre osoby przez przypadek trafiają do pokoju deweloperskiego w Fallout 76;
- przytrafiło się to m.in. graczowi o ksywie McStaken, który postanowił wystosować ticket do Bethesdy z prośbą o powstrzymanie bana.
W zeszłym miesiącu firma Bethesda Softworks postanowiła zbanować graczy, którym udało się dostać do sekretnej krypty 63 w Fallout 76, będącej tak naprawdę pokojem deweloperskim (czyli miejscem oferującym dostęp do schematów wszystkich przedmiotów, jakie można znaleźć w omawianej produkcji, a także płatnych skórek i innych bajerów). Deweloperzy bezwzględnie blokowali konta wszystkich osób, u których wykryto dobra pochodzące z kontraban… eee… z „zamkniętych obszarów”.
Niestety, ostremu traktowaniu graczy nie towarzyszyło kompetentne załatanie exploitu – deweloperzy co prawda przenieśli kryptę w inne miejsce, ale wygląda na to, że teraz można się do niej dostać… przypadkiem, w wyniku buga. Gracz o ksywie McStaken został tam przeniesiony podczas próby wzięcia udziału w wydarzeniu Rad-Rat Horde, a kiedy napisał o swoim doświadczeniu na forum Reddit, szybko okazało się, że nie jest jedyną osobą w takiej sytuacji.
McStaken wystosował ticket do działu odpowiedzialnego za obsługę klienta, w którym dokładnie opisał sytuację i poprosił, by firma powstrzymała spodziewany cios „banomłota” – i chyba się udało, bo na razie wciąż ma dostęp do gry (oczywiście, może się też okazać, że moderatorzy Bethesdy nie działają zbyt żwawo i wszystko jeszcze przed McStakenem – w Fallout 76 działy się już dziwniejsze rzeczy).
Przed wysłaniem ticketu gracz wykonał kilka screenshotów obrazujących zakazany owoc, które możecie zobaczyć poniżej.
Fallout 76 zadebiutował 14 listopada 2018 r. Produkcja jest dostępna na PC (wyłącznie na platformie Bethesda.net), a także konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Twórcy zadbali o przygotowanie polskiej wersji językowej (kinowej). Gra wystartowała w opłakanym stanie i od dnia premiery wzbudza różnorakie kontrowersje. Produkcja nie sprzedaje się też najlepiej (co można wnioskować po błyskawicznie malejącej cenie), choć twórcy robią co mogą, by załatać swoje dzieło i dodać do niego nowe funkcje.