Zawieszenie broni w Helldivers 2. Błąd Wojny Galaktycznej dał graczom wielkie zwycięstwo
Aktualizacja Automatów dała graczom Helldivers 2 czas na odbicie trzech planet w szokującym tempie.

Wojna Galaktyczna w Helldivers 2 została przerwana po spektakularnej ofensywie Demokracji – oraz najwyraźniej zbugowanej aktualizacji systemów Automatów.
Jeśli zagraliście w tę popularną kooperacyjną strzelankę przed pojawieniem się oficjalnego ogłoszenia studia Arrowhead, mogliście zauważyć, że „piekłonurkowie” nagle stali się niewyobrażalnie skuteczni w wyzwalaniu i obronie planet. Dość powiedzieć, że w pewnym momencie dało się zauważyć planety, których wskaźnik obrony rósł o 20-30%, a nawet ponad 60% na godzinę (via serwis Reddit). Zwykle ten współczynnik nie przekracza kilku procent, MOŻE kilkunastu w przypadku największych mobilizacji.
Mieliśmy też Bekvam III, które niemal natychmiast po wyzwoleniu zostało zaatakowane przez siły Automatów, ku irytacji fanów pomstujących na boga wojny Joela. Inna sprawa, że planeta została błyskawicznie obroniona przez helldiversów.
Aktualizacja botów i wielki sukces Demokracji
Jak wytłumaczyło dowództwo Super Ziemi, ten sukces w walce z „socjalizmem” wynikał z trwającej aktualizacji systemu botów, który tymczasowo znacznie zmniejszył ich potencjał bojowy. W bardziej przyziemnym tłumaczeniu: zespół Arrowhead Game Studios uaktualnił swój „backend” (czyli, w największym skrócie, systemy działające w tle), co spowodowało bug z absurdalnym wzrostem wskaźnika wyzwolenia planet.
Dobra wiadomość jest taka, że twórcy nie cofną żadnej ze „szkód” wywołanych przez ten bug. Przynajmniej nie bezpośrednio – niewykluczone, że Joel ma już w zanadrzu niemiłą niespodziankę dla sił Demokracji. Niemniej raczej nie ma co się martwić o niewykonanie przez graczy ostatniego Ważnego rozkazu (Major Order).
Niestety, faktem jest, że ten błąd szkodzi rozgrywce. Stąd decyzja o bezterminowym wstrzymaniu Wojny Galaktycznej. Gracze nadal mogą walczyć na planetach, ale ich działania nie wpłyną na sytuację na froncie.
Oczywiście to zła wiadomość dla Super Ziemi, ale fani przyjęli całą sytuację z humorem. Wielu zastanawiało się, na co postawią gracze, którzy znów zostali postawieni przed wyborem: miny albo cywile. Jak się okazało, helldiversom udało się osiągnąć 200% normy, a przy okazji dostali wolne. Aczkolwiek doniesienia o brataniu się z botami na czas tego de facto zawieszenia broni z miejsca przykuły uwagę oficerów Demokracji.