autor: Michał Kułakowski
Spintires – wydawca i deweloper zaprzeczają plotkom o sabotażu gry
Wydawca oraz deweloper symulatora samochodów ciężarowych Spintires zaprzeczają wczorajszym plotkom o celowym sabotażu gry. Przyczyną problemów, które dotykają właścicieli tytułu, mają być błędnie działające zabezpieczenia antypirackie.
Nawet jeżeli nie mieliśmy do czynienia z celowym sabotażem Spintires, sprawa po raz kolejny pokazała jak słaba jest komunikacja pomiędzy deweloperem oraz wydawcą gry
Wczoraj informowaliśmy o poważnych problemach związanych z grą Spintires, które pojawiły się znienacka i kompletnie uniemożliwiają normalną zabawę. Część fanów gry, która przyjrzała się kodowi tytułu, uznała, że bugi zostały celowo wprowadzone przez dewelopera gry, Pavela Zagrebelnego. Twórca od ponad roku spiera się ze swoim wydawcą, angielską firmą Oovee, o ponoć zaległe mu pieniądze. Zaistniało więc podejrzenie, że w ostatnim akcie desperacji sabotuje on własne dzieło, zwracając uwagę na nierozstrzygnięty konflikt z partnerem biznesowym. Błędy w Spintires były na tyle poważne, że wstrzymano nawet sprzedaż produkcji na Steamie. Dziś poznaliśmy natomiast oficjalne stanowisko Oovee i Zagrebelnego. Obie strony zgodnie zaprzeczają dotychczasowym przypuszczeniom.
Wydawca i deweloper potwierdzają istnienie błędów, o których wspominają gracze, ale ich przyczyną mają być wadliwie działające zabezpieczenia antypirackie. W oświadczeniu Oovee znajdujemy zapewnienia o tym, że firma współpracuje w tej chwili z twórcą tak, by łatka zaradzająca bugom została udostępniona jak najszybciej. Nieco inny pogląd na sytuację ma Zagrebelny. W wypowiedzi dla serwisu Gamasutra twierdzi, że przygotował poprawkę jakiś czas temu, ale z niewiadomych mu przyczyn nie została ona jeszcze opublikowana, co leży bezpośrednio w kompetencjach wydawcy. Autor podkreślił także, że przez myśl nie przeszłoby mu sabotowanie własnego dzieła. Działanie takie uderzyłoby bowiem najbardziej w fanów, na których mu zależy.
Spintires to wyjątkowo popularny symulator jazdy pojazdami ciężarowymi po rosyjskich i błotnistych bezdrożach, który powstał dzięki zbiórce pieniędzy w serwisie Kickstarter. Tytuł zadebiutował w połowie 2014 roku i okazał się ogromnym sukcesem. Jedną z przyczyn tego powodzenia był unikalny silnik fizyczny, realistycznie przedstawiający stopniową erozję dróg oraz jej wpływ na przyczepność kół.