Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 kwietnia 2016, 11:00

Quantum Break - twórcy obiecują naprawienie wersji PC

Studio Remedy Entertainment podsumowało problemy pecetowej wersji gry Quantum Break. Oprócz obietnicy naprawienia problemów m.in. z płynnością wyświetlania obrazu, w tekście znalazły się także tymczasowe rozwiązania niektórych dolegliwości trapiących tę produkcję.

Póki co pecetowe Quantum Break nie ma szans na zapisanie się złotymi zgłoskami w historii gier wideo. - Quantum Break - twórcy obiecują naprawienie wersji PC - wiadomość - 2016-04-14
Póki co pecetowe Quantum Break nie ma szans na zapisanie się złotymi zgłoskami w historii gier wideo.

Quantum Break to z pewnością udana produkcja, powszechnie chwalona za fabułę i wpływ gracza na historię (w naszej recenzji konsolowego wydania wystawiliśmy jej ocenę 8,5/10). O ile jednak wersja na Xboksa One wypada bardzo dobrze, o tyle wydanie pecetowe spotkało się z chłodnym przyjęciem, dołączając do grona najbardziej niedopracowanych portów z konsol. Nie dziwi więc, że przedstawiciel studia Remedy Entertainment opublikował wiadomość na oficjalnym forum gry, w której omówił dotychczas zaraportowane problemy z Quantum Break na komputerach osobistych. Część z nich dotyczy problemów z płynnością wyświetlania obrazu, nad którymi twórcy pracują we współpracy z firmami AMD i Nvidia. Przedstawiciel tymczasowo zalecił korzystanie ze starszych wersji sterowników: 16.4.1 dla Radeonów oraz 362.00 dla układów z rodziny GeForce (należy pamiętać, że zmiana sterowników może wpłynąć na działanie innych aplikacji). Co się tyczy blokady liczby wyświetlanych klatek na sekundę, jak na razie nie zaoferowano konkretnego rozwiązania. Obiecano jedynie, że zostanie ona zdjęta w maju, kiedy to Microsoft pozwoli twórcom m.in. na zablokowanie synchronizacji pionowej. Natomiast rozczarują się gracze korzystający z kilku układów graficznych z obsługą DirectX 12 na jednej maszynie, jak również osoby liczące na zmianę sposobu renderowania grafiki (obecnie poprzez rekonstrukcję obrazu z niższej rozdzielczości) – Remedy nie planuje wprowadzać większych zmian do silnika graficznego Quantum Break.

W wiadomości wspomniano też o dodaniu opcji wyjścia z gry poprzez główne menu (na razie można to zrobić jedynie przy użyciu kombinacji Alt+F4), jak również problemach wspólnych dla wydań konsolowego i komputerowego: migającym oświetleniu czy też wadliwym zapamiętywaniu gry w chmurze. Ponadto gracze pecetowi otrzymają więcej opcji graficznych (takich jak możliwość wyłączenia opcji filmowej ziarnistości obrazu – film grain), zostaną też rozwiązane problemy z wyłączaniem się gry po jej uruchomieniu czy pobieraniem Quantum Break na komputery osobiste. Nie wiemy, niestety, kiedy dokładnie możemy spodziewać się wprowadzenia tych poprawek – twórcy wspomnieli jedynie, że tzw. Quantum Break Title Update (naprawiający m.in. wspomniane dolegliwości z wyświetlaniem grafiki) ukaże się „w najbliższym czasie”.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej