autor: Kamil Zwijacz
Poważny błąd w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon - Geralt nie zdobywa doświadczenia
Gra Wiedźmin 3: Dziki Gon wciąż zawiera sporo błędów. Jednym z bardziej uciążliwych jest brak możliwości zdobywania doświadczenia w trakcie misji. Studio CD Projekt RED pracuje już nad rozwiązaniem problemu.
Od kilku dni jesteśmy zalewani kolejnymi informacjami związanymi z grą Wiedźmin 3: Dziki Gon. Raz przekazujemy dobre wieści (chociażby dzisiejsza o bardzo dobrym przyjęciu gry w Japonii), a raz złe. Tym razem mamy wiadomość niestety z tej drugiej kategorii. Okazało się bowiem, że gra zawiera dość poważny błąd, zauważony zarówno przez użytkowników pecetów, jak i konsol PlayStation 4. Bug sprawia, że Geralt nie zdobywa doświadczenia podczas wykonywania zadań głównych i pobocznych. Studio CD Projekt RED pracuje już nad rozwiązaniem tej kłopotliwej sytuacji.
Błąd jest o tyle irytujący, że nie pozwala graczom zdobywać doświadczenia za wykonywanie misji oznaczonych zielonym lub czerwonym kolorem, a to właśnie te zadania powinny być głównym źródłem doświadczenia dla Geralta (misje "białe", czyli mające znacznie niższe wymagania od aktualnego poziomu postaci, nigdy nie były wynagradzane punktami doświadczenia i jest to świadoma decyzja deweloperów). Z raportów użytkowników wynika, że wspomniany mankament dotyczy wielu, choć nie wszystkich questów. Warszawiacy zapowiedzieli na oficjalnym forum, że bug został już przez nich namierzony i już wkrótce powinien on zostać usunięty. Autorzy nie odpowiedzieli jednak na pytanie, czy fani mogą spodziewać się poprawnego przeliczenia "ikspeków" po instalacji ewentualnej łaty. Miłośnikom przygód Białego Wilka mocno na tym zależy, bo część z nich nie chce kontynuować rozgrywki, zanim problem nie zostanie ostatecznie wyeliminowany. Wygląda więc na to, że musimy się uzbroić w cierpliwość i poczekać na dalszy rozwój wypadków.
Wiedźmin 3: Dziki Gon zadebiutował 19 maja na konsolach Xbox One, PlayStation 4 i komputerach PC. Tytuł został bardzo ciepło przyjęty przez media i graczy. W ramach pre-orderów sprzedano 1,5 mln sztuk, a po debiucie projekt wkroczył na pierwsze miejsce najpopularniejszych gier w Wielkiej Brytanii, sklepie Steam oraz wspomnianej już Japonii. Dokładne dane dotyczące wyników sprzedaży nie są jednak znane.