Fallout 4 na PC z patchem 1.2 blokuje mody
Firma Bethesda opublikowała patch 1.2 dla pecetowego wydania gry Fallout 4. Jeszcze w tym tygodniu łatka trafi na konsole, a oprócz naprawienia niektórych problemów nie pozwala ona na korzystanie z modów.
Wieści o poprawkach do gry Fallout 4 ciąg dalszy. Po serii beta patchy firma Bethesda opublikowała na Steamie pierwszą pełną łatkę do pecetowej wersji najnowszej odsłony postapokaliptycznej serii. Aktualizacja 1.2 zajmuje 218 MB i jeszcze w tym tygodniu ma zostać udostępniona dla posiadaczy konsol PlayStation 4 oraz Xbox One. Zmiany? Przede wszystkim ogólne poprawki związane z pamięcią i stabilnością, a do tego nowość w postaci możliwości mapowania przy użyciu klawiszy numerycznych, jak również rozwiązanie problemów z wydajnością w trakcie zwiedzania lokacji Corvega Assembly Plant. Naprawiono też niektóre zadania, jak choćby When Freedom Comes, a także blokowanie się gracza w terminalach i zamykanie się gry przy korzystaniu z szybkiego zapisu, gdy wskakujemy do wody.
By nie było za wesoło, najnowszy patch wprowadził jeden problem – po zainstalowaniu go nowa aplikacja startowa (launcher) nie pozwala na korzystanie z modów. Być może zostanie to naprawione w kolejnej poprawce, jednak póki co (oprócz zabawy z podmianą plików) pozostaje tymczasowe rozwiązanie, podane przez użytkownika Gameaholic z serwisu Nexusmods. Wymaga to zainstalowania aplikacji Nexus Mod Manager i uruchomienia jej przed grą, po czym zostajemy jeszcze w aplikacji startowej. W menadżerze modów odblokowujemy mody (launcher automatycznie je wyłącza) i gotowe. Czynności te trzeba powtórzyć przy każdorazowym uruchomieniu Fallouta 4.