Gracze Helldivers 2 narzekają na obecny stan gry. Deweloperzy odnoszą się do krytyki licznych błędów, w tym gorszej wydajności
Optymalizacja Helldivers 2 pozostawia wiele do życzenia w ostatnich tygodniach, a do tego grę dręczy sporo błędów. Deweloperzy są tego świadomi, a pierwsze poprawki są w drodze.

Helldivers 2 nie domaga optymalizacją po ostatnich zmianach, ale twórcy pracują już nad wieloma zmianami.
Jakiś czas temu zespół Arrowhead Game Studios podniósł wymagania sprzętowe swojej gry, ku irytacji części graczy. Co jednak sfrustrowało więcej osób, to że niewiele później drugie Helldivers zaczęło działać gorzej nawet na wystarczająco mocnym sprzęcie. Osoby, które dotychczas bez problemu grały w 60 klatkach na sekundę, teraz nierzadko spadają poniżej 40 fps-ów.
To jednak tylko czubek góry lodowej, co dobitnie pokazuje popularny wpis w serwisie Reddit. W ostatnich tygodniach nasiliły się problemy z desynchornizacją rozgrywki („duchy” graczy biegające z dala od ich tagów to teraz chleb powszedni), zepsucie niektórych celów misji (zwłaszcza tych wymagających przemieszczenia), zabawnie popsute modele ubitych wrogów, utykanie pod terenem – lista zarzutów jest spora i wiele z tych błędów faktycznie może popsuć przyjemność z gry.
Helldivers 2 wydajne jak dawniej i bez bugów
Do części tych zarzutów odniósł się dyrektor produkcji Helldivers 2 (via Reddit). Deweloperzy też są sfrustrowani wciąż obecnymi błędami, z których część zostanie naprawiona w następnej aktualizacji (w tym zepsuty antyaliliasing i animacja podnoszenia próbek). Inne zajmą twórcom więcej czasu.
Z kolei kwestię optymalizacji poruszył Shams Jorjani (via Discord / VG247). Studio Arrowhead jest świadome, że „wydajność nie jest dobra”, uważnie przygląda się sytuacji i „w niezbyt odległej przyszłości” podzieli się szczegółami. Na razie zespół prosi o cierpliwość i liczy, że uda się przywrócić „dotychczasową” wydajność.
Po części te problemy to efekt dodawania kolejnych nowości, czy to w samej rozgrywce, czy też w kodzie HD 2.