Sea of Thieves - milion graczy w 24 godziny i problemy techniczne
W ciągu pierwszych 24 godzin od premiery w Sea of Thieves zagrało milion graczy. To 3-4 razy więcej niż podczas którychkolwiek beta-testów tytułu. Ponadto studio Rare zabrało głos w sprawie błędów nękających produkcję i ogłosiło trzy przerwy techniczne, podczas których nie będzie można uruchomić gry.
W ubiegły wtorek doczekaliśmy się debiutu Sea of Thieves, czyli sieciowej gry akcji, która pozwala na wcielenie się w piratów i żeglowanie w poszukiwaniu skarbów oraz przygód. Dzięki ciekawej tematyce i porywającemu klimatowi, który można było poczuć już podczas kilku tur beta-testów, zdobyła ona zainteresowanie sporej części miłośników morskich opowieści. Jeśli dodamy do tego możliwość darmowego wypróbowania tytułu dzięki dwutygodniowemu trialowi usługi Xbox Game Pass, otrzymamy przepis na premierowy sukces. I faktycznie, w pierwsze 24 godziny od pojawienia się na rynku w Sea of Thieves zagrało milion osób. To 3-4 razy więcej, niż podczas którychkolwiek beta-testów gry. Całkiem niezły wynik, jak na zupełnie nową markę.
Niestety, tak duże zainteresowanie Sea of Thieves spowodowało pewne problemy z serwerami. Jak zauważyli twórcy tytułu ze studia Rare, w szczytowych okresach (między 10:00 a 15:00 czasu polskiego) gracze mogą mieć kłopoty z logowaniem się lub odbieraniem nagród za wykonane misje. Błędy te można w pewien sposób obejść (na przykład przyłączyć się do załogi, która już wyruszyła na przygodę w pierwszym przypadku, lub cierpliwe czekać, aż gra zanotuje nasze wynagrodzenie w drugim), lecz bez wątpienia stanowią one spore utrapienie. Problemy te mają zostać naprawione podczas trzech zaplanowanych przerw konserwacyjnych, gdy nie będzie można przez trzy godziny uruchomić tytułu. Pierwsza z nich odbędzie się dziś, druga w sobotę, a trzecia w przyszły wtorek (między 10:00 a 13:00 czasu polskiego).
Ponadto studio Rare odniosło się do kilku innych problemów nękających Sea of Thieves w pierwszych dniach od debiutu. Mowa tu między innymi o kłopotach z działaniem gry na Xboksie One, opóźnionym zaliczaniu kolejnych osiągnięć oraz znikających przedmiotach. Wymienione błędy mają zostać wyeliminowane w kolejnej aktualizacji, która pojawi się na początku przyszłego tygodnia.
Sea of Thieves jest dostępne wyłącznie na Xboksie One oraz PC z systemem Windows 10. Tytuł umożliwia wspólną zabawę między graczami korzystającymi z tych platform. Niestety, produkcja nie posiada polskiej wersji językowej.