Zbliża się przełom w optymalizacji Baldur's Gate 3? Szef Larian Studios pokazał obiecujące wykresy
Swen Vincke z Larian Studios pochwalił się sukcesem inżynierów, który ma być kluczem do osiągnięcia przełomu w kwestii optymalizacji Baldur's Gate 3.
Po bynajmniej nie małej aktualizacji Baldur’s Gate 3 gracze mogą liczyć na kolejne bardzo istotne zmiany. Według Swena Vincke jego zespół dokonał przełomu, który pozwoli znacznie poprawić optymalizację na wszystkich platformach.
Prezes Larian Studios pochwalił się na Twitterze / X pracą „inżynierów”, którzy w końcu uporali się z główną przeszkodą na drodze do poprawienia działania BG 3. Chodzi o kontrolę wykorzystania pamięci przez grę i zapewnienie „bufora” w przypadku nagłych skoków jej użycia.
Dotyczy to zasobów zarówno RAM, jak i VRAM, co Vincke zobrazował na dwóch wykresach pokazujących wyniki wewnętrznych testów wydajności, które przeprowadzano od pecetowej premiery Baldur’s Gate III.
Trzeciemu Baldur’s Gate daleko do bycia w dniu debiutu skrajnie niedopracowanym tytułem, jakich nie brakowało w tym roku. Mimo to nawet twórcy zdawali sobie sprawę, że tytuł potrzebował sporych szlifów. Inna sprawa, iż akurat deweloper nie żałował poprawek swojemu „zepsutemu” dziełu. Dość przypomnieć, że każdy z czterech gigantycznych patchów wprowadzał dosłownie setki zmian (co najmniej).
Niemniej wygląda na to, że pod względem optymalizacji kolejne aktualizacje będą ogromnym krokiem naprzód w porównaniu do aktualizacji z ostatnich trzech miesięcy. Zapewne twórców zmotywowała nachodząca premiera Baldur’s Gate 3 na konsolach Microsoftu, a zwłaszcza na Xboxie Series S, którego słabsza specyfikacja od dawna jest solą w oku deweloperów (choć sprzęt znalazł sporo nabywców).
Oficjalna data premiery Baldur’s Gate 3 na XSX/S pozostaje nieznana, ale w ostatnich przeciekach mówiono o wydaniu go 6 grudnia. Larian Studios wspomniało jedyne, że chce wydać grę na konsolach Microsoftu w tym roku.