Quantum Break - twórcy obiecują naprawienie wersji PC
Studio Remedy Entertainment podsumowało problemy pecetowej wersji gry Quantum Break. Oprócz obietnicy naprawienia problemów m.in. z płynnością wyświetlania obrazu, w tekście znalazły się także tymczasowe rozwiązania niektórych dolegliwości trapiących tę produkcję.
Quantum Break to z pewnością udana produkcja, powszechnie chwalona za fabułę i wpływ gracza na historię (w naszej recenzji konsolowego wydania wystawiliśmy jej ocenę 8,5/10). O ile jednak wersja na Xboksa One wypada bardzo dobrze, o tyle wydanie pecetowe spotkało się z chłodnym przyjęciem, dołączając do grona najbardziej niedopracowanych portów z konsol. Nie dziwi więc, że przedstawiciel studia Remedy Entertainment opublikował wiadomość na oficjalnym forum gry, w której omówił dotychczas zaraportowane problemy z Quantum Break na komputerach osobistych. Część z nich dotyczy problemów z płynnością wyświetlania obrazu, nad którymi twórcy pracują we współpracy z firmami AMD i Nvidia. Przedstawiciel tymczasowo zalecił korzystanie ze starszych wersji sterowników: 16.4.1 dla Radeonów oraz 362.00 dla układów z rodziny GeForce (należy pamiętać, że zmiana sterowników może wpłynąć na działanie innych aplikacji). Co się tyczy blokady liczby wyświetlanych klatek na sekundę, jak na razie nie zaoferowano konkretnego rozwiązania. Obiecano jedynie, że zostanie ona zdjęta w maju, kiedy to Microsoft pozwoli twórcom m.in. na zablokowanie synchronizacji pionowej. Natomiast rozczarują się gracze korzystający z kilku układów graficznych z obsługą DirectX 12 na jednej maszynie, jak również osoby liczące na zmianę sposobu renderowania grafiki (obecnie poprzez rekonstrukcję obrazu z niższej rozdzielczości) – Remedy nie planuje wprowadzać większych zmian do silnika graficznego Quantum Break.
W wiadomości wspomniano też o dodaniu opcji wyjścia z gry poprzez główne menu (na razie można to zrobić jedynie przy użyciu kombinacji Alt+F4), jak również problemach wspólnych dla wydań konsolowego i komputerowego: migającym oświetleniu czy też wadliwym zapamiętywaniu gry w chmurze. Ponadto gracze pecetowi otrzymają więcej opcji graficznych (takich jak możliwość wyłączenia opcji filmowej ziarnistości obrazu – film grain), zostaną też rozwiązane problemy z wyłączaniem się gry po jej uruchomieniu czy pobieraniem Quantum Break na komputery osobiste. Nie wiemy, niestety, kiedy dokładnie możemy spodziewać się wprowadzenia tych poprawek – twórcy wspomnieli jedynie, że tzw. Quantum Break Title Update (naprawiający m.in. wspomniane dolegliwości z wyświetlaniem grafiki) ukaże się „w najbliższym czasie”.
- Oficjalna strona gry Quantum Break
- Recenzja gry Quantum Break - dlaczego nie po polsku, Microsofcie?
- Recenzja gry Quantum Break na PC - konwersja do gruntownej poprawki