Fani gier o budowaniu mają obawy o optymalizację Cities: Skylines 2 po ostatnich nerwowych ruchach Paradoxu
Niedawne doniesienia związane z Cities: Skylines 2 sprawiły, że gracze zaczęli obawiać się, iż gra będzie pozostawiała dużo do życzenia pod względem optymalizacji.
Studio Colossal Order i firma Paradox Interactive trochę popsuły graczom radosne oczekwianie na premierę city buildera Cities: Skylines II. Ostatnie nowiny sugerują bowiem, że produkcja może mieć problem z optymalizacją.
Obawy graczy co do optymalizacji Cities: Skylines 2
Na Reddicie i innych forach gracze wyrażają swoje obawy co do wydajności gry.
Niektórzy fani zwracają uwagę, że oficjalne materiały wideo od twórców nie prezentują płynnie działającej gry, a w niektórych momentach wydaje się, że silnik generuje mniej niż 30 klatek na sekundę.
Duży wzrost wymagań sprzętowych gry
Wielu graczy wyraża również niepokój z uwagi na ogłoszone wczoraj podwyższenie wymagań sprzętowych gry. Zmiany prezentują się następująco:
Procesor: | Karta graficzna: | |
Dawne wymagania minimalne: | Intel i7 4790K / AMD Ryzen 5 1600X | Nvidia GeForce GTX 780 / AMD Radeon RX 470 |
Obecne wymagania minimalne: | Intel i7 6700K / Ryzen 5 2600X | Nvidia GeForce GTX 970 lub analogiczna AMD: |
Dawne wymagania zalecane: | Intel i7-9700K / AMD Ryzen 5 5600X | Nvidia GeForce RTX 2080 Ti / AMD Radeon RX 6800 XT |
Obecne wymagania zalecane: | Intel i5 12600K / AMD Ryzen 7 5800X | Nvidia GeForce RTX 3080 lub analogiczny AMD |
Jak widać, wymagania poszły ostro w górę. Autorzy tłumaczą to następująco:
Cities: Skylines 2 jest tytułem następnej generacji i wymagania sprzętowe to oddają. Wcześniejsze specyfikacje zostały ustalone, gdy gra była jeszcze w fazie rozwoju. Po przeprowadzeniu szeroko zakrojonych testów na różnym sprzęcie podjęliśmy decyzję o aktualizacji minimalnych/zalecanych wymagań, aby zapewnić graczom lepsze wrażenia.
Opóźnienie wersji konsolowej
Podejrzenia graczy o słabej optymalizacji wzmacnia fakt, że wczoraj ogłoszono decyzję o opóźnieniu wydania wersji konsolowych. Pierwotnie miały one zadebiutować wraz z wersją pecetową, czyli 24 października. Zdecydowano jednak, że Cities: Skylines 2 trafi na Xboksa Series S, Xboksa Series X i PlayStation 5 dopiero wiosną przyszłego roku.
Decyzję o opóźnieniu wersji konsolowych wytłumaczono koniecznością lepszego dopracowania gry pod względem jakości i wydajności. Gra musiała więc naprawdę kiepsko działać na konsolach, skoro konieczna okazała się aż tak duża obsuwa. Wiele o tym mówi również fakt, że nie podano konkretnej nowej daty premiery tych wydań.