1. sezon New World: Aeternum naprawia znienawidzoną mechanikę, z jednym wyjątkiem
New World: Aeternum wprowadza ważne zmiany w pierwszym sezonie, ale niesławny garłacz musi jeszcze poczekać na faktyczne poprawki.
Aktualizacja (15 października, godz. 21:20)
Od momentu, w którym powstała ta wiadomość, New World: Aeternum ustanowiło ok. dwukrotnie lepszy wynik aktywności na Steamie. W chwili, gdy piszę te słowa, w stare-nowe MMORPG studia Amazon Games gra jednocześnie 58 958 osób (do rekordu sprzed 3 lat – 913 634 graczy naraz – droga wciąż jest jednak bardzo daleka). Ponadto przy 80 negatywnych recenzjach od użytkowników platformy firmy Valve otrzymało ono dziś 163 pozytywne opinie.
Oryginalna wiadomość (15 października, godz. 14:38)
Dziś w nocy ruszył pierwszy sezon New World: Aeternum (gra dostępna w polskiej wersji językowej kosztuje na PC i konsolach 236 zł). Odmienione MMORPG firmy Amazon doczeka się sporych zmian w Sezonie Szans (Season of Opportunity), z których część można było przetestować w trakcie wrześniowych beta-testów.
Jedna z poprawek, której domagali się gracze, a która wreszcie została zaimplementowana, dotyczy systemu automatycznego celowania (lock-in). Od teraz nie przełącza się on od razu na kolejnego przeciwnika po wyeliminowaniu poprzedniego celu w walkach z innymi graczami, a do tego łatwiej stracić wroga z oczu i przerwać „blokadę celownika”. Ten element wyjątkowo irytował użytkowników w potyczkach PvP.
Niestety nie wszystkie pożądane przez fanów poprawki trafiły do gry, także te powiązane z blokadą celu. Garłacz (Blunderbuss) nadal zawsze trafia wroga, dlatego tymczasowo zdecydowano się zmniejszyć zadawane przez niego obrażenia. Twórcy pracują już nad faktycznym rozwiązaniem tego problemu, ale najwyraźniej gracze będą jeszcze musieli poczekać na stosowny hotfix.
Do tego dochodzą m.in. nowa strefa PvP, rajd, artefakty, nagrody sezonowe i sporo pomniejszych zmian. Gracze podejrzewają, że oficjalna lista nie uwzględnia wszystkich modyfikacji gry. Amazon Games to bowiem jedno z tych studiów, które znane jest z „widmowych” poprawek, nieuwzględnionych w tzw. patch notes. Zobaczymy, czy tak było i tym razem.
Na razie premiera pierwszego sezonu New World: Aeternum okazała się sporym sukcesem, przyciągając jednocześnie ponad 24 tysiące graczy (via SteamDB). Co prawda to wciąż wynik znacznie gorszy niż rekordy „starego” New World, ale w grze nie bawiło się tyle osób od stycznia 2024 roku.