Silnik Lumberyard przyczyną kiepskiej sytuacji w dziale gier Amazonu
Źle się dzieje w Amazon Game Studios. Zwolniono kilkudziesięciu pracowników i skasowano niezapowiedziane projekty. Jedną z głównych przyczyn tych kłopotów ma być silnik Lumberyard (opracowany na bazie CryEngine).
Firma Amazon miała ambitne plany wejścia na rynek producentów gier, ale na razie nic sensownego z tego nie wynikło. Okazuje się, że jedną z głównych przeszkód w osiągnięciu sukcesu jest silnik Lumberyard.
Technologia ta powstała na fundamentach CryEngine studia Crytek. Dział gier Amazonu spędził ostatnich kilka lat na ulepszaniu i rozwijaniu tej technologii, ale, według anonimowych źródeł serwisu Wall Street Journal, nadal słabo sprawdza się ona w dużych sieciowych produkcjach. Problemem jest także fakt, że wiele elementów wciąż jest dopiero implementowanych. Jak to określił jeden z deweloperów, tworzenie produkcji na Lumberyard Engine przypomina jazdę pociągiem po trasie, na której dopiero kładzione są tory.
Kłopoty Amazonu najlepiej obrazuje fakt, że w zeszłym tygodniu firma niechętnie potwierdziła plotki o planach zwolnienia kilkudziesięciu osób zatrudnionych w dziale gier. Równocześnie skasowano również kilka niezapowiedzianych wcześniej produkcji.
- Deweloper gry: Amazon Game Studios
- Wydawca: Amazon
- Gatunek: MMORPG
- Platforma: PC
Przypomnijmy, że w 2016 r. Amazon zapowiedział trzy gry - Breakaway, Crucible oraz New World. Pierwszy z tych projektów został porzucony w ubiegłym roku, a o Crucible od dawna jest cicho. Komentując wspomnianą redukcję zatrudnienia, firma stwierdziła, że chce się skoncentrować na New World. Alfa-testy tego MMORPG dobiegły końca na początku tego miesiąca i na razie nie podano terminu bety.
Kłopoty z dostosowaniem istniejących technologii do dużych sieciowych produkcji nie są niczym nowym w tej branży. Podobne problemy miało studio BioWare, tworząc Anthem na silniku Frostbite.