Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 czerwca 2019, 11:49

autor: Adrian Werner

Silnik Lumberyard przyczyną kiepskiej sytuacji w dziale gier Amazonu

Źle się dzieje w Amazon Game Studios. Zwolniono kilkudziesięciu pracowników i skasowano niezapowiedziane projekty. Jedną z głównych przyczyn tych kłopotów ma być silnik Lumberyard (opracowany na bazie CryEngine).

Amazon pracuje obecnie m.in. nad grą MMORPG New World. - Silnik Lumberyard przyczyną kiepskiej sytuacji w dziale gier Amazonu - wiadomość - 2019-06-18
Amazon pracuje obecnie m.in. nad grą MMORPG New World.

Firma Amazon miała ambitne plany wejścia na rynek producentów gier, ale na razie nic sensownego z tego nie wynikło. Okazuje się, że jedną z głównych przeszkód w osiągnięciu sukcesu jest silnik Lumberyard.

Technologia ta powstała na fundamentach CryEngine studia Crytek. Dział gier Amazonu spędził ostatnich kilka lat na ulepszaniu i rozwijaniu tej technologii, ale, według anonimowych źródeł serwisu Wall Street Journal, nadal słabo sprawdza się ona w dużych sieciowych produkcjach. Problemem jest także fakt, że wiele elementów wciąż jest dopiero implementowanych. Jak to określił jeden z deweloperów, tworzenie produkcji na Lumberyard Engine przypomina jazdę pociągiem po trasie, na której dopiero kładzione są tory.

Kłopoty Amazonu najlepiej obrazuje fakt, że w zeszłym tygodniu firma niechętnie potwierdziła plotki o planach zwolnienia kilkudziesięciu osób zatrudnionych w dziale gier. Równocześnie skasowano również kilka niezapowiedzianych wcześniej produkcji.

Breakaway skasowano w zeszłym roku. - Silnik Lumberyard przyczyną kiepskiej sytuacji w dziale gier Amazonu - wiadomość - 2019-06-18
Breakaway skasowano w zeszłym roku.
NEW WORLD W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Amazon Game Studios
  2. Wydawca: Amazon
  3. Gatunek: MMORPG
  4. Platforma: PC

Przypomnijmy, że w 2016 r. Amazon zapowiedział trzy gry - Breakaway, Crucible oraz New World. Pierwszy z tych projektów został porzucony w ubiegłym roku, a o Crucible od dawna jest cicho. Komentując wspomnianą redukcję zatrudnienia, firma stwierdziła, że chce się skoncentrować na New World. Alfa-testy tego MMORPG dobiegły końca na początku tego miesiąca i na razie nie podano terminu bety.

Kłopoty z dostosowaniem istniejących technologii do dużych sieciowych produkcji nie są niczym nowym w tej branży. Podobne problemy miało studio BioWare, tworząc Anthem na silniku Frostbite.

  1. Oficjalna strona Amazon Game Studios

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej