Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 września 2015, 09:14

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Quiet psuje pliki zapisu [news zaktualizowany]

Firma Konami poinformowała o błędzie w grze Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, w wyniku którego gra może przestać zapisywać stan gry po zaliczeniu dwóch misji z najemniczką Quiet.

AKTUALIZACJA #1: Firma Konami poinformowała, że omawiany bug zostanie naprawiony w kolejnym patchu, która ma pojawić się w bliżej nieokreślonej przyszłości. Na razie graczom musi wystarczyć alternatywne rozwiązanie, pozwalające na przejście problematycznych misji z Quiet: należy zmienić swoje godło na Butterfly Emblem oraz unikać osiągnięcia maksymalnego poziomu zaufania (Bond Level) u Quiet.

Jak dotąd nabywcy Metal Gear Solid V: The Phantom Pain nie mieli większych powodów do narzekań, pomijając tych, którzy zakupili pudełkową wersję gry na PC (zawierającą na płycie jedynie instalator platformy Steam). Gra okazała się tytułem wybitnym, dobrze działającym zarówno na PC, jak i konsolach obecnej generacji (PlayStation 4 i Xbox One). Niestety, jako że duża produkcja bez własnych problemów nie byłaby pełna, firma Konami poinformowała o dość poważnym bugu w grze. W komunikacie opublikowanym na Twitterze oraz oficjalnej stronie koncernu ostrzeżono, by nie wybierać Quiet jako towarzyszki w misjach 29 oraz 42, gdyż w efekcie gra może przestać zapisywać postępy gracza. A choć mowa tu raczej o możliwości niż gwarantowanym błędzie, może się to zdarzyć nawet jeśli przechodzi się te zadania po raz drugi.

W dwóch misjach taki skład może okazać się ryzykowny. - Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Quiet psuje pliki zapisu [news zaktualizowany] - wiadomość - 2015-09-11
W dwóch misjach taki skład może okazać się ryzykowny.

Problem występuje we wszystkich edycjach gry, wliczając w to wspomniane nextgeny, PC oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Wydawca zapewnił, że zespół już pracuje nad rozwiązaniem, trzeba więc wyczekiwać kolejnych informacji na ten temat.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain to piąta odsłona kultowego cyklu skradanek, rozpoczęta jeszcze w 1987 roku przez Hideo Kojimę. Seria charakteryzuje się dość specyficznym poczuciem humoru, sąsiadującym z motywami znacznie bardziej poważnymi, jeśli nie wręcz kontrowersyjnymi. „Piątka” zadebiutowała 1 września.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej