autor: Maciej Kowalczyk
No Man's Sky – problemy techniczne wersji na PC
Po wielu latach oczekiwania, No Man's Sky w końcu zadebiutował na komputerach osobistych. Premiera nie obyła się jednak bez nieprzyjemnych niespodzianek – użytkownicy platformy Steam wystawili grze tysiące negatywnych recenzji, a wszystko przez problemy z płynnością i słabą optymalizację PC-towego portu.
Kolejna premiera gry na komputerach osobistych… i niestety kolejna klęska dotycząca optymalizacji portu na Steamie. Nie tak dawno informowaliśmy Was bowiem o kłopotach technicznych PC-towej wersji Batman: The Telltale Games Series. Historia lubi się powtarzać, choć tym razem mamy do czynienia z jedną z najbardziej oczekiwanych produkcji ostatnich lat – No Man's Sky. W chwili pisania wiadomości, użytkownicy platformy firmy Valve wystawili jej 8 543 negatywnych recenzji (ponad 45% wszystkich ocen), w których narzekają głównie na problemy z płynnością i słabą optymalizację.
Najczęściej pojawiające się zarzuty wobec PC-towego No Man's Sky to duże spadki płynności na komputerach, które bez problemu są w stanie obsłużyć nowego Dooma czy Wiedźmina 3 na najwyższych ustawieniach graficznych. Choć w minimalnych wymaganiach sprzętowych widnieje GeForce GTX 480, to są również recenzje, w których posiadacze dużo lepszego GTX 980 narzekali na animację w 10 klatkach na sekundę. Prawdziwą plagą zdaje się być jednak zwyczajny brak możliwości uruchomienia produkcji – No Man’s Sky zawiesza się na ekranie startowym i wiele osób nie jest w stanie przejść nawet do menu gry.
Niestety, sytuacja w przypadku No Man's Sky wydaje się o wiele poważniejsza niż przy wspomnianym wyżej Batman: The Telltale Games Series (tytuł od Telltale zebrał „jedynie” 30% negatywnych ocen w dniu premiery na PC). Przy grze od Hello Games, niemal połowa recenzentów na Steamie zdaje się mieć problemy techniczne, a całości nie pomaga wysoka cena, która może skłaniać graczy do skorzystania ze zwrotu pieniędzy. Doszło nawet do tego, że jedną z najpopularniejszych pozytywnych recenzji No Man's Sky jest ta, w której gracz napisał: „Opcja zwrotu pieniędzy działa poprawnie!”.
Miejmy nadzieję, że deweloperzy ze studia Hello Games szybko przygotują stosowną łatkę, naprawiającą błędy obecnej wersji No Man's Sky na PC (i oby nie nastąpiło to w momencie, gdy większość egzemplarzy zostanie zwrócona). Na chwilę obecną, wszystko wskazuje na to, że niezwykle ambitny projekt może zostać pogrzebany przez brak optymalizacji i problemy techniczne.
No Man's Sky to utrzymana w stylistyce science fiction, sandboksowa gra akcji. Za jej stworzenie odpowiada niezależna firma Hello Games, znana z popularnego cyklu zręcznościówek Joe Danger. W grze mamy możliwość eksploracji kosmosu za sterami statku kosmicznego oraz odkrywania niezbadanych planet. No Man's Sky charakteryzuje się olbrzymim otwartym światem, wykorzystującym system proceduralnego generowania świata. Jest on odpowiedzialny za praktycznie każdy element gry – od roślin i zwierząt zamieszkujących każdą z planet, po ogromne galaktyki i konstelacje. Produkcja zadebiutowała na PC oraz PlayStation 4.
- Oficjalna strona internetowa gry No Man's Sky
- Zapowiedź No Man's Sky – największy sandbox jaki widział Wszechświat