wydajność / płynność animacji - sprzęt i technologie
Czy GTA 6 na PS5 Pro będzie działać w 4K/60? Ekspert Digital Foundry udziela wyczerpującej odpowiedzi
Jakub Błażewicz, 12 września 2024, 10:21
Redaktor techniczny Digital Foundry nie daje większych szans na uruchomienie GTA 6 w 60 fps i rozdzielczości 4K na PS5 Pro.
Kolejne gry na PC ze wzrostem liczby klatek na sekundę. Hit Naughty Dog i inne tytuły z obsługą technologii AMD
Kamil Kleszyk, 1 marca 2024, 15:39
Do gier obsługujących technologię FSR 3 firmy AMD dołączyły RoboCop: Rogue City oraz Remnant 2. „Wkrótce” lista powiększy się jeszcze o The Last of Us Part I.
„Wzrost wydajności jest szalony”. Starfield z płynniejszą animacją na PC dzięki wsparciu FSR 3
Marcin Przała, 21 lutego 2024, 11:13
Starfield otrzymał nową, niewielką łatkę, która wprowadziła do gry wyczekiwaną opcję FSR 3 oraz naprawiła kilka błędów. Aktualizacja jest dostępna wyłącznie na PC.
Fani Dragon's Dogma 2 mogą odetchnąć z ulgą. Reżyser RPG akcji ma dobre wieści o wydajności gry
Marcin Przała, 14 lutego 2024, 20:37
Reżyser Dragon's Dogma II zdementował plotki, jakoby produkcja Capcomu miała działać maksymalnie w 30 klatkach na sekundę – co prawdopodobnie tyczy się również konsol obecnej generacji, za sprawą obecności w grze technologii VRR.
Najgorsze porty PC 2023 roku według Digital Foundry to głównie gry EA
Jakub Błażewicz, 29 grudnia 2023, 17:33
Problemy techniczne w 2023 roku nie ominęły portów gier na pecety. Oto najgorsze konwersje PC według Digital Foundry.
Apple broni 8 GB RAM-u, porównuje je do 16 GB na PC z Windowsem
Arkadiusz Strzała, 9 listopada 2023, 13:32
Bob Borcher, wiceprezes ds. globalnego marketingu w Apple, twierdzi, że 8 GB RAM w najtańszej konfiguracji MacBooka wystarczy do wymagających zadań. Tymczasem na PC 16 GB to obecnie standard. Czy faktycznie gigabajt gigabajtowi nie jest równy?
Zbliża się przełom w optymalizacji Baldur's Gate 3? Szef Larian Studios pokazał obiecujące wykresy
Jakub Błażewicz, 8 listopada 2023, 18:00
Swen Vincke z Larian Studios pochwalił się sukcesem inżynierów, który ma być kluczem do osiągnięcia przełomu w kwestii optymalizacji Baldur's Gate 3.
Twórcy Lords of the Fallen uprzedzają, że jedna z wersji gry na starcie będzie działała gorzej niż pozostałe
Hubert Śledziewski, 12 października 2023, 20:05
Jeśli zamierzasz grać na premierę w nowe Lords of the Fallen na Xboxie Series X bądź S, miej na uwadze, że wydajność tej wersji pozostawia wiele do życzenia. Twórcy pracują nad aktualizacją.
Jaki wpływ ma ilość pamięci RAM na wydajność w grach wideo? Okazuje się, że bardzo duży
Michał Zegar, 5 października 2023, 20:16
Corsair zaprezentował testy wydajności poszczególnych konfiguracji RAM w grach. Jak się okazuje, szybsze kości mogą zapewnić nawet kilkudziesięcioprocentowy wzrost klatek na sekundę, a większa pojemność często skutkuje poprawą stabilności obrazu.
Twórcy Frostpunka 2 zachwalają AMD FSR 3
Michał Zegar, 4 października 2023, 20:00
Polskie 11 bit studios zachwala łatwość implementacji technologii AMD FidelityFX Super Resolution 3 w swojej nadchodzącej grze Frostpunk 2. Według deweloperów świetnie sprawdzi się ona podczas przelotów kamery nad zatłoczonym miastem.
Red Dead Redemption od teraz z trybem 60 fps na PS5
Hubert Śledziewski, 4 października 2023, 15:27
W Red Dead Redemption wreszcie można zagrać w 60 klatkach na sekundę. Haczyk tkwi w tym, że tylko na PS5 – przynajmniej na razie.
AC Mirage to optymalizacyjny cud, gra „pójdzie” też na starszych sprzętach
Konrad Sarzyński, 4 października 2023, 13:03
Ten rok to były ciężkie premiery dla ludzi grających na nieco starszym lub słabszym sprzęcie. Kolejne tytuły zaliczały wpadki z optymalizacją, czy raczej jej brakiem. Na szczęście Assassin's Creed: Mirage pokazuje, że nie musi to być norma.
Fani gier o budowaniu mają obawy o optymalizację Cities: Skylines 2 po ostatnich nerwowych ruchach Paradoxu
Adrian Werner, 29 września 2023, 12:29
Niedawne doniesienia związane z Cities: Skylines 2 sprawiły, że gracze zaczęli obawiać się, iż gra będzie pozostawiała dużo do życzenia pod względem optymalizacji.
Czy Starfield nie wyciągnąłby 60 klatek na konsolach? Eksperyment Digital Foundry daje odpowiedź
Hubert Śledziewski, 8 września 2023, 21:15
Czy gdyby Starfield pozwalał na grę w ponad 30 klatkach na sekundę na Xboxach, byłoby to nieakceptowalne doświadczenie? Test serwisu Digital Foundry udowadnia, że nic z tych rzeczy.
Jak bardzo można naprawić wydajność w GTA 4 - nowy film dobrze to pokazuje
Adrian Werner, 14 sierpnia 2023, 12:57
W sieci pojawił się ciekawy materiał wideo pokazujący, jak mocno można ulepszyć wydajność GTA 4 na PC za pomocą fanowskiego projektu DVX.
Czy da się grać w Baldur's Gate 3 poniżej minimalnych wymagań sprzętowych? Sprawdziliśmy to
Filip Węgrzyn, 8 sierpnia 2023, 18:11
Patrzysz na premiery najnowszych gier i ze smutkiem spoglądasz na swój wiekowy komputer, ponieważ nie zagrasz na nim np. w świeżutkiego Baldur's Gate 3? Być może to wcale nie będzie problem, bo jak wynika z przeprowadzonego przeze mnie eksperymentu, produkcja studia Larian może działać bez większych zgrzytów na PC poniżej minimalnych wymagań sprzętowych.
Gry na PC nie działają jak powinny, twórcy wskazują przyczyny problematycznych portów
Adrian Werner, 20 czerwca 2023, 11:27
W sieci pojawił się ciekawy artykuł, w którym deweloperzy wytłumaczyli powody niskiej jakości wielu tegorocznych konwersji gier na PC oraz metody, jakie można wykorzystać, aby tego uniknąć.
Deweloper z obozu Sony broni Starfielda w 30 klatkach
Hubert Śledziewski, 13 czerwca 2023, 18:42
Jeden z twórców God of War: Ragnarok broni decyzji Bethesdy o ograniczeniu do 30 liczby klatek na sekundę w Starfieldzie na Xboxach. „To wybór” – przekonuje deweloper.
Starfield w 30 klatkach na konsolach, Todd Howard potwierdza wydajność i liczbę fps
Adrian Werner, 12 czerwca 2023, 07:59
Starfield wyraźnie wypiękniał od zeszłorocznej prezentacji. Cena za to może jednak być trudna do zaakceptowania przez wielu graczy konsolowych.
A Plague Tale Requiem dostało nowy tryb graficzny na PS5 i Xbox Series X
Kamil Kleszyk, 10 maja 2023, 13:58
Gra A Plague Tale: Requiem otrzymała aktualizację, która umożliwia rozgrywkę w 60 klatkach na sekundę na wybranych konsolach.
Star Wars Jedi: Survivor z większą liczbą fps-ów dzięki DLSS 3 Mod
Kamil Kleszyk, 2 maja 2023, 11:22
Podczas gdy Respawn Entertainment pracuje nad kolejnymi aktualizacjami do Star Wars Jedi: Survivor, gracze wypuszczają modyfikacje poprawiające działanie gry.
Redfall nie pójdzie w 60 fps na konsolach w dniu premiery; w sieci wrze
Hubert Śledziewski, 12 kwietnia 2023, 17:18
W dniu premiery Redfall nie będzie działał w 60 klatkach na sekundę na konsolach Xbox. Gracze są zniesmaczeni.
Atomic Heart ma wyciągnąć 60 fps w 4K na PS5 i Xbox Series X
Michał Ciężadlik, 16 stycznia 2023, 17:38
Według deweloperów ze studia Mundfish, Atomic Heart na konsolach obecnej generacji ma radzić sobie świetnie – obiecano nam 60 klatek na sekundę w 4K.
Hogwarts Legacy celuje w 60 fps na konsolach, opcje graficzne wyjaśnione
Jakub Błażewicz, 13 stycznia 2023, 14:36
Dziedzictwo Hogwartu na konsolach PS5 i XSX/S pozwoli wybrać między wieloma trybami graficznymi, a w trybie wydajności twórcy celują w 60 fps.
Utnij liczbę fps, zaoszczędź energię - Microsoft myśli o walce z kryzysem
Jakub Błażewicz, 7 listopada 2022, 21:14
Microsoft rozważa funkcje, które pozwolą graczom zmniejszyć zużycie energii w trakcie grania. Oczywiście kosztem rozdzielczości, liczby fps i ustawień graficznych.
PS5 i Xbox Series X nie udźwigną Gotham Knights w 60 fps; winny co-op
Kamil Kleszyk, 15 października 2022, 14:08
Już tylko dni dzielą nas od premiery Gotham Knights. Niestety posiadacze konsol PS5 i Xbox Series X mogą czuć się rozczarowani, bowiem ich sprzęt obsłuży grę w zaledwie 30 klatkach na sekundę. Winien jest m.in. tryb kooperacji.
Jak zwiększyć fps w Star Citizen i poprawić wydajność?
Przemysław Dygas, 12 lipca 2022, 13:51
Star Citizen to produkcja o sporych wymaganiach. Tutaj dowiecie się, jak sprawić, by działała wydajniej. Wszystko dzięki kilku prostym krokom.
Elex 2 wreszcie powinien działać w 60 fps na konsolach
Hubert Śledziewski, 13 maja 2022, 17:00
Elex 2 otrzymał patch 1.05 na konsolach PlayStation i Xbox. Oprócz wielu poprawek aktualizacja wprowadza tryb wydajności, pozwalający na granie w rozdzielczości 1080p i – w domyśle – 60 klatkach na sekundę.
Nowy patent EA: matchmaking na podstawie części komputera
Michał Zegar, 9 maja 2022, 22:20
Firma Electronic Arts opatentowała nowy system matchmakingu w PC-towych grach sieciowych. Ten miałby brać pod uwagę także wydajność komputera i dopasowywać innych graczy na bazie tego kryterium.
Elden Ring otrzymało łatkę poprawiającą wydajność
Jakub Błażewicz, 2 marca 2022, 19:25
Nowy patch do Elden Ring nie jest duży, ale usuwa garść błędów, wliczając w to usterkę z niewykorzystywaniem przez grę karty graficznej.
Problemy Elden Ring na PC - gracze wyszukują rozwiązania
Jakub Błażewicz, 25 lutego 2022, 14:55
Bandai Namco zapewnia, że trwają prace nad rozwiązaniem premierowych problemów Elden Ring. Na razie gracze sami wynajdują sposoby na poprawienie działania gry.
Ostatni patch do Crysis Remastered na PC przyniósł znaczny skok wydajności
Jakub Błażewicz, 10 lutego 2022, 11:25
Pecetowy Crysis Remastered otrzymał ostatni patch. Na szczęście wprowadza on istotne zmiany, dzięki którym gra działa o wiele lepiej niż dotychczas.
Rozdzielczość 1440p to przyszłość e-sportu według Nvidii
Jakub Błażewicz, 4 stycznia 2022, 20:03
Nvidia chce, by rozdzielczość 1440p stała się nowym standardem w e-sporcie. Przynajmniej częściowo, bo nowe monitory pozwolą przełączyć się w tryb 1080p.
Horizon: Zero Dawn na PC z nowym patchem poprawiającym wydajność
Jakub Błażewicz, 8 grudnia 2021, 16:04
Nowa aktualizacja Horizon: Zero Dawn w końcu pozwala korzystać z dobrodziejstw DLSS oraz FidelityFX Super Resolution w pecetowym wydaniu gry.
Elden Ring radzi sobie bardzo dobrze na PS4
Paweł Musiolik, 11 listopada 2021, 10:41
Elden Ring nie ma większych problemów z działaniem na PS4. Gra studia From Software utrzymuje przez większość czasu poziom 30 fps.
Gry Ubisoftu lagują? Firma radzi, by zamknąć Discorda i inne popularne programy
Przemysław Dygas, 26 października 2021, 08:53
Doskwiera Wam niska wydajność w grach Ubisoftu? Firma ma proste rozwiązanie – po prostu wyłączcie niektóre aplikacje.
AC: Odyssey - patch 60 fps na PS5 i Xbox Series X/S już dostępny
Jakub Błażewicz, 24 sierpnia 2021, 10:32
Ubisoft w końcu pozwolił na grę w Assassin's Creed: Odyssey na PlayStation 5 i Xbox Series X/S w 60 klatkach na sekundę. Patch jest już dostępny na obu konsolach.
Resident Evil: Village otrzyma kolejny patch poprawiający wydajność na PC
Jakub Błażewicz, 22 sierpnia 2021, 11:58
Resident Evil: Village doczeka się jeszcze jednej aktualizacji poprawiającej wydajność na PC. Tym razem Capcom wziął na warsztat m.in. problemy z uruchomieniem gry na niektórych procesorach.
Steam Deck nie zwiększy wydajności w trybie stacjonarnym
Arkadiusz Strzała, 9 sierpnia 2021, 13:03
Steam Deck nie zyska na wydajności podczas działania w trybie stacjonarnym. Zachowanie takiej samej mocy sprzętu w wypadku podłączenia do monitora 1080p i o wyższej rozdzielczości rodzi obawy o komfort grania.
Steam Deck może ograniczyć fps, aby oszczędzać energię
Arkadiusz Strzała, 26 lipca 2021, 14:13
Deweloper Valve informuje o opcjonalnej funkcji blokady liczby fps w konsoli Steam Deck. Ogranicznik ten ma pozwolić na wydłużenie czasu pracy urządzenia na jednym naładowaniu akumulatora.
Więcej fps w CS:GO - nakładka Steam może być przyczyną spadków
Michał Ciężadlik, 20 lipca 2021, 14:57
Jak ustalili użytkownicy Reddita, przeciążona nakładka Steam może być przyczyną spadku liczby fps w CS:GO. Rozwiązań jest kilka, m.in. zredukowanie swojej listy znajomych.
W Psychonauts 2 zagramy w 120 FPS na Xbox Series X/S. Zobacz zwiastun fabularny
Jakub Błażewicz, 19 lipca 2021, 17:41
Studio Double Fine Productions zaprezentowało zwiastun fabularny Psychonauts 2. W sieci pojawiły się też materiały poświęcone grze, dzięki czemu potwierdzono m.in. wsparcie 120 FPS na konsolach Xbox Series X/S.
Dark Souls 3 w końcu w 60 fps na Xbox Series X/S
Jakub Błażewicz, 8 lipca 2021, 09:44
Dark Souls III to kolejna gra, która otrzymała wsparcie funkcji FPS Boost na Xboksach Series X/S. Dzięki temu ostatnia odsłona kultowej trylogii wreszcie pozwala na zabawę w 60 klatkach na sekundę na konsolach Microsoftu.
AMD zapowiada pogromcę DLSS; dużo wydajniej, także na GeForce
Przemysław Dygas, 1 czerwca 2021, 12:12
AMD zaprezentowało światu technologię FidelityFX Super Resolution, która pomoże zwiększyć liczbę klatek na sekundę podczas grania w wymagające tytuły. Jest ona odpowiedzią na DLSS od firmy Nvidia.
Więcej klatek w No Man’s Sky i Everspace 2; DLSS w kolejnych ośmiu grach
Przemysław Dygas, 19 maja 2021, 12:45
Funkcja DLSS od Nvidii trafiła do kolejnych ośmiu gier. Imponującymi efektami zastosowania technologii mogą pochwalić się takie tytuły jak No Man’s Sky czy Everspace 2.
FPS Boost obsługuje już 97 gier na Xboksie Series S/X
Przemysław Dygas, 4 maja 2021, 13:13
Microsoft bardzo szybko rozwija opcję FPS Boost na swoich konsolach. Aktualnie uruchomić ją możemy w 97 grach na Xboksie Series S/X. Wśród nich znajdują się tytuły z serii Battlefield, Far Cry i Metro.
Skyrim w 60 FPS na PS5 - mod już dostępny
Miłosz Szubert, 18 stycznia 2021, 14:15
Osoby bawiące się w The Elder Scrolls 5: Skyrim Special Edition na PlayStation 5 mogą pobrać specjalną modyfikację, dzięki której tytuł zaczyna działać na najnowszej konsoli firmy Sony w 60 FPS. Wcześniej podobny mod pojawił się na Xboksie Series X/S.
Skyrim - 60 FPS na Xbox Series X/S dzięki modyfikacji
Miłosz Szubert, 26 listopada 2020, 13:10
Chcecie zagrać w The Elder Scrolls V: Skyrim na Xboksie Series X bądź S w 60 FPS? Jeśli tak, to możecie zainteresować się fanowską modyfikacją przygotowaną przez użytkownika o pseudonimie Smudgey5000.
Nawet 120% więcej fps - Nvidia chwali się wydajnością DLSS
Bartosz Świątek, 18 listopada 2020, 11:52
Firma Nvidia opublikowała slajdy i filmy przedstawiające działanie funkcji DLSS w kilku kolejnych produkcjach. W niektórych przypadkach przyrost wydajności jest naprawdę duży, a najlepszymi przykładami są strzelanki Call of Duty: Black Ops – Cold War oraz Ready or Not.
God of War z konkretnymi ulepszeniami na PS5
Bartosz Woldański, 27 października 2020, 16:50
Santa Monica Studio ujawniło, że gra God of War z 2018 roku zaoferuje na PlayStation 5 ulepszoną rozgrywkę względem konsoli obecnej generacji. Jakiej rozdzielczości i wydajności możemy się spodziewać?