bugi / problemy techniczne (gry) - sprzęt i technologie (15)
Just Cause 3 trafiło do sprzedaży. Optymalizacja największym problemem
Adrian Werner, 1 grudnia 2015, 09:30
Do sprzedaży trafiła gra Just Cause 3, czyli jedna z ostatnich dużych premier tego roku. Pierwsze recenzje są pochlebne, ale nie obyło się także bez zgrzytów. Wersja na Xboksa One ma bowiem poważne problemy techniczne.
Fallout 4 – Bethesda przestrzega przed grzebaniem w konsoli gry
Kamil Kubiczek, 23 listopada 2015, 12:03
Bethesda poinformowała graczy o zagrożeniach płynących z modyfikowania gry poprzez konsolę. Jednym z niepożądanych skutków tego typu działań może być utrata plików zapisu.
Batman: Arkham Knight na PC bez obiecanego wsparcia dla trybu SLI
Michał Kułakowski, 19 listopada 2015, 17:50
Producenci pecetowego portu gry Batman: Arkham Knight potwierdzili, że nie otrzyma ona wsparcia dla obsługi kilku kart graficznych w trybie SLI. Funkcja ta miała zostać dodana w nadchodzących łatkach, ale ze względu na trudności w implementacji prace nad nią zostały porzucone.
Fallout 4 - odkryto błąd powodujący wyłączanie się gry
Jakub Mirowski, 16 listopada 2015, 09:14
Gracze odkryli krytyczny błąd w Falloucie 4, skutkujący wyłączaniem się gry, bez względu na platformę, na której gramy. Jak dotąd firma Bethesda nie skomentowała tych doniesień, możemy się jednak spodziewać, że bug zostanie wyeliminowany w najbliższym patchu.
Fallout 4 z łatwym sposobem na bogactwo
Jakub Błażewicz, 12 listopada 2015, 11:01
W grze Fallout 4 znaleziono błąd pozwalający na szybkie wzbogacenie się. Glicz jest bardzo prosty do wywołania i zapewne zostanie naprawiony w najbliższym patchu.
Fallout 4 – problemy z płynnością na konsolach i testy wydajności na pecetach
Michał Jodłowski, 10 listopada 2015, 14:00
W sieci pojawiły się interesujące porównania grafiki poszczególnych wersji i testy wydajnościowe gry Fallout 4. Pokazują one jednoznacznie, że konsolowy Fallout 4 ma problemy z płynnością zarówno na PlayStation 4, jak i na Xboksie One. Na pecetach również nie obeszło się bez niespodzianek.
Batman: Arkham Knight na PC wciąż z błędami
Jakub Błażewicz, 30 października 2015, 10:00
Po przedwczorajszym patchu dla wydania PC Batman: Arkham Knight pojawiły się doniesienia o wciąż obecnych problemach z wydajnością bądź uruchomieniem gry. Informacje te ma potwierdzać zespół Digital Foundry z serwisu Eurogamer, według którego ostatnia aktualizacja nie wprowadza niemal żadnych zmian w stosunku do wrześniowej łatki.
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Quiet psuje pliki zapisu [news zaktualizowany]
Jakub Błażewicz, 11 września 2015, 09:14
Firma Konami poinformowała o błędzie w grze Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, w wyniku którego gra może przestać zapisywać stan gry po zaliczeniu dwóch misji z najemniczką Quiet.
Final Fantasy Type-0 HD z problemami debiutuje na PC
Łukasz Szliselman, 19 sierpnia 2015, 10:32
Final Fantasy Type-0 HD zadebiutowało na Steamie. Radość z premiery przyćmiewa fakt, że na PC gra ma limit 30 klatek na sekundę, ograniczone ustawienia rozdzielczości i inne niewygodne obostrzenia.
Hitman – testy alfa ujawniają spore problemy z wydajnością na PC
Michał Kułakowski, 25 lipca 2015, 16:10
W sieci pojawiło się sporo materiałów z zamkniętych testów alfa gry Hitman. Jak informują gracze, wczesna wersja tytułu ma spore problemy z płynnym działaniem nawet na najszybszych komputerach. Pecety wyposażone w ultrawydajną kartę graficzną GeForce Titan X nie mogą osiągnąć pułapu 60 klatek na sekundę przy najwyższych ustawieniach grafiki.
League of Legends – rozgrywki rankingowe zablokowane
Konrad Kaczmarczyk, 16 lipca 2015, 13:00
Twórcy League of Legends wyłączyli rozgrywki rankingowe. Powodem jest usterka w działaniu umiejętności „Powrót”.
Batman: Arkham Knight - dodatki na PC ukażą się później; wydawca zmieni wewnętrzne procedury
Kamil Zwijacz, 11 lipca 2015, 10:31
Firma Warner Bros. Interactive Entertainment zapowiedziała, że zamierza zmienić wewnętrzne procedury związane ze sprawdzaniem jakości wszystkich swoich gier. Jednocześnie zapewniono, że prace nad polepszeniem PC-towego Batman: Arkham Knight cały czas trwają, w związku z czym dodatki do tej wersji ukażą się dopiero wtedy, gdy gra wróci do sprzedaży.
Batman: Arkham Knight - wydawca wiedział o problemach wersji PC
Kamil Zwijacz, 1 lipca 2015, 21:08
Według źródeł serwisu Kotaku, firma Warner Bros. Interactive Entertainment, wydawca gry Batman: Arkham Knight, zdawała sobie od wielu miesięcy sprawę z problemów, z którymi boryka się PC-towa wersja produkcji, ale i tak postanowiono wypuścić tytuł, licząc, że się obroni.
Twórcy Batman: Arkham Knight radzą, jak ustawić grafikę na PC
Łukasz Szliselman, 24 czerwca 2015, 10:17
Twórcy gry Batman: Arkham Knight podali zalecane ustawienia grafiki na PC dla poszczególnych konfiguracji sprzętowych, które mają umożliwić osiągnięcie 30 klatek na sekundę. Trwają też prace nad poprawieniem ogólnej wydajności produkcji na komputerach osobistych.
Za zepsutego Batmana: Arkham Knight na PC odpowiada Iron Galaxy Studios
Kamil Zwijacz, 23 czerwca 2015, 17:15
Najnowsze doniesienia związane z problemami technicznymi PC-towej wersji gry Batman: Arkham Knight głoszą, że za komputerowe wydanie nie odpowiada studio RockSteady, a zespół Iron Galaxy Studios.
Batman: Arkham Knight na PC-tach to drugie Assassin's Creed: Unity
Kamil Zwijacz, 23 czerwca 2015, 14:18
Dzisiejsza premiera wyczekiwanej gry akcji Batman: Arkham Knight niestety nie przebiegła pomyślnie. O ile użytkownicy wersji konsolowej mają się z czego cieszyć, tak wielu graczy PC-towych boryka się z licznymi problemami technicznymi - od słabej optymalizacji, po brak polskiego języka. Krótko pisząc, firma Warner Bros. dostarczyła komputerowym graczom niedopracowaną produkcję.
Batman: Arkham Knight zadebiutował na PS4, XOne i PC-tach. Pojawiły się sterowniki dla kart AMD i Nvidia
Kamil Zwijacz, 23 czerwca 2015, 09:26
Dziś w sklepach na całym świecie zadebiutowała wyczekiwana gra akcji Batman: Arkham Knight od studia Rocksteady. Tytuł dostępny jest na konsolach Xbox One, PlayStation 4 i komputerach PC, a ostatnia z wymienionych wersji doczekała się zaktualizowanych sterowników dla kart grafiki firm Nvidia i AMD.
Wiedźmin 3: Dziki Gon - błąd związany z systemem doświadczenia zostanie naprawiony w poniedziałek
Kamil Zwijacz, 30 maja 2015, 11:20
Na forum studia CD Projekt RED poinformowano, że łatka naprawiająca błąd, sprawiający, że Geralt nie zdobywa doświadczenia, zostanie opublikowana na komputerach PC w najbliższy poniedziałek. Konsolowy patch ukaże się wkrótce potem.
Poważny błąd w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon - Geralt nie zdobywa doświadczenia
Kamil Zwijacz, 28 maja 2015, 15:54
Gra Wiedźmin 3: Dziki Gon wciąż zawiera sporo błędów. Jednym z bardziej uciążliwych jest brak możliwości zdobywania doświadczenia w trakcie misji. Studio CD Projekt RED pracuje już nad rozwiązaniem problemu.
Wiedźmin 3: Dziki Gon - komunikat CDP.pl w sprawie wadliwych płyt
Kamil Zwijacz, 21 maja 2015, 19:26
Część osób, które nabyły grę Wiedźmin 3: Dziki Gon w wersji na komputery PC boryka się z problemami podczas instalacji produkcji z płyt. Firma CDP.pl, polski dystrybutor tytułu, opublikowała komunikat w tej sprawie.
Wiedźmin 3: Dziki Gon – grafika daleka od płynnej na konsolach
Jakub Błażewicz, 20 maja 2015, 17:31
Serwis Eurogamer opublikował raport dotyczący płynności grafiki w konsolowych wydaniach gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Choć obie wersje prezentują odmienną liczbę wyświetlanych klatek na sekundę, to według autorów żadna z nich nie oferuje w pełni płynnego obrazu.
Mortal Kombat X - nowy patch usuwa pliki zapisu
Jakub Błażewicz, 6 maja 2015, 17:23
Mortal Kombat X na PC doczekało się jeszcze jednego ogromnego patcha. Niestety, oprócz naprawienia niektórych problemów łatka usuwa też dane zapisu, przez co zostaje wyzerowany cały postęp w grze.
Wieści ze świata (Wiedźmin 3: Dziki Gon, Star Citizen, Resident Evil 5) 31/3/15
Łukasz Szliselman, 31 marca 2015, 13:04
Dziś piszemy m.in. o rozdzielczości w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon na Xboksie One, postępach zbiórki społecznościowej na rzecz Star Citizen oraz niedziałającym lokalnym trybie współpracy w Resident Evil 5. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
Pillars of Eternity z poważnym błędem – twórcy ostrzegają i pracują nad rozwiązaniem
Łukasz Szliselman, 31 marca 2015, 09:50
Twórcy Pillars of Eternity ostrzegają przed błędem usuwającym pasywne zdolności postaci w momencie podwójnego kliknięcia na przedmiot w ekwipunku. Istnieje kilka sposobów na obejście problemu, a deweloper już pracuje nad stosowną łatką.
Bloodborne - glitch w Forbidden Woods uniemożliwia ukończenie gry; łatka jest już w drodze
Kamil Zwijacz, 28 marca 2015, 13:21
Znakomite RPG akcji Bloodborne na konsolę PlayStation 4 cierpi na buga związanego z kluczem Lunarium, który może nie pojawić się po walce z jednym z bossów, jeżeli wcześniej w lokacji Forbidden Woods korzystało się z multiplayera. Firma Sony zdradziła, że odpowiedni patch jest już w produkcji, a tymczasem najlepiej grać we wspomnianym miejscu samemu.
„Prawie wszystkie nowe gry AAA są zepsute” twierdzi były pracownik Nvidii
Krzysztof Mysiak, 10 marca 2015, 15:35
W dyskusji o nowych API (m.in. DirectX 12), jaka rozgorzała na forum GameDev.net, pojawiła się ciekawa wypowiedź byłego pracownika firmy Nvidia. Stwierdził on, że prawie wszystkie gry AAA wychodzą „zepsute”, i wyjaśnił genezę wypuszczania przez producentów kart grafiki sterowników dla poszczególnych produkcji w czasie ich debiutów.
Dying Light – najnowszy patch utrudnia tworzenie modów
Janusz Guzowski, 2 lutego 2015, 11:50
Udostępniony w piątek patch 1.2.1 do gry Dying Light razem z poprawkami wprowadza także blokadę modyfikacji plików. Uaktualnienie ma zapobiegać oszustwom w rozgrywce wieloosobowej, jednak jednocześnie jest sporym utrudnieniem dla społeczności modderów. Co więcej, obecne w sieci modyfikacje są usuwane pod zarzutem łamania ustawy o ochronie praw autorskich.
Wieści ze świata (Halo: The Master Chief Collection) 19/1/2015
Krzysztof Mysiak, 19 stycznia 2015, 15:51
Dziś oprócz standardowego wyliczenia przecen na Steamie oraz nowych galerii i filmów w naszych zasobach, mówimy tylko o Halo: The Master Chief Collection w kontekście rekompensat twórców za problemy techniczne z tą pozycją i przygotowywanego patcha do niej. Witamy w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
H1Z1 – start testów w cieniu problemów ze stabilnością serwerów oraz elementów „pay to win”
Luc, 16 stycznia 2015, 11:02
W kilka godzin od początku wczesnego dostępu, gracze H1Z1 zaczęli zgłaszać pierwsze uchybienia produkcji. Oprócz błędów podczas logowania, najwięcej kontrowersji wzbudza możliwość kupienia przedmiotów dających przewagę podczas rozgrywki.
Wieści ze świata (Outcast 1.1, Halo: The Master Chief Collection, Uncharted 4) 22/12/2014
Krzysztof Mysiak, 22 grudnia 2014, 15:55
Dziś piszemy m.in. o wypuszczeniu gry Outcast 1.1 i pakietu The Telltale Games Collection na XOne, remasterze Halo 3: ODST w ramach rekompensaty za problemy z Halo: The Master Chief Collection oraz o grafikach przedstawiających model Nathana Drake’a w Uncharted 4: A Thief’s End. Witamy w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
DriveClub - przeprosiny, poprawki kodu sieciowego i PlayStation Plus Edition
Marcin Skierski, 11 grudnia 2014, 12:00
Przedstawiciel brytyjskiego oddziału PlayStation po raz kolejny przeprosił za problemy z kodem sieciowym w grze wyścigowej DriveClub. Na szczęście powoli odchodzą one w niepamięć, bo od kilku dni serwery i wszelkie funkcjonalności online działają znacznie lepiej. Obecnie twórcy przygotowują się do udostępnienia specjalnej wersji gry abonentom usługi PlayStation Plus.
Premiera Halo: Spartan Strike przesunięta na początek 2015 roku
Łukasz Szliselman, 8 grudnia 2014, 18:54
Studio 343Industries zdecydowało się przełożyć datę premiery strzelaniny Halo: Spartan Strike na początek 2015 roku. Przyczyną są przedłużające się problemy techniczne w grach z zestawu Halo: The Master Chief Collection, których rozwiązanie obecnie jest dla dewelopera sprawą priorytetową.
Assassin’s Creed: Unity – darmowe DLC Dead Kings rekompensatą za błędy
Krzysztof Mysiak, 26 listopada 2014, 21:12
Firma Ubisoft postanowiła zrehabilitować się za wypuszczenie na rynek Assassin’s Creed: Unity z zatrważającą liczbą błędów, oferując posiadaczom gry za darmo dodatek Dead Kings. DLC miało być pierwotnie częścią przepustki sezonowej, więc w ramach rekompensaty jej nabywcy dostaną za darmo jedną grę (do wyboru są m.in. Far Cry 4, The Crew i Watch_Dogs).
Assassin's Creed: Unity - trzeci patch naprawia około trzystu błędów
Jakub Mirowski, 26 listopada 2014, 09:40
Firma Ubisoft wypuści dziś trzecią łatkę do Assassin's Creed: Unity na PlayStation 4 oraz Xboksa One (PC otrzyma ją później w tym tygodniu). Patch naprawia około trzystu błędów, jednak na polepszenie wydajności gry będziemy musieli jeszcze poczekać.
Far Cry 4 - jak zoptymalizować grę na PC
Kamil Zwijacz, 24 listopada 2014, 12:17
Ekipa tvgry.pl przygotowała dla Was kilka porad, dzięki którym możecie usprawnić działanie PC-towej wersji strzelanki Far Cry 4. Najnowsza produkcja firmy Ubisoft boryka się bowiem z rozmaitymi problemami technicznymi.
Dragon Age: Inkwizycja - znamy rozwiązanie niektórych problemów
Kamil Zwijacz, 23 listopada 2014, 15:54
W Internecie pojawiły się wskazówki pomagające rozwiązać niektóre problemy PC-towej wersji gry Dragon Age: Inkwizycja , związane m.in. z grafiką i sterowaniem. Wkrótce ma także ukazać aktualizacja produkcji nad którą pracuje już deweloper, studio BioWare.
Assassin's Creed: Unity - usuń znajomych, by pozbyć się błędu
Kamil Zwijacz, 23 listopada 2014, 10:38
Firma Ubisoft zaproponowała nietypowe rozwiązanie jednego z błędów występujących w grze Assassin's Creed: Unity. By gra nie zawieszała się w menu głównym, należy usunąć wszystkie osoby z wewnętrznej listy znajomych.
PeCetowa wersja Far Cry 4 boryka się z problemami technicznymi
Kamil Zwijacz, 22 listopada 2014, 15:46
Czarna passa firmy Ubisoft trwa nadal. Po tragicznej PC-towej wersji Assassin's Creed: Unity, przyszedł czas na Far Cry 4. Komputerowi gracze od kilku dni donoszą o problemach związanych ze sterowaniem, animacją, crashowaniem gry itd.
Grand Theft Auto: San Andreas - nowa aktualizacja zmasakrowała wersję gry na Steam
Adrian Werner, 9 listopada 2014, 20:10
Studio Rockstar urządziło swoim fanom paskudną niespodziankę, wypuszczając na Steam aktualizację pecetowej wersji Grand Theft Auto: San Andreas. Patch usuwa część utworów muzycznych, wyłącza opcje korzystania z wysokich rozdzielczości oraz psuje kompatybilność z zapisanymi stanami gry i niektórymi modami.
DriveClub - 2 tygodnie od premiery, a kod sieciowy wciąż niestabilny
Marcin Skierski, 22 października 2014, 11:15
Po dwóch tygodniach od premiery gry wyścigowej DriveClub nadal występują spore problemy ze stabilnością kodu sieciowego tej produkcji. Z uwagi na obecną sytuację, nadal nie znamy daty udostępnienia DriveClub: PlayStation Plus Edition dla abonentów usługi PlayStation Plus.
Thief ma kolejne problemy techniczne – tym razem z zapisami gier
Adam Betley, 4 kwietnia 2014, 15:19
Wydany niedawno Thief borykał się z wieloma problemami. Liczne niedopracowania i bugi były trudne do przeoczenia i przyczyniły się do publikacji wielu niezbyt przychylnych recenzji produkcji firmy Square Enix. Teraz, na początku kwietnia, gracze odkryli chyba największą wpadkę zespołu Eidos Studios: zmiana daty pokasowała albo pozmieniała zapisane stany gry.
Batman Arkham Origins - fabularne DLC kosztem patcha łatającego błędy w grze
Patryk Jankowski, 10 lutego 2014, 13:39
Firma Warner Bros. Interactive Entertainment pracuje aktualnie nad fabularnym rozszerzeniem do Batman: Arkham Origins, tym samym twórcy nie mają zamiaru łatać pomniejszych problemów z grą. Taką informację możemy przeczytać na oficjalnym forum produkcji.
Battlefield 4 nadal z problemami. Obsługa AMD Mantle dopiero w styczniu
Marcin Skierski, 31 grudnia 2013, 12:00
Studio EA DICE wciąż zmaga się z błędami wykrytymi w grze Battlefield 4. W związku z tym opóźniono premierę łatki mającej wprowadzić obsługę technologii AMD Mantle.
Battlefield 4 - twórcy pracują nad poprawkami
Kamil Zwijacz, 4 listopada 2013, 09:44
Studio DICE, deweloper gry Battlefield 4, opublikowało listę znanych błędów, które postara się naprawić w najbliższym czasie. Jednocześnie poproszono o dalsze przesyłanie uwag i wskazówek dotyczących chociażby balansu rozgrywki.
GTA Online - utracone postacie i postępy nie zostaną przywrócone
Marcin Skierski, 15 października 2013, 11:47
Jeśli w pierwszych dniach funkcjonowania GTA Online straciliście postacie lub postępy uzyskane w trybie multiplayer w grze Grand Theft Auto V, to nie zostaną Wam one już przywrócone. Firma Rockstar Games nie jest w stanie odzyskać tych danych.
GTA V z problemami - błędy graficzne po instalacji gry na PS3 i X360
Marcin Skierski, 18 września 2013, 11:45
Niektórzy posiadacze gry Grand Theft Auto V na PlayStation 3 oraz Xboksa 360 skarżą się na pop-up, spadki płynności animacji i inne błędy graficzne. Na część problemów znaleziono już rozwiązanie, ale wielu graczy wciąż musi zmagać się z nie do końca udaną optymalizacją.
Przeładowuję #11 - Assassin's Creed III - Tyle błędów w całym mieście, nie widziałeś tego jeszcze...
Robert Matuszak, 4 marca 2013, 16:40
Trochę o moich ostatnich, raczej nietypowych przygodach z Connorem w Assassin's Creed III. Grze pełnej błędów, bugów i baboli zaobserwowanych w trakcie zaledwie dwudniowej zabawy. Czy to aby dobrze wróży na przyszłość "czwórce"?
[UAKTUALNIENIE] FIFA 13 Edycja Ultimate – problem z pobraniem gry przez Origin
Aleksander Kaczmarek, 27 września 2012, 17:56
Przy okazji dzisiejszej premiery gry FIFA 13 koncern Electronic Arts zaliczył poważną wpadkę. Okazuje się, że wielu pecetowych graczy, którzy zdecydowali się na zakup edycji Ultimate w dystrybucji cyfrowej, nie może pobrać plików z platformy Origin. Wydawca wie o problemie, przeprasza i zapewnia, że zostanie on rozwiązany w możliwie najkrótszym czasie.
Wyłączono przeglądarkową wersję FIFA Ultimate Team po wykryciu exploita
Marcin Skierski, 20 września 2012, 13:55
Firma Electronic Arts wyłączyła przeglądarkową wersję trybu FIFA Ultimate Team po wykryciu exploita zaburzającego balans systemu ekonomicznego. Od 18 września na stronie internetowej EA Sports użytkownicy przepustki Season Pass do gry FIFA 13 mogli testować FIFA Ultimate Team.
Studio Vigil Games przeprasza za pecetową wersję gry Darksiders II
Grzegorz Ferenc, 20 sierpnia 2012, 08:40
Przedstawiciel studia Vigil Games, twórców gry Darksiders II, przeprosił na oficjalnym forum gry za liczne błędy i brak opcji konfiguracyjnych w pecetowym wydaniu tytułu. Ich przyczyną były rzekomo „nieoczekiwane zmiany pod koniec procesu deweloperskiego”.