autor: Bartosz Krawcewicz
Axiom Verge z Epic Store nie dało się przejść przez brak pliku „Steam”
Usuwając biblioteki steamowe ze swojego dzieła, twórca Axiom Verge trochę za bardzo się rozpędził i usunął plik niezbędny do poprawnego działania gry. Wszystko dlatego, że jego nazwa brzmiała identycznie jak nazwa sklepu prowadzonego przez Valve.
Graczy, którzy pobrali wczoraj Axiom Verge z Epic Games Store (tytuł dostępny jest za darmo przez najbliższe dwa tygodnie) czekała niemiła niespodzianka. Gry nie dało się ukończyć – próba załadowania jednego z poziomów za każdym razem kończyła się wyrzuceniem użytkownika do pulpitu. Jak się okazało, winę za to ponosił plik Steam.xnb... a właściwie jego brak. Tom Happ, twórca produkcji, wytłumaczył całą sytuację na Twitterze.
Dla wszystkich, którym brakuje pliku Steam.xnb z Epic Store, przejdźcie proszę do Axiom Verge w bibliotece gier, kliknijcie ikonę koła zębatego, wybierzcie „Zweryfikuj”, a na koniec potwierdźcie aktualizację.
Myślałem, że skoro to Epic, to nie powinienem zamieszczać w grze żadnych bibliotek od Valve. Z tego powodu wykluczyłem wszystkie pliki ze „Steam” w nazwie... ups.
Steam.xnb to klip dźwiękowy, który odtwarza się w momencie wypuszczania pary (ang. steam) przez rury znajdujące się na poziomie, którego nie dało się załadować. Błąd został naprawiony i Axiom Verge da się już ukończyć bez względu na to, z jakiego źródła pochodzi gra. Przed uruchomieniem tytułu powinniśmy się jednak upewnić, czy produkcja jest zaktualizowana do najnowszej wersji.